مصاحبه با امیر حسین رحیمی رتبه برتر ارشد رشته زبان 1400
مصاحبه با امیر حسین رحیمی رتبه برتر ارشد رشته زبان 1400

 

 

مصاحبه با امیر حسین رحیمی رتبه برتر ارشد رشته زبان 1400 – سوال اول

ضمن تبریک بابت موفقیت در آزمون لطفا خودتان را معرفی کنید.(نام، گرایش، رتبه، درصد ها، محل قبولی، شهر، معدل)

سلام من امیرحسین رحیمی، رتبه 18 کنکور کارشناسی ارشد 1400 در رشته زبان انگلیسی هستم. الان در گرایش آموزش زبان در دانشگاه تربیت مدرس تهران مشغول به تحصیلم.

درصد پاسخگویی من به سوالات کنکور اینطور بود که من زبان عمومی رو 50 درصد پاسخ دادم و زبان تخصصی رو 40 درصد.

دانشگاه کارشناسی من، دانشگاه سلمان فارسی کازرون بود دوره روزانه، معدل من در دوره کارشناسی 18/57 بود ولی معدل موثر در کنکور 19/70 محاسبه شد.

 

 

مصاحبه با امیر حسین رحیمی رتبه برتر ارشد رشته زبان 1400 – سوال دوم

تجربیاتی که در روند مطالعه داشته اید و می تواند برای داوطلبان سال آینده مفید باشد

زمانی که من تصمیم گرفتم بطور جدی برای کنکور کارشناسی ارشد درس بخونم، شهریور ماه 99 بود. من در اون زمان شهریور و مهر رو طبق برنامه ای که خودم برای خودم درست کرده بودم، درس خوندم اما دو ماه که گذشت حس کردم برنامم اونطور که باید راضیم نمی‌کنه و نظم آنچنانی توش رعایت نمی‌شد، به همین جهت تصمیم گرفتم یه سری تحقیقات و جستجو انجام بدم. یک شب آخر وقت که تو اینترنت مشغول جستجو بودم، با سایت 3گام آشنا شدم البته ازقبل با این سایت آشنا بودم اما بخش مشاوره و برنامه‌ریزی و اینها رو شناخت نداشتم و قبیل از اون فقط برای شناسایی منابع مفید و رتبه‌ها و درصدهای قبولی و اطلاعات این چنینی چک کرده بودم سایت رو. اما از ابتدای آبان 99 تصمیم گرفتم که داوطلب 3گام بشم و برنامه ازشون بگیرم برای مطالعه. در ابتدا ساعت مطالعه من 2 الی 3 ساعت در روز بود و کم‌کم این ساعت مطالعه با کمک مشاور افزایش پیدا کرد و در بهترین حالتش نزدیک به کنکور که می‌شدیم، به 6، 7 یا 8 ساعت در روز هم می‌رسید که براحتی این کار رو انجام می‌دادم. مثلا اسم 7 ساعت مطالعه در روز، اول کار برای من واقعا ترسناک بود اما چون رفته‌رفته خودم این ساعت رو افزایش دادم، توانایی درس خوندن منم رفت بالاتر و براحتی می تونستم این کار رو انجام بدم.

برای شروع از دروس تخصصی استفاده کردم و منابع اصلی رو شروع کردم به خوندن. 3 درس زبان‌شناسی، روش تدریس و سنجش. درسی رو حذف نکردم چون می دونستم حذف کردن یک درس بزرگترین اشتباهیه که می‌شه انجام داد چون در هر درس سوالایی توی کنکور میاد که هم سوال آسون هست هم سوال سخت هم سوال متوسط و اگه یک درس رو بخوایم حذف کنیم، اون سوال آسونهایی که میشه براحتی جواب داد رو گذاشتیم کنار و خوب این یه ضرر بزرگه.

در دورانی که داریم آماده می‌شیم برای کنکور، یه سری کارهای اشتباه ممکنه مرتکب بشیم و ممکنه انجام بدیم. مهمترین شون بنظر من انرژی منفی و افکار منفی هست، یه سری افکار منفی رو خودمون به خودمون انتقال بدیم مثل اینکه بگیم مثلا کاری که دارم میکنم بیهوده هست یا چرا اینقدر به خودم سخت بگیرم یا من قبول نمی‌شم، یه سری جمله‌های منفی این مدلی ممکنه به خودمون بگیم این بزرگترین اشتباهیه که می‌تونیم بکنیم. حالا در طول مسیر آماد‌ه‌شدن برای کنکور ممکنه یک سری افراد هم به ما انرژی منفی وارد کنن که ما رو دلسرد کنه از ادامه‌دادن برای درس خوندن. بنظر من مهمترین کار اینه که در رو بروی این جمله‌های منفی ببندیم و بجاش روی قویتر کردن انگیزه و هدفمون تمرکز کنیم.

مهمترین کاری که در دوران کنکور میشه انجام داد، توصیه من این هست که حفظ روحیه انجام بدیم، درسته درس خوندن یک بخش کاره اما کاری که به همون اندازه مهمه، تقویت روحیه و تقویت انرژیمون برای ادامه دادن و برای درس خوندن و رسیدن به اون هدفی که از کنکور داریم.

 

 

مصاحبه با امیر حسین رحیمی رتبه برتر ارشد رشته زبان 1400 – سوال سوم

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره در زمان مطالعه برای شما چگونه بود.

برنامه‌ریزی و مشاوره‌ای که از سایت 3گام دریافت کردم، در موفقیت من در کنکور کارشناسی ارشد تاثیر بسزایی داشت؛ مثلا برنامه ریزی که توی سایت بود،کاملا انعطاف پذیر بود و می تونستم با تایم شخصی خودم اونو تنظیم کنم حتی اگر مواردی پیش می‌اومد و از برنامه عقب می افتادم، می تونستم دوباره اون رو تنظیم کنم و تایم از دست رفته رو جبران کنم.

یه عامل انگیزاننده این بود که آخر هر هفته بعد از اینکه درس خوندی زحمت کشیدی، میای توی سایت گزارش کارت رو ثبت می کنی و این ثبت گزارش کار برای من کار شیرینی بود جذاب بود همین خودش انگیزه می داد و برنامه ریزی بطوری بود که واقعا خسته کننده نبود. برنامه منطقی بود و این طوری نبود که از پسش برنیام و برنامه واقعی بود با تمام شرایط من مطابقت داشت.

مشاوره‌ای که من دریافت کردم از مشاورم، مشاور باکیفیتی بود به این دلیل که خود ایشون از رتبه های برتر کنکور سالهای قبل بودن و همون راهی که من رفتم رو ایشون هم رفته بودن و آگاهی داشتن و با میل قلبی دانش خودشونو در اختیار من میذاشتن.

بعد از تغییر روند مطالعه من، حالا وقتایی که نیاز به تغییر مهمی بود، تماس تلفنی داشتیم. این تماس ها خیلی کمک‌کننده بود، تمام ابعاد مطالعه و روند پیشرفت من رو دربر می‌گرفت و فکر میکنم برنامه‌ریزی و مشاوره درکنار هم می‌تونه به نتیجه خوب برسه. اگه فقط برنامه‌ریزی بود و مشاوره در کنارش نبود، من فکر نمی‌کنم این موفقیتی که کسب کردم، حاصل می‌شد. هردو با هم لازم و ضروریه.

مصاحبه با امیر حسین رحیمی رتبه برتر ارشد رشته زبان 1400 – سوال چهارم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

زمانی که من تصمیم گرفتم بطور جدی تر برای کنکور کارشناسی ارشد درس بخونم، هم دانشجوی سال آخر کارشناسی بودم یعنی ترم 7 و 8 رو باید می‌گذروندم، هم شاغل بودم و زبان تدریس می‌کردم و وقت کمی داشتم. فکر نمی‌کردم با این وقت کمی که دارم، بتونم بطور راضی‌کننده‌ای درس بخونم برای کنکور ارشد و حتی کسب رتبه 2 رقمی رو هم برای خودم خیلی سخت می‌دیدم چه برسه به اینکه بخواد رتبم زیر 20 بشه که خوب همینطورم شد خداروشکر و بنظر من تاثیر برنامه خوبی بود که برای من چیده شد توسط پنل 3گام و با کمک مشاورم.

برنامه به این صورت بود که مطابق تایم شخصی خودم حالا هر زمانی که  کوالیتی تایم بود و برای درس خوندن مناسب بود، این برنامه چیده میشد، قابل تغییر بود، قابل تنظیم بود و مهمترین نکتش همین بود که می‌تونستم با تغییر برنامم مثلا اگر شرایط کارم عوض میشد، برنامم هم ساعت مطالعش عوض میشد. وقتی که برنامه اینقدر خوب و مطابق شرایط و احوال من چیده شد،نتیجه خوبی ازش گرفتم. این برنامه هم با سبک مطالعه و یادگیری خود من هماهنگی داشت هم با تایم کاری و درسی خودم. مثلا من ترجیح می‌دم شبها درس بخونم برخلاف اینکه همیشه شنیده بودم که باید برای درس خوندن 5 صبح بیدار شی، سحرخیز باشی، من آدم سحرخیزی نبودم ولی آخر شب درس خوندن رو ترجیح می‌دادم. این برنامه دست منو باز میذاشت که هر موقع راحت ترم، هرموقع بیشتر یاد میگیرم درس بخونم و خوب این برنامه بنظر من برای افرادی که سبک مطالعشون خاصه یا شاغلن یا دانشجوین، می‌تونه خیلی کمک‌کننده باشه.