مصاحبه با سجاد شاکری رتبه برتر ارشد رشته تربیت بدنی 1400
مصاحبه با سجاد شاکری رتبه برتر ارشد رشته تربیت بدنی 1400

 

مصاحبه با سجاد شاکری رتبه برتر ارشد رشته تربیت بدنی 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

به نام خدا. سجاد شاکری هستم. رتبه 68 کنکور کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش بازاریابی ورزشی. درصدهایی که بنده زدم؛ مدیریت ورزشی 85درصد، آمار 65 درصد، رشد و یادگیری حرکتی 12 درصد و بقیه موارد رو من سفید دادم باتوجه به اینکه با همین درصدا میتونم اون رتبه ای که میخوام رو کسب بکنم. دانشگاهی که قبول شدم، دانشگاه تربیت مدرس هست و اینکه دانشگاه کارشناسی بنده، دانشگاه صنعتی شاهرود بوده و من از رشته غیرمرتبط توی این آزمون شرکت کردم و موفق شدم. معدلی هم که برای من سازمان سنجش درنظر گرفت باتوجه به اینکه رشته من غیرمرتبط بود، معدل 16/25 بود.

مصاحبه با سجاد شاکری رتبه برتر ارشد رشته تربیت بدنی 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

درخصوص زمان شروع به مطالعه، میتونم بگم که حدودا یک سال وقت داشتم. خردادماه 99 شروع کردم و روزی یک ساعت الی یک ساعت و نیم. این زمان کم رو بخاطر این درنظر گرفته بودم که من رشته غیرمرتبط داشتم می خوندم و هنوز رشته کارشناسیم رو فارغ التحصیل نشده بودم و مجبور بودم که زمان کمی رو براش درنظر بگیرم. ولی خوب کم کم به مرور زمان این زمانی رو که برای رشته مورد علاقم یعنی بازاریابی ورزشی درنظر گرفته بودم بیشتر شد و بهترین کار بنظر من همین بود که از اول نیومدم 6 ساعت 7 ساعت وقت بزارم و خدایی نکرده مثلا وسط کار دلزده بشم و توصیم اینه که خیلی اون برنامه ای که میزاریم سبک باشه و کم کم به مرور زمان بیشتر بشه چون هرچقدر جلوتر میره و آدم میبینه که علاقش بیشتر شده خوب بطبع اون زمانی که  میخواد اختصاص بده هم بیشتره و دلزده نمیشه.

شروع کار من با درس سنجش آمار و درس مدیریت ورزشی بود و تا آخر این دو درس رو من مبنای کار قرار دادم چون میدونستم اگر این دو درس رو درصدای خوبی براش بزنم، دیگه نیازی به درسای دیگه مثل حالا فیزیولوژی یا حرکتهای اصلاحی نیست ولی درکنارش من درس هوش و یادگیری حرکتی رو هم باتوجه به توصیه مشاورم خوندم و بعنوان درس کمکی که اگر خدای نکرده درصد کمی از دروس رو زده باشم، اون بتونه پوشش بده برای من و بنظر من اشتباه ترین کار اینه که بخوایم از منابع مختلف یک درس رو مطالعه کنم. این خیلی اشتباهه یعنی از ابتدا تا انتها بنظر من بهترین کار اینه که حالا هر درسی که در نظر بگیرین، یک یا نهایتا دو منبع رو در نظر بگیرین و همچنین اینکه از اول درس هایی که میخوایم بخونیم، مشخص کنیم. اینکه بخوایم وسط راه درس اضافه کنیم یا کم کنیم، ممکنه تمرکز اولمون رو که حالا روی چند درس خاصه، از بین ببره و ممکنه که خیلی ضرر بزنه و از همون اول بنظر من اینکه با مشاور خودتون یا حتی اگه خودتون میخواین بخونین با خودتون طی بکنید که اون مبنای کار، اون درسای اصلی چی هاست و وقت اصلی تون رو وی اونها بزارید، تمرکز خیلی میتونه بیشتر موفقیت آمیز باشه تا ازین شاخه به اون شاخه پریدن، کتابهای زیاد عوض کردن یا به حرف چندین نفر گوش دادن آخر آدم رو سردرگم میکنه و حالا خدای نکرده ممکنه نتیجه دلخواهتون رو نگیرین.

مصاحبه با سجاد شاکری رتبه برتر ارشد رشته تربیت بدنی 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

مهمترین و بهترین ویژگی که 3گام داشت و خیلی کمک کرد به من قسمت تماس با مشاور بود. یه مشاور خوب هم از لحاظ روحی هم از لحاظ درسی واقعا میتونه کمک کنه. از لحاظ روحی موقعی که حالا ممکنه شرایط روحیمون بهم ریخته باشه، ناراحت باشیم یا حالا وضعیت خوبی نداشته باشیم، از لحاظ درسی حتی عقب مونده باشیم، و یا اینکه نزدیک کنکور باشه و استرس داشته باشیم، واقعا میتونه شرایط رو برگردونه یک مشاور خوب و با صحبت کردن واقعا یه سری چیزها رو میشه درست کرد و حالا یه سری ایرادات و اشتباهاتی که داشتیم رو می تونیم جبرانش کنیم. و وقتی که حالا میخوایم شروع کنیم به خوندن . ممکنه که اطلاعاتی که داشته باشیم، خیلی محدود باشه و خوب ما رو سردرگم کنه برای پیدا کردن بهترین منبع. بنظر من وجود یک مشاور خوب واقعا میتونه کمک کنه که بهترین منبع رو بتونه به ما معرفی کنه، مخصوصا توی تماس با توجه به اون شرایطی که داریم و واسه مشاورمون توضیح میدیم خوب اون مشاور میتونه بهترین منبع رو به ما معرفی کنه که خوب باتوجه به همون منبع، بهترین درصدهایی که میتونیم بزنیم رو  بزنیم و موفق بشیم.

 

 

مصاحبه با سجاد شاکری رتبه برتر ارشد رشته تربیت بدنی 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

بشخصه پیشنهاد میکنم افرادی که شرایطشون مثل منه یعنی کنکور غیر مرتبط میخوان بدن، توی رشته غیرمرتبط یک چیزی خوندن و حالا ارشد میخوان یه چیز دیگه بخونن، وجود واقعا یه مشاور خوب خیلی میتونه کمک کنه. 3گام به من این کمک رو کرد که بتونم حالا اون اطلاعاتی که ندارم رو بدست بیارم و اینکه مشاور من کسی بود که خوب راهی که من میخواستم برم رو، راه موفقیت رو یک بار طی کرده بود و حالا میتونیم ازون شخص، یک سری اطلاعات خیلی مفید رو بدست بیاریم که حالا راه های اشتباهی که اون رفته رو خدای نکرده ما نریم، اشتباه نکنیم، تکرار نکنیم و کارای خوبی که اون انجام داده رو انجام بدیم که به موفقیت برسیم. قطعا یک مشاور خوب کارکشته میتونه این کمک رو به ما بکنه و اینکه میتونه یه همراه خیلی خوب باشه برای ما تا اون مقصد نهایی که حالا رسیدن به موفقیت توی آزمون کارشناسی ارشده.