مصاحبه با سیدمحمود میرصادقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400
مصاحبه با سیدمحمود میرصادقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400

مصاحبه با سیدمحمود میرصادقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

سلام من سید محمود  میرصادقی الان دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، دانشکده کارآفرینی، رشته کارآفرینی گرایش فناوری هستم. برای کنکور کارشناسی ارشد توی رشته مدیریت شرکت کردم و رتبه 137 رو توی گرایش مدیریت بازرگانی آوردم، 149 اگه اشتباه نکنم توی گرایش مدیریت فناوری اطلاعات و 183 باز اگه اشتباه نکنم توی گرایش کارآفرینی، این بالاترین رتبه هام بود توی گرایش های مختلف و البته بدترین رتبمم 501 بود فکرمیکنم توی یکی از گرایشها مدیریت دولتی بود اگه اشتباه نکنم و اینکه ارشد تهران شرکت کردم. دانشگاه کارشناسیم دانشگاه صنعتی شریف رشته مهندسی نفت بود و اینکه معدلمم 49/14 بود از دانشگاه شریف.

و درصدهام هم من متاسفانه چون زبان رو چون نمره منفی زیادی گرفته بودم، درصدام خوب نشده بود دقیقش رو یادم نیست درصدام رو، ولی توی چیزایی که خیلی کمکم کرد 70 درصد به بالا یعنی 70 و خورده اقتصاد بود، بازرایابی رو 60 و خورده ای درصد زدم، و اینا درسای خیلی بااهمیتی بود که موجب شده بود رتبم خوب بشه.

 

مصاحبه با سیدمحمود میرصادقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

من مطالعم رو از هفته آخر بهمن ماه شروع کردم ولی بعد از دو هفته چون با دروس آشنا نبودم، دلسرد شدم و ادامه ندادم  ولی بعدش دوباره بعد از عید بصورت جدی ترشروع کردم به مطالعه و حدودا 7، 8 ساعت مطالعه رو انجام میدادم. تعویق کنکور که حدود دو ماه بود خیلی به من کمک کرد و باعث شد که من بتونم خودم رو برسونم و یک ماه آخری که مونده بود به کنکور حدود 11 ساعت در روز درس میخوندم تا باعث شد که خداروشکر نزدیک شدم به اون چیزی که میخواستم. علاوه بر اون برای اینکه مشاوره گرفتم از مشاوران 3گام در اول برنامه ریزیم و بهم خیلی کمک کردن که به درسا به چه صورت اهمیت بدم باتوجه به ضرایب و اینکه برای هر درس کدوم کتابها رو مطالعه کنم. درس OR رو حذف کردم و اینکه شروع درسام تقریبا چون من تغییر رشته داده بودم و تمام دروس رو آشنایی کامل نداشتم با همدیگه شروع کردم، فقط زبان و ریاضیات رو چون آشنایی خوبی داشتم از قبل و آمادگیم بد نبود، اونها رو فقط دو هفته آخر بعنوان جمع بندی انجام دادم مطالعش رو.

ازون سمتم هم کارای اشتباه یکی همون دلسرد شدنه بود که شاید اگر دلسرد نمیشدم و پیوسته مطالعم رو انجام میدادم، خیل خوب بهتر میشد برام و توصیمم اینه که خیلی هوشمندانه  باید درس خوند بنظرم، و اینکه باتوجه به ضرایب، باتوجه به نکات مهمی که هستش و اینکه حجم کتابا نباید آدم رو بترسونه و باید اون مطالب اصلیش رو بشه پیدا کرد و روی همونها تمرکز کرد و انرژی گذاشت تا به نتیجه برسه.

مصاحبه با سیدمحمود میرصادقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

برنامه ریزی و مشاوره ای که من از مشاوره 3گام دریافت کرده بودم، باتوجه به دوتاموضوع یکی اینکه من تغییر رشته داشتم از رشته فنی مهندسی به رشته مدیریت و برای کنکور مدیریت در مقطع ارشد آماده میشدم و موضوع بعدی هم زمان بسیار کمی که من داشتم تا روز کنکور و برای آماده سازی خودم. خوب این مشاوره و تایم بندی که برای من کردن، بسیار برام مفید بود از چند جهت؛ یکی اینکه من تونستم اولویت بندی مناسب داشته باشم روی دروس و دروسی که اثر بیشتری توی کنکورم داشتن رو شناختم و روشون بیشتر انرژی گذاشتم. از سمت دیگه اون دروسی که خوب قاعدتا  با اون زمان نمیرسیدم بهشون رو حذف کردم یا  انرژیم رو محدود کردم برای اونها و بغیر از اونها تونستم که برنامه ریزی مناسبی داشته باشم توی خوندن مراجع مهمتر و کارآتر و از اون طرف خوب زمانم هم بهرحال خیلی بهینه شدش و ازین جهت این خیلی یکی از فاکتورهای اساسی توی موفقیتی که تونستم کسب کنم، بود.

 

مصاحبه با سیدمحمود میرصادقی رتبه برتر ارشد رشته مدیریت 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

فکر میکنم استفاده از مشاوره و برنامه ریزی برای تمام کسایی که حداقل بار اول کنکور ارشد رو میدن لازم باشه، حتی کسایی هم که قبلا کنکور دادن ولی موفق نبودن یا فکر میکنن بهتر از اون موقع میتونن عمل کنن، قطعا میتونه کمکشون کنه چون یه دید گسترده ای نسبت به دروسی که قراره توی کنکور داشته باشن  و اینکه چجوری مطالعه کنن تا موفق بشن و اینکه چجوری انرژی شون رو تقسیم بکنن، این مسیر چون پیدا میشه بنظرم کلی از راه مطالعه هستش و باعث میشه اون تایم مطالعه بهینه بشه و اینطوری نباشه که آدم شاید تایم زیادی هم صرف درس خوندن بکنه ولی نتیجه مطلوب رو نگیره، بخاطر همین این مشاوره و برنامه ریزی به خود من شخصا خیلی کمک کرد که بتونم متوجه بشم که چجوری بخونم تا به اون هدفی که میخوام نزدیک بشم و برسم. منم چون هم تغییر رشته ای بودم هم اینکه خیلی وقت نمی تونستم بزارم بخاطر شاغل بودن، این مسئله واسم خیلی اهمیت داشت که برنامه ریزی م بصورتی باشه که هم اونقدر عجیب غریب و سنگین نباشه که نتونم اصلا دلسرد بشم بیخیالش بشم و نتونم انجامش بدم وعمل کنم بهش، هم اینکه برنامه ریزی باشه که موجب بشه تمام درسا رو پوشش بدم، تمام فعالیتهای لازم رو انجام بدم، تا بالاخره به نتیجه برسه. بخاطر همین فکر میکنم این کار مشاوره، کار کسایی هست که کاربلد باشن و تجربه داشته باشن و حالا با چندین نمونه دانشجوهای قبلی در ارتباط باشن تا بتونن بهترین راه و روش رو بهترین مشاوره رو بدن و موجب موفقیت بشه.