مصاحبه با پویا دادخواه رتبه برتر ارشد رشته زیست شناسی سلولی مولکولی 1400
مصاحبه با پویا دادخواه رتبه برتر ارشد رشته زیست شناسی سلولی مولکولی 1400

 

 

مصاحبه با پویا دادخواه رتبه برتر ارشد رشته زیست شناسی سلولی مولکولی 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

درود فراوان من پویا دادخواه هستم در کنکور کارشناسی ارشد سال 1400 رشته زیست‌شناسی سلولی و مولکولی شرکت کردم و موفق شدم رتبه 12 در کد ضریب 4 بیوشیمی رو کسب کنم. درصدهای من به ترتیب؛ زبان 66 درصد، مجموعه زیست‌شناسی 14 درصد، ژنتیک 20 درصد، بیوشیمی 50 درصد، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی 17 درصد، بیوفیزیک 67/21 درصد و میکروبیولوژی، مجموعه زیست‌شناسی دریا رو هم سفید زدم.

درحال حاضر دردانشگاه اصفهان دوره روزانه بیوشیمی درحال تحصیل هستم و دانشگاه محل کارشناسی من دانشگاه آزاد نجف آباد بود و معدل کارشناسی من هم 58/18 .

مصاحبه با پویا دادخواه رتبه برتر ارشد رشته زیست شناسی سلولی مولکولی 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

از نهم آدرماه سال 99 که من در سایت ثبت نام کردم، فکر میکنم از شروع هفته آیندش مطالع من آغاز شد. ابتدا با 7 زنگ کار خودمونو پیش میبردیم این 7 زنگ یه چیزی بین8 ساعت یا بعضا 7 ساعت در روز زمان من رو به خودش اختصاص میداد در روز.  با درسایی که شروع کردیم زبان، سلولی مولکولی، بیوشیمی و ژنتیک بود. بعد از عید که وارد وادی تست زدن شدیم این ساعت مطالعه افزایش پیدا کرد و به حدود 8 تا 9 ساعت هم رسید تا بعضا 10 ساعت در پایان روز به مرور چیزهایی که همون روز فرا گرفته بودم اختصاص میدادم اما نه همه روزها به 10 ساعت نمیرسیدیم. خیلی ایده آل بود روزهایی که به 10 ساعت مطالعه میرسیدیم.

یکی از کارهای اشتباهی که من فکر میکنم خودم انجام دادم و توصیه میکنم به دوستانی که قصد شرکت درکنکور رشته ای مثل زیست شناسی و مجموعه ای مثل زیست شناسی رو دارن، به علت حجم زیاد درس ها و ماهیت فرّار این درس ها، روی مرور خیلی باید وقت بزارن و اهمیت بیشتری به مرور بدن. روز مرروم جمعه ها بود و شاید بطور کافی و وافی این مرور رو با کیفیت لازم انجام نمیدادم و خوب توی هفته های آینده یعنی یک درس رو که من میخوندم، توی چند هفته بعدش که مجبور بودم رجوع کنم به اون مطلب، می دیدم که ممکنه بحثهاش از خاطرم رفته باشه و تنها علتشم به مرور کم اون مطلب میشد ارتباط داد. همین شاید  توصیه من به دوستانی که میخوان توی این رشته شرکت کنن، این هست که حتما مرور رو با دیدگاه جدیدتر و زمان و کیفیت بیشتری دنبال بکنن.

 

مصاحبه با پویا دادخواه رتبه برتر ارشد رشته زیست شناسی سلولی مولکولی 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

ویژگی اصلی برنامه ریزی 3گام که فکر میکنم به من کمک کرد این بود که این برنامه اختصاصا با توجه به شرایط من طراحی شده بود و توی این زمانی که من قبل از برنامه ریزی با مشاورم صحبت می کردم و درمورد روند مطالعات، پیشینه درسی من، رو چه درسایی باید بیشتر زمان بزاریم و مواردی این چنینی از من سوالاتی رو می پرسیدن منجر به این شد که برنامه جوری طراحی بشه که با اینکه ساعتهای زیادی نسبتا در روز باید به مطالعه پرداخته میشد اما این برنامه انجام دادنش برای من خیلی سخت نباشه، و بدون فشار و براحتی من این برنامه رو دنبال بکنم و خود همین باعث میشد که من این امید رو داشته باشم که ممکنه این برنامه به نتیجه منجر بشه و خیال من رو راحت میکرد که با تکیه به این برنامه و انجام توصیه هاش میشه به موفقیت رسیدم

مصاحبه با پویا دادخواه رتبه برتر ارشد رشته زیست شناسی سلولی مولکولی 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

شروع مطالعات من عملا از هفته دوم سوم آذرماه بود و من این نگرانی رو داشتم که نکنه زمان زیادی رو از دست داده باشم، چون رقبای من از تابستان شروع به درس خوندن کرده بودن، ازطرفی من هیچ دیدی نداشتم نسبت به اینکه باید ازکجا شروع کنم، کدام کتابها برای من مناسبتر هستند، چه درس هایی رو میشه حذف کرد، به کدام درس ها بیشتر باید پرداخت، کدام فصل از هر درس مهمتره، از کی باید شروع کرد به تست زدن، چه مقدار تست برای هر درس کفایت میکنه، وموارد این چنینی.

برنامه ریزی 3گام ومشاورمن به من کمک کردن که با پیدا کردن این مسیر علاوه بر این که اون نگرانی اولیه من رفع بشه، یک نتیجه مورد قبولی هم حاصل بشه.به همین جهت توصیه من به افرادی که نمیدونن کدام مسیر برای اونها مناسب تره و بهترین انتخاب ممکن برای اونها چی هست، 3گام میتونه در این مسیر، بسیار به اونها کمک کنه.