مصاحبه با محمد عرفان درکی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400
مصاحبه با محمد عرفان درکی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400

 

 

مصاحبه با محمد عرفان درکی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

با سلام و خسته نباشید. بنده محمد عرفان درکی هستم رتبه‌ی 98 تبدیل انرژی آزمون کارشناسی ارشد 1400. درصدام؛ زبان تخصصی 25 درصد، ریاضیات 20 درصد، حرارت و سیالات 25درصد، جامدات 25 درصد و دینامیک و ارتعاشات 5 درصد.

 

مصاحبه با محمد عرفان درکی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

من از شهریور 1399 شروع کردم مطالعه رو و تقریبا با روزی سه ساعت تا چهار ساعت مطالعه رو شروع کردم و اواخر تقریبا به هفت هشت ساعت، نه ساعت، دیگه دو هفته آخر به ده ساعت مطالعه رسیده بود تو روز. درسایی که حذف کردم درسایی مثل سیالات 1 و2، طراحی اجزا، ریاضیات مهندسی، دینامیک و خب دینامیک ماشین بوده که امسال بنظرم یکی از اشتباهایی که کردم این بود که ریاضی مهندسی رو حذف کردم چون خیلی آسون اومده بود برخلاف چیزی که حالا هر ساله میومد مثلا سالهای قبل معادلات خیلی آسون بود ولی ریاضی مهندسی سخت بود، ولی امسال برعکس شده بود و کسانی که معادلات خونده بودن و ریاضی مهندسی رو حذف کرده بودن که مثلا، خب خیلی براشون سخت شد به خاطرهمین به نظرم نمیشه که مثلا پیش‌بینی کنی که قراره چه جوری باشه و بری همونجوری حذف کنی یعنی ترتیب سوالات و سختی سوالات رو تو نمی‌تونی حدس بزنی و این خب یکی از باگهای آزمونه.

باتوجه به اینکه امسالم باکس حرارت سیالاتش سوالات غلط زیاد داشت و کلا میانگین درصدام توی باکس حرارت سیالات خیلی کم شد و کسایی که حرارت سیالات خونده بودن بنظر من تنها حرارت سیالات خونده بودن، خیلی ضرر کردن چون که عملا چیزی حدود پنج شیش تا سوالش مورد دار بود و بقیشون هم جدید بودن و این باعث شد که کسایی که حرارت سیالات فقط خودن خیلی ضرر کنن

برا همین بنظرم کسایی که میخوان امسال شروع کنن اینجوری که بیای فقط یه باکس بخونی و به امید اون یه باکس بخوای بری سر آزمون که رتبت هم خوب شه ریسک خیلی بزرگیه چون که ممکنه هر سالی سوالا رو به یه گونه‌ جدیدی بدن یا مثال سوالاتشون غلط باشه و تو هر چی که خوندی عملا بی‌فایده شه.

 به خاطر همین توصیم به داوطلبان امسال اینه که اگه قراره که بخونن و قراره باکسی رو حذف کنن به‌ صورت پراکنده باشه یعنی مثلا تک و توک درس‌ هایی رو از توی باکس‌ های مختلف حذف کنن نه اینکه میان یه باکس رو کامل حذف کنن و به نظرم بذارن کنار. چون که ممکنه اون سال مثلا اون باکسی که اینا حذف کردن آسون بیاد و خب ضرر کنن یا اینکه باکس‌ های دیگه سخت بیان باکس‌ هایی که خوندن سخت بیان و خب بازم متضرر میشن.

 

مصاحبه با محمد عرفان درکی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

به نظرم یکی از مشکلاتی که حالا کسایی که برنامه‌ ریزی نمیکنن برای مطالعه‌شون اینه که وسط سال یهو استرس می‌گیردشون که وای من عقبم ممکنه نرسم حالا چیکار کنم، ولی خب یکی از ویژگی‌های خوب 3گام اینه که تو یه شمای کلی از کارت داری که الان دقیقا کدوم نقطه از مسیر درس خوندن مطالعاتیت وایسادی، چقدر دیگه مونده تموم شه، می‌رسی تموم کنی یا نمی‌رسی، و این واقعا به نظرم یه بار استرسی خیلی خوبی رو از روی دوش شرکت‌ کنندگان برمی‌داره که یه مزیت خیلی خیلی عالیه، مخصوصا حالا مثلا امسال که کرونا اومد و دو هفته آزمون یهو تعویق خورد و خوب کسایی که برنامه نداشتن یا کسایی بودن که همینجوری برای خودشون بدون برنامه‌ ریزی خاصی درس می‌خوندن خیلی تو این دوران ضرر کردن چون که یهو کل اون ذهنشون بهم خورد و باعث شد که بار استرس شدیدی بهشون وارد بشه که حالا وای آزمون تاخیر خورده، وای حالا باید این دو هفته رو چیکار کنم، ولی خب اونایی که برنامه داشتن میدونستن که چه بهتر که تاخیر خورد، چون که بالاخره تایم بیشتری دارن برای مطالعه. به نظرم برنامه‌ ریزی واقعا یکی از قسمت‌های مهمش همینه که استرست رو کم می‌کنه بهت دید میده ویژن میده که حالا در بلندمدت قراره به چه چیزهایی برسی و چه کارایی بکنی این واقعا واقعا واقعا تاکید بکنم خیلی خوبه.

 

مصاحبه با محمد عرفان درکی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

استفاده از مشاوره  وبرنامه‌ ریزی 3گام رو به کسایی توصیه می‌کنم که خب یکی این که خیلی استرس دارن، اینکه هی نگرانن که میرسن تموم کنن نمی‌رسند تموم کنن اینا به این شخصا که واقعا توصیه میکنم.

و به دسته دومی که توصیه می‌کنم به کسایی هستن که شاغلن و خودشون نمیتونن برای خودشون بصورت جداگانه برنامه ریزی کنن. یا به هر دلیلی ذهن مشغولی‌ های دیگه‌ای دارن بخاطر همینه که بهتره حداقل بخشی از ذهن مشغولی‌هاشون که مربوط به برنامه‌ریزی و تمام کردن درس‌ ها و این چیزا میشه رو بسپارند به موسسه 3گام و اینجوری بنظرم نتایج خوبی می‌گیرن.