مصاحبه با محمد وحید رهاویان رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400
مصاحبه با محمد وحید رهاویان رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400

 

مصاحبه با محمد وحید رهاویان رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

سلام محمدوحید رهاویان هستم. رتبه 40 کنکور کارشناسی ارشد1400. رشته مکانیک گرایش طراحی کاربردی. درصدام به این صورته که زبان 13 درصد، ریاضی 31 و سیالات 5 درصد، جامدات 35 و دینامیک ارتعاشات 5 درصد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران قبول شدم. دانشگاه کارشناسیم دانشگاه یزد بوده با رتبه 96 با معدل 16/65.

مصاحبه با محمد وحید رهاویان رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

زمان شروعم برای کنکور اواسط مهر بود. حدود 5 ساعت هرروز مطالعه داشتم.

روزهای تعطیل به 10 ساعت هم میرسید. با پنج درس شروع کردم. دینامیک و ریاضیات رو حذف کردم در ابتدای کار. چندتا کار اشتباه انجام دادم در طول مطالعم. در زمان مرور برخی درس ها رو خب مرورشون رو گاهی سرسری انجام میدادم و یکی اینکه بعضی قسمتای درسا رو که میدیدم سالهای قبل خیلی تو کنکور نیومده با دقت خوبی انجام ندادم.

مصاحبه با محمد وحید رهاویان رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

ابتدا خودم به بررسی سایتهای مختلف و پرسشهایی که از دوستام داشتم و منابع موردنیاز کنکور رو خودم فهمیدم تاحدودی و خودم برنامه ریزی کردم و شروع کردم به خوندن. ولی برنامه ریزیم خوب نبود و جالب پیش نرفت. مشکل پیچ خوردم. و وقتی با سایت 3گام آشنا شدم، با یه جلسه مشاوره با آقای سلیمانی و راهنماییشون، یه طرح مشاوره 3گام رو گرفتم و خیلی به من کمک کرد.

یکی از نقاط قوت برنامه ریزی 3گام مشاورای همیشه هست. یکی دیگم برنامه مرور 3گامه که خیلی موثره.

 

مصاحبه با محمد وحید رهاویان رتبه برتر ارشد رشته مهندسی مکانیک 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

برنامه ریزی 3گام برای کسایی مناسبه که شرایطشون آسون نباشه، ترم آخر باشن، پروژه کارشناسی داشته باشن، اکثر درساشون پروژه داشته باشه ولی با برنامه ریزی 3گام تو پنل که نگاه میکنین متوجه میشین که هر درسی کی تموم میشه درس بعدی رو کی باید شروع کنم، مرورم مشخصه، و برای افرادی هم مناسبه که حالا وقت مناسب برای برنامه ریزی رو ندارن، یه افرادی هم این برنامه ریزی براشون خیلی مناسبه، کسایی که میخوان مثلا با طی دروس مشخصی به هدفشون برسن، نه یشتر از اون هدف نه کمتر، و وقت اضافی هم نمیخوان صرف  کنن که به اون هدف برسن. میتونن این افراد با مشاور صحبت کنن

و با توجه به هدفی که دارن، دروسشون و منابعشون رو انتخاب کنن و شروع کنن به مطالعه. و در آخر هم خیلی ممنون از موسسه 3گام از مشاورین 3گام، بخصوص آقای سلیمانی و آقای مهدوی خدانگهدار.