مصاحبه با حسین جمشیدیان رتبه برتر ارشد رشته آمار 1400
مصاحبه با حسین جمشیدیان رتبه برتر ارشد رشته آمار 1400

 

 

مصاحبه با حسین جمشیدیان رتبه برتر ارشد رشته آمار 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

به نام خدا. حسین جمشیدیان هستم. دانشجوی رشته آمار و رتبه 6 در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم و آزمون شامل 4 بخش بود که من درس احتمال 1 و 2 و آمار ریاضی 1 و 2 رو 40 درصد زدم، بخش رگرسیون ونمونه گیری رو 20 درصد زدم و بخش زبان انگلیسی و بخش ریاضی عمومی 1 و 2، ماتریس و مبانی احتمال رو نزدم و صفر زدم این دو تا بخش رو.

مورد دیگه محل قبولی من هم دانشگاه شهید بهشتی تهران هست و دانشگاه کارشناسی من دانشگاه محقق اردبیلی بود و معدل کل مقطع کارشناسیم هم 16/51.

مصاحبه با حسین جمشیدیان رتبه برتر ارشد رشته آمار 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

زمان شروع مطالعه من، از تقریبا تابستون سال 1399 شروع  شد و کمابیش میخوندم ولی خوب خیلی تمرکزی روش نداشتم، تقریبا روزی 2 یا 3 ساعت رو فقط برای کنکور وقت میزاشتم ولی از بهمن 1399 جدی تر شد و روزی بین 6 تا 8 ساعت رو مطالعه میکردم و بیشترین دقت من فقط روی 4 تا درس بود؛ درس احتمال 1، درس احتمال 2، آمار ریاضی 1 و آمار ریاضی 2 و  دقیقا ماه آخرساعت مطالعم بین 12 تا 13 ساعت رسید و همون ماه آخر هم من رگرسیون رو خوندم چون مطالبش مثلا اندازه نمونه گیری یا درسای دیگه زیاد نیست و میشه تقریبا تو 2، 3 هفته تمومش کرد.

برای من بنظرم موردی که خیلی کمک میکنه اینه که حتما روی 4 درس آمار ریاضی 1 و 2 و احتمال 1 و 2 وقت بزارین، چون ضریب درس چهاره، حتی اگه شما فقط این بخش رو بتونید درحد 30 درصد، 40 درصد بزنید خیلی میتونه نتیجه خوبی براتون داشته باشه. بخش رگرسیون هم چون مطالبش خیلی زیاد نیست، چون نمونه گیری معمولا حفظیاتش بالا میره یا ریاضی عمومی اون مطالبش باز خیلی زیاده ولی رگرسیون میتونه باتوجه به ضریبی که داره میتونه خیلی مثمر ثمر باشه. و بخش مبانی احتمالم هست که بنظرم هرکسی میتونه باتوجه به دانشش حداقل یک سوال رو ازش حل بکنه و فکر میکنم 3 تا یا 4 تا سوال بیشتر ازش نمیاد، فکر میکنم یه دونش رو هرکسی میتونه حل بکنه  و مهمتر از همه اینکه تا 100 درصد مطمئن نشدید، به سوالی پاسخ ندید و نکته مهمتر ازاون اینکه سوالهای کنکور سال پیش رو خیلی وقت بزارید روش، بسیار مهمه.

مصاحبه با حسین جمشیدیان رتبه برتر ارشد رشته آمار 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

یکی از ویژگیهای مفیدی که برنامه ریزی 3گام من استفاده کردم از این ویژگی این بود که درواقع زمانی که من میخواستم شروع بکنم به مطالعه برای کنکور، من کاملا ذهنم پراکنده شده بود و نمی دونستم چه منبعی استفاده کنم، چه مطلبی بخونم، برای کنکورآیا جزوه‌های دانشگاه کافیه و یا کتابهای کمک آموزشی بگیرم، خوب من خیلی گیج شده بودم، ولی خوب اولین نکته مفیدی که بنظر من این برنامه ریزی داشت بنظر من همین معرفی منابع بود که بسیار مفید بود برای من.

مصاحبه با حسین جمشیدیان رتبه برتر ارشد رشته آمار 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو من به دوستانی معرفی میکنم که اولاً مثل خود من در ابتدای کار ذهن پراکنده دارن و نمی دونن از چه منابعی استفاده کنن و حالا  حداقل یک مسیر روشنی رو میتونن با استفاده از این منابع که بهشون معرفی میشه رو ببینن حداقل. بعد خوب من از پکیج فقط برنامه ریزی استفاده میکردم ولی مطمئنم که پکیجای دیگه که هم مشاور همراهشون هست، هم اساتید دیگه ای در کنار شما بهتون آموزش میدن هم میتونه روی انگیزه شما، چون تو این مدت مخصوصا اگرکه حالا دانشگاهی نداشته باشین یا تو این شرایط مجازی و کرونا باشه، خیلی خیلی انگیزتون رو از دست میدین ولی این مورد میتونه خیلی بهتون انگیزه بده که با یک نفر که حالا شما رو درک میکنه باهاش صحبت میکنید هم ازلحاظ انگیزشی هم از لحاظ علمی میتونه کاربردی و راهبردی باشه برای شما