مصاحبه با مهدی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 1400
مصاحبه با مهدی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 1400

 

 

مصاحبه با مهدی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

با عرض سلام و خسته نباشید من مهدی کریمی هستم رتبه‌ی بنده در سهمیه‌ی پنج درصد ایثارگری 37 شد و در صدهایی که داشتم بدین صورت بود: زبان عمومی 28 درصد، ریاضیات سفید، مکانیک جامدات 15، مکانیک خاک و پی 57، مکانیک سیالات 44و طراحی هم 1/22-.

 دانشگاهی که قبول شدم دانشگاه علم و صنعت در دوره روزانه گرایش مهندسی و مدیریت ساختمان شدم. دانشگاه کارشناسی هم دانشگاه مازندران بابل سر بود و عمران میخوندم. معدل موثر بنده هم 19/36 بود.

 

مصاحبه با مهدی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

نکته‌ای که بود راجع به زبان بود برای من. متاسفانه من زبان پایه ضعیفی داشتم و حالا یه ترسی داشتم نسبت به زبان کلا و همش مردد بودم که بزارم کنار زبان رو یا نزارم کنارو همین واقعا بهم ضربه زد. ‌ای کاش واقعا اون منبعی که در اختیارم بود رو به شکل کامل مطالعه می‌کردم  حتی اون منبع هم مهم نیست فقط این که شما اونو کامل اگه بتونید تمومش کنین، هرچقدم زبان شما ضعیف‌تر باشه مطمئن باشین به نتیجه میرسین چون بودن دقیقا دوستانی که مثل من همزمان با من شروع کردن اونا زبان  رو جدی‌تر گرفتن و به اون نتیجه‌ای که دلشون میخواست رسیدن. به نظرم زبان یه چیزیه که میشه خیلی راحت بهش جواب داد. اصلا هم راجع به هیچ سرفصلی، راجع به هیچ درسی به نظر من نباید مردد شد اگه واقعا حرفایی که مشاور راجع به اون سرفصل و درس میزنن رو شما  یک به یک کامل انجام بدید، مطمین باشید که به نتیجه می‌رسین.

یه بحث دیگه که وجود داره، بحث پیوستگی در مطالعه است که من  متاسفانه چون درگیر ترم هفت و هشتم بودم حالا اون کنکوری که عقب افتاد دوران ما، باعث شد که من درخردادماه مثلا درگیر امتحانات بودم، درگیر پروژه‌هام بودم، اینکه حالا شما دو هفته سه هفته اگه کلا از فاز درس دور باشین برگشتن تون واینکه آیا اون مباحث باز دوباره به همون کیفیت که خونده بودین یادتون بیاد خیلی سخت میشه. سعی کنید واقعا پیوستگی داشته باشین داخل کارتون.

 و اینکه به هیچ عنوان تردید نکنید، اگه شما مردد بشین نسبت به یک درسی، و اینکه من آیا کنکور بخونم یا نخونم یا هر چیزی، خیلی ضربه می‌زنه. من خودم واقعا اگه این اشتباهاتی که داشتم اون یه جاهایی خوب ول کردم اگه اونا اتفاق نمی‌افتاد مطمئنم که نتیجه‌ ای که کسب کردم خیلی بهتر از این هم می‌تونست باشه.

مصاحبه با مهدی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

به نظرم مشاوره به شدت تاثیرگذاره چون من خودم به شخصه اولا طرز تفکر اشتباهی نسبت به کنکور کارشناسی ارشد داشتم فکر میکردم مثل کنکور سراسریه و باید همه‌ی کتابا رو باید مطالعه کنم، دوم اینکه اصلا شیوه‌ مطالعاتی اشتباهی من داشتم و وقتی با مشاور کار کردم مشاور اومد و به نوعی پله پله واسه من درس ها رو قرار داد و باعث شد که من مرور کنم هی مرور کنم وبرم سراغ پله بعدی. خب این مرور زیاد ممکنه در طول مسیر شاید یه خورده شما رو اذیت کنه که شاید سرعت پیشرفتتون رو احساس کنین کمه ولی خب شما سر جلسه کنکور هست که نتیجه‌ی کارتون رو می‌بینین و می‌بینین دقیقا همون سرفصلهایی که خیلی مرور کردین هست که می‌تونین فقط تستاشو بزنین و حالا شما اگه تسلط کمی داشته باشین نمی‌تونین واقعا اون تست‌ها رو بزنین و میگم این دیدگاه رو در من مشاور به وجود آورد و اون نکاتی راجع به زبان می‌گفت متاسفانه خب من حالا زبان پایم گفتم ضعیف بود ولی خب اگه واقعا به نکاتی که مشاور گفته بود، عمل می‌کردم میتونستم زبان رو هم درصد بالاتری بزنم. راجع به طراحی هم واقعا به نوعی به نوعی میشه گفت که حرف مشاورا رو گوش ندادم، به خاطر همین باعث شد که یه خورده حالا من منفی زدم و این خیلی تاثیرگذار بود رو رتبه من. اگه اینجا هم واقعا به حرف مشاورم گوش میدادم، مطمئنم تاثیرش بیشتر بود و میتونستم نتیجه بهتری بگیرم.

 

 

مصاحبه با مهدی کریمی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

استفاده از مشاوره رو به همه‌ی دوستانی که در کنکور کارشناسی ارشد می‌خوان شرکت بکنن من پیشنهاد می‌کنم مخصوصا دوستانی که عقب افتادن یا دوستانی که دیرتر شروع کردن، لازمه که با یه مشاور به یه جمع‌بندی برسن تا از این فرصتی که مونده به نحو احسن بتونن استفاده کنن. راجع به منابع و اون سرفصلایی که مشاور میگه حتما و حتما همون ها رو فقط مطالعه کنید. لزومی نداره شما همه‌ی منابع و همه کتابها رو مطالعه کنین. من خودم واقعا یه جاهایی از مسیر راجع به این موضوع اذیت شدم ولی تهش واقعا به همون منابعی که مشاور بهتون میگه میرسین همون رو بخونین کافیه و مطمین باشید اون نکاتی که مشاور میگه اگه عمل کنین اون نزتیجه ای  که دلتون میخواد رو بهش می‌رسید.

 کلا راجع به کنکور کارشناسی ارشد شما واقعا نسبت به اون تلاشی که میکنین نتیجه ای که کسب میکنین خوب خیلی بیشتره و خیلی راحت می‌تونید در یک دانشگاه عالی برید و ادامه تحصیل بدید و نکته‌ی دیگه که راجع به مشاور وجود داره اینه که در دوران جمع‌بندی واقعا خیلی به شما کمک می‌کنه چون دوران فوق‌العاده حساسیه، شما کلی استرس دارین که تا الان هرچی که مطالعه کردین حالا پنج ماه بوده شش ماه بوده، قراره تودوران جمع‌بندی شما همه‌ی اینا رو جمع بندی کنید که مشاور و شخصی که این راه رو رفته بنظرم میتونه فقط به شما کمک کنه و فوق‌العاده دوران حساسیه. حتما باید یه نفر کنارشما باشه و اون فرد اگر مشاور باشه چه بهتر.

 و اینکه کلا در کل مسیر یه کاری که دارین انجام میدین ایمان داشته باشین و هدفی که واقعا این راه رو شروع کردین، بنظرم خیلی مهمه چون واقعا یه جاهایی ممکنه کم بیاریم و اون هدفی که شروع کردیم هستش که برمی‌گردونه شما رو به مسیر و اون نکاتی که مشاور داره به شما میگه انگیزه داشته باشین و مطمئن باشین واقعا مطمئن باشین به اون نتیجه ای که میخواین میرسین. امیدوارم در کنکوری که میدین موفق باشید و انشاالله در همه‌ی مراحل زندگیتون پیروز باشید.