مصاحبه با سپیده نوری رتبه برتر ارشد رشته علوم تربیتی 1400
مصاحبه با سپیده نوری رتبه برتر ارشد رشته علوم تربیتی 1400

 

مصاحبه با سپیده نوری رتبه برتر ارشد رشته علوم تربیتی 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

سلام من سپیده نوری هستم. من در کنکور سال 1400 رشته علوم تربیتی شرکت کردم و رتبم در زیرگروه مدیریت آموزشی رتبه 19 شد و الان هم در دانشگاه شهیدبهشتی همین رشته رو مقطع ارشد تحصیل میکنم.

 

مصاحبه با سپیده نوری رتبه برتر ارشد رشته علوم تربیتی 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

اگه بخوام از تجربیات روند مطالعم بگم، یکیشون اینه که میخوام به داوطلبا بگم که فکر نکنن دیره. این فکر توی ذهن خیلی از داوطلبها میاد که الان دیره، من دیگه عقبم. ولی واقعیتش اینه که بنظر من وقتی که توی کنکور ارشد اگر دانشجوها و داوطلبها با قدرت و با انرژی شروع کنن، هرزمانی ، حتی اگه تو ذهن خودشون فکر میکنن که خیلی دیره، هرزمانی که مصمم و باانرژی و با برنامه ‌ریزی دقیق شروع کنن، مطمئنا به موفقیت میرسن.

یکی دیگه از تجربیاتی که خودم داشتم این بود که بچه ها نقاط قوت و ضعفشون رو بشناسن. درس هایی رو که باید بخونن رو، منابعی که مشخص میکنن، بدونن چه درس هایی نقاط قوتشونه و چه درس هایی نقاط ضعفشونه و تمرکز کنن رو نقاط قوت و درس هایی که نقاط ضعفشونه باز بیان نگاه کنن چه جاهایی عملکرد بهتری میتونن داشته باشن، حالا ممکنه حین مطالعه بیشتر متوجه بشن یا مشاورشون بتونه بهشون کمک بکنه و روی نقاط قوت تون سرمایه گزاری کنین و باز هم توی درس هایی که ضعف دارین، جاهایی هست که شما نقطه قوت تونه یا بهتر عمل میکنین، اونها رو بشناسین تا نتیجه بهتر بگیرین.

یک مورد دیگه ای که هست تو روند مطالعه، حالا بسته به تیپ شخصیتی هرکسی، ممکنه در حین تست زدن یا نتیجه آزمونها تون رو دیدن ، ناامید بشین که من خودم توی روند مطالعه این احساساتم رو وقتی با مشاور درمیون میزاشتم و واقعا میفهمیدم خیلی از اون ناامیدی هایی که من داشتم یا فکر میکنم که دارم ضعیف عمل میکنم، خیلی طبیعی بود و سریع نباید ناامید بشیم.

درباره اینکه روند مطالعه باید چطوری باشه، حالا شروع با کدوم درس، با چند درس یا چه درسایی رو حذف کنیم  باز به خودتون واون نقاط قوت و ضعفتون برمیگ رده مثلا برای خود من درس زبان و آمار خیلی کمک ککنده بود. مثلا من میدونستم توی درس های حفظی شاید اونقدر نتونم بازده داشته  باشم ولی میتونم با زمان کمتری حتی که برای درس آمار و زبان میزارم نتیجه بهتری بگیرم و رشته خودم رو هم میشناختم ،میدونستم که شاید دانشجوهای زیادی روی این دو درس تمرکز ندارن و وقتی من تواناییش رو دارم و روش وقت میزارم، رتبه من رو میتونه جابجا کنه.

اگر میبینید یک درسی از مثلا یک منبع درسی برای شما وقت زیادی میگیره و بازده خوبی نداره، با مشاورتون مشورت کنین شاید بتونین اون درس رو حذف کنین و وقت بیشتری برای سایر دروس تون بزارین.

مصاحبه با سپیده نوری رتبه برتر ارشد رشته علوم تربیتی 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای من تاثیرگذار بود. علتش هم این بود که من هم شاغل بودم هم مدت زیادی بود که تایم زیاد برای درس خوندن به شیوه کنکوری نداشتم. خوب چهار سال دانشجو بودم یه سال هم گپ بود و عملا من کنکوری درس نخوندم. حالا داوطلبان میدونن کنکوری درس خوندن با  دانشگاه ودانشجو درس خوندن متفاوته. برای همین من یه مقدار فاصله گرفته بودم عملا از این فضا و اینکه خودم بخوام برای خودم برنامه ریزی کنم، این همه منابع مطالعاتی رو تو یه هفته بگنجونم و بدونم چطوری تا روز کنکور باید عمل کنم، برای من سخت بود. برای همین احساس کردم اگر کسی بعنوان مشاور بتونه این برنامه ریزی رو برای من انجام بده، به یه صورتی من رو هدایت میکنه و من احساس میکنم که راحت تر میتونم درس بخونم، قاعده‌مندتر میتونم درس بخونم، منظورم اینه که مسیر رو برای من روشن تر میکنه.

 

مصاحبه با سپیده نوری رتبه برتر ارشد رشته علوم تربیتی 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

بنظر من مشاوره و برنامه ریزی، برای چند دسته خیلی مهم میشه. مثلا دسته اول اینکه تایم زیاد و وقت آزادی ندارن و تایم محدودشون رو باید بتونن برنامه ریزی بکنن، مثل منی که شاغل بودم یا اینکه جدیت در درس خوندن گاهی ندارن، خیلی از ما برامون پیش میاد که یک دوره ای رو خودمون برای خودمون برنامه ریزی میکنیم ولی درست اون برنامه رو انجام نمیدیم یا خیلی وقتا بلد نیستیم که درست برنامه ریزی کنیم ولی وقتی که از سمت مثلا یک موسسه براتون برنامه ریزی میشه، پنل دارین، مشاور دارین، پی گیر به یک عنوان دارید، باعث میشه شما در درس خوندن جدی تر بشین، بیشتر به هدفتون فکر کنین، هدفتون هم براتون جدی تر میشه و بنظر من مسیر موفقیت تون هموارتر میشه.