مشاور تخصصی ارشد انفورماتیک پزشکی

 

من چگونه به شما میتوانم کمک کنم؟

اولین مورد ناشناختگی رشته های ماست. این مورد به نوبه خود باعث ایجاد مشکلاتی می شود: از جمله این مشکلات به تصورات غلط در مورد ادامه تحصیل، سردرگمی در انتخاب منابع و نحوه مطالعه به دلیل کمبود پشتیبانی و منابع لازم و گاها سخنان پراکنده و گوناگون از افراد با تخصص و بی تخصص که به همان دلیل ناشناختگی و خام بودن فضای پشتیبانی، به اظهار نظر در حیطه ما می پردازند.

نکته دوم تعدد منابع شبیه به هم با نام های مشابه و گیج کننده هست و همچنین این موضوع که کدام را حتما باید مطالعه کرد و کدام یک کارایی لازم را نخواهد داشت؛ کدام منبع و موسسه منابع بهتری ارائه می دهد. همچنین در موارد بسیاری مشاهده می شود که افراد شاغل در بیمارستان ها و مراکز مربوطه با پایه تحصیلی مرتبط یا غیرمرتبط، قصد شرکت در آزمون را دارند و طبیعتا در این موارد باید منابع به گونه متفاوت تری دست چین شوند تا بهترین نتیجه را در زمان نسبتا کمتری که این عزیزان دارند، کسب کنند.

نکته سوم نگرانی در مورد معدل و به اصطلاح سواد پایه قبل از مطالعه و آمادگی برای شرکت در آزمون است که باید گفت این موضوع آن قدر ها که مطرح می شود تاثیر گذار نیست؛ البته تاثیر معدل را نباید دست کم گرفت ولی آیا یک برنامه مطالعه خوب از سمت ما به شما کمک می کند تا به نتیجه مطلوب برسید؟ جواب ما قطعا مثبت است.

بحث چهارم مسئله ورود داوطلبین رشته های دیگر علوم پزشکی و همچنین وزارت علوم به این دو رشته است که به دلیل میان رشته ای بودن این رشته ها، این داوطلبین اگر در یک بُعد از ماجرا تسلط نسبی داشته باشند با دریافت راهنمایی ها از فردی که مسیر را یکبار رفته و دارای تجربه در این زمینه هست میتوانند بهترین نتیجه را بگیرند.

در ادامه باید عرض کنم که سوالات فراوانی از سمت دانشجویان و متقاضیان این دو رشته فناوری اطلاعات سلامت و انفورماتیک پزشکی همیشه پرسیده شده که برای مثال، زبان چقدر تاثیر دارد، پکیج فلانی را بخرم یا نه، روزی چند ساعت مطالعه کنم، فلان درس را میخواهم حذف کنم که همه این بحث ها باید با توجه به وضعیت فعلی هر یک از شما عزیزان و با توجه به موقعیت زمانی فاصله با آزمون ها در نظر گرفته بشوند. همچنین علاقه و توانمندی و انتظارات شما باید سنجیده شود تا از بین دو گزینه پیش روتون یعنی فناوری اطلاعات سلامت و انفورماتیک بهترین گزینه را انتخاب کنید و بعد از آزمون هم موفق باشید و به مراحل بعدی بیاندیشید. تمامی تجربیاتی که در اختیار شما گذاشته می شود حاصل بیش از چهار سال ارتباط با فارغ التححصیلان، اساتید و دانشجویان ارشد و دکتری فناوری اطلاعات سلامت و انفورماتیک پزشکی می باشد.