بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400

کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400 هم بالاخره با همه ی حاشیه ها و فراز و نشیب ها برگزار شد و در حال حاضر داوطلبان عزیز منتظر اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد 1400 توسط سازمان سنجش هستند. طبق اعلام سازمان سنجش، زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400 در نیمه دوم تیرماه خواهد بود. ضمن آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان کنکور ارشد مدیریت 1400 و به خصوص داوطلبان ارشد رشته مدیریت موسسه 3گام، سعی می کنیم در مقاله‌ی تحلیل سوالات کارشناسی ارشد مدیریت 1400، به طور کامل، اطلاعات مفید در رابطه با سطح سوالات این کنکور و بودجه بندی و تعداد سوالات کنکور ارشد مدیریت 1400 را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

 

تحلیل کلی سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400

 از دید داوطلبان کنکور ارشد مدیریت 1400، امسال هم مانند هر سال، سطح سوالات کنکور ارشد مدیریت سخت تر و سوالات مفهومی تر طراحی شده بود. اما تحلیل مشاوران دپارتمان ارشد مدیریت 3گام از سوالات کنکور ارشد مدیریت 1400 تا حدودی متفاوت است؛ چون تحلیل دروس عمومی کنکور ارشد مدیریت 1400 مانند دروس اقتصاد خرد و کلان، اسلام و به خصوص درس اقتصاد نشان می دهد که نسبت به کنکورهای سال های گذشته، آسان ترین سوالات را در کنکور امسال داشتیم. البته تا حدودی هم می توان به داوطلبان حق داد، چون ظاهرا سازمان سنجش از سبک و روال همیشگی خود تا حدودی فاصله گرفته است و بررسی های تیم تحلیل سوالات کارشناسی ارشد مدیریت 3گام هم در سال های اخیر هم همین را نشان می دهد؛ اما مفهوم این موضوع این نیست که سوالات کاملا سخت شده اند یا دیگر نمی شود با تلاش خوب نتیجه مناسب گرفت و یا این که در همه درس ها همین روال وجود دارد. اما تقریبا به طور قطع می توان گفت که دیگر فقط با حفظ کردن جزوات و یا با مطالعه بی کیفیت و نا مناسب و یا صرف یک زمان اندک، نمی توان نتیجه مطلوبی در کنکور ارشد مدیریت گرفت. پس داوطلبانی که قصد گرفتن نتیجه مناسب در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1401 را دارند، توجه داشته باشند که باید از همین حالا با تحلیل مناسب از موقعیت خود، تحلیل کنکور ارشد مدیریت 1400 و سال های گذشته و بررسی روند تغییرات آن، برنامه ای مناسب با شرایط خود داشته باشند. 

 

داوطلبان کنکور ارشد مدیریت سال 1400 برای مشاوره انتخاب رشته و داوطبان کنکور ارشد سال 1401 برای مشاوره و برنامه ریزی می توانند از طریق زیر در سایت ثبت نام کنند تا از یک جلسه مشاوره تلفنی استفاده نمایند.

 

 

 

تحلیل درس به درس سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400

در این قسمت سعی می کنیم تحلیل درس به درس سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400 را به همراه بودجه بندی و سرفصل هایی که از آن ها در کنکور ارشد مدیریت 1400 سوال طرح شده است به شما ارائه دهیم.

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400: درس زبان عمومی و تخصصی

 

سؤالات درس زبان شامل دو بخش عمومی و تخصصی، به روال سال‌های قبل در سه بخش و عنوان کلی (واژگان، نکات دستوری و Reading ) تقسیم‌بندی شده است. 15 سؤال زبان عمومی در دو بخش جای داده شده که 10 سؤال از واژگان و 5 سؤال مربوط به قواعد زبان در قالب cloze  است. سؤالات زبان تخصصی در قالب 3 متن تخصصی و هر یک شامل 5 سؤال می­باشد. بخش واژگان شامل 10 سؤال است و داوطلب در صورت مطالعه دقیق منابعی مانند جلد اول کتاب زیرذره­بین، کتاب 504، واژه و لغات ضروری تافل می‌تواند در این بخش عملکرد بهتری داشته باشد. در بخش کلوز تست نیز 5 سؤال طرح شده و داوطلب در صورتی که نکات گرامری را مورد مطالعه قرار دهد، توانایی پاسخ به سؤالات این بخش را خواهد داشت. بخش زبان تخصصی همانند سال گذشته شامل 3 متن و هر یک شامل 5 سؤال می­باشد. در صورتی که داوطلبی برای مدیریت زمان آزمون، وقت کمتری برای پاسخگویی به سؤالات زبان در نظر گرفته و قصد دارد یک یا دو متن از این سه را پاسخ دهد، بهتر است در نگاهی اجمالی متن­ها را بررسی کرده و متنی را که به لحاظ محتوا ساده‌تر است را انتخاب کند. همچنین پیشنهاد می­شود برای درک و پاسخگویی بهتر به سوالات متن، تکنیک­های skim ، scan و.... را حتما قبل از کنکور تمرین کرده و از آن­ها استفاده کنند.

بودجه بندی سوالات:

Vocabulary

10

grammer

5

reading

15

مجموع

30

 

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400: درس مدیریت از دیدگاه اسلام

در کنکور سراسری سال 1400 همانند کنکور سال 1399 از درس اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام 15 سؤال مطرح شده بود و از حیث تعداد سؤالات تغییری در این درس مشاهده نشد. با بررسی میزان دشواری سؤالات کنکور می‌توان گفت از مجموع 15 سؤال این درس، حدودا 4 سؤال ساده، 7 سؤال متوسط و 4 سؤال دشوار طراحی ‌شده بود که در مقایسه با سؤالات کنکور سال قبل که در آن 7 سؤال ساده، 5 سؤال متوسط و 3 سؤال دشوار طرح ‌شده بود، تغییر بسیار زیادی مشاهده نمی‌شود اما درصدها تقریبا به اندازه 10تا 15 درصد ممکن است،کاهش یابند.
با توجه به مطالب فوق، اگر داوطلبی حداقل منابع لازم را مطالعه کرده باشد درصدهای حداقل، حد وسط و عالی برای او به‌ترتیب 30 ، 40 و بالای 55 درصد خواهد بود.

بودجه ­بندی سوالات:

سوال1: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 132

سوال2: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 5

سوال3: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 300

سوال4: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 50 و 51

سوال5: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 179

سوال6: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 396

سوال7: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 452

سوال8: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 277 و 278

سوال9: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 354

سوال10: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 230

سوال11: کتاب مبانی مدیریت اسلامی، رضا نجاری، انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ سوم، ص 51 و 52

سوال12: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 359

سوال13: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 149 و 150

سوال14: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 76 و 92

سوال15: کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، دکتر سیدمحمد مقیمی، چاپ سوم، ص 336

 

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400: درس اقتصاد خرد و کلان 

در کنکور سراسری سال 1400 نیز همانند سال قبل درس اقتصاد خرد و کلان 20 سوال را به خود اختصاص داده بود که شامل 10 سؤال اقتصاد خرد و 10 سؤال اقتصاد کلان می‌باشد. با بررسی سؤالات کنکور می‌توان گفت از مجموع 20سؤال این درس، 12 سؤال ساده، 6 سؤال متوسط بودند و 2سوال در سطح دشوار طراحی شده بود. که در مقایسه با سؤالات کنکور سال 99 که در آن 14 سؤال ساده و 6 سؤال متوسط و تقریبا هیچی سؤال دشواری طرح ‌شده بود، می‌توان گفت میانگین درصد داوطلبان در این درس ممکن است کمی کاهش یابد.
باتوجه به مطالب فوق، انتظار می‌رود داوطلبانی که حداقل منابع لازم را مطالعه کرده بودند درصدهای در سطح حداقل، حد وسط و عالی به‌ترتیب 50 و 60 و بالای 75 کسب نمایند.

 

بودجه بندی سوالات:

اقتصاد خرد

10 سوال

عرضه، تقاضا و تعادل

0

کشش

3

نظریه رفتار مصرف کننده

0

نظریه رفتار تولید کننده

1

هزینه

2

بازار رقابت کامل

3

بازار انحصار فروش

1

 

 

اقتصاد کلان

10 سوال

شیوه انجام فعالیت­های اقتصادی

1

حسابداری ملی و شاخص قیمت­ها

2

مدل­های تعیین درآمدهای ملی تعادلی و سیاست­های مالی

2

بازار پول و سیاست­های پولی

1

تعادل همزمان در بازارهای کالاها، خدمات و پول

2

نظریه­های مصرف و سرمایه­گذاری

0

نظریه­های تورم و بیکاری و فیلیپس

1

تراز بازرگانی

0

فصل9

1

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400: درس تئوری های مدیریت

در کنکور سراسری 1400 همانند کنکور سال 1399 از درس تئوری‌های مدیریت 30 سؤال مطرح شد و از حیث تعداد سؤالات تغییری در این درس مشاهده نشد. با بررسی میزان دشواری سؤالات کنکور سال گذشته می‌توان گفت از مجموع 30 سؤال این درس، حدودا 8 سؤال ساده و 12 سؤال متوسط و 10 سؤال دشوار طراحی ‌شده بود که در مقایسه با میزان دشواری سؤالات کنکور سال 99 که در آن 13 سؤال ساده، 8 سؤال متوسط و 9 سؤال دشوار طرح ‌شده بود، تفاوت محسوسی مشاهده می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که سؤالات کنکور امسال تا حدودی دشوارتر و مفهومی‌تر بوده و میانگین درصد داوطلبان در این درس کاهش محسوسی دارد و در پراکندگی سؤالات نیز تغییراتی به چشم می‌خورد که این امر کار را برای داوطلب سخت‌تر می‌کرد زیرا امسال از منابع فرعی نیز سوال طرح شده بود. با توجه به مطالب ذکر شده، برای داوطلبانی که حداقل منابع لازم را مطالعه کرده باشند درصدهای حداقل، حد وسط و عالی و به‌ترتیب 25 و 35 و به بالای 50 خواهد بود.

 

بودجه ­بندی سوالات:

تئوری­های مدیریت

25 سوال

کلیات سازمان و مدیریت

3

سیر تکامل و مکاتب مدیریت

8

خلاقیت و نوآوری

0

سازماندهی

4

رهبری

1

منابع انسانی

0

برنامه ریزی

2

تصمیم­گیری

4

متفرقه/ رفتار سازمانی

1

ادراک

0

تجزیه تحلیل سیستم

0

هماهنگی

1

ارتباطات سازمانی

1

فرهنگ

0

محیط و مدیریت محیط

1

یادگیری

1

کنترل

0

سایر مباحث

3

 

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400: درس تحقیق در عملیات

 

در کنکور سراسری سال 1400 همانند کنکور سال­های گذشته، از درس تحقیق در عملیات 15 سؤال مطرح شد و از حیث تعداد سؤالات تغییری در این درس مشاهده نشد. با بررسی میزان دشواری سؤالات کنکور امسال شاید بتوان گفت از مجموع 15 سؤال این درس، 5 سؤال ساده و 7 سؤال متوسط و 3 سؤال دشوار طراحی ‌شده بود که در مقایسه با میزان دشواری سؤالات کنکور سال 99 که در آن 6سؤال ساده ،7 سؤال متوسط و 2 سؤال دشوار طرح ‌شده بود، مشاهده می‌شود که سطح سؤالات کنکور کمی دشوارتر بوده اما با این­حال تغییر محسوسی انتظار نمی­رود.
با توجه به آنچه ذکر شد، داوطلبانی که حداقل منابع لازم را مطالعه کرده باشند باید درصدهای حداقل‌، حد وسط و عالی آن­ها به‌ترتیب 30 و 40 و بالای 55 باشد. در پراکندگی سوالات نیز نسبت به سال قبل تغییر چندانی به چشم نمی‌خورد و تقریباً از تمامی مباحث کلیدی و کنکوری سوال آمده است.

بودجه­ بندی سوالات:

تحقیق در عملیات

15 سوال

مفاهیم کلی

1

مدلسازی

2

حل ترسیمی

1

حل از روش سیمپلکس

1

مساله ثانویه

3

تحلیل حساسیت و برنامه­ریزی پارامتری

5

شکل ماتریسی مدل برنامه ریزی خطی

0

حمل و نقل

2

شبکه

0

تخصیص

1

عدد صحیح و صفر و یک

0

برنامه ریزی پویا

0

برنامه ریزی غیرخطی

0

 

 

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400: درس ریاضی

در کنکور سراسری سال 1400 در درس ریاضی همانند گذشته شاهد 10 سؤال بودیم. با بررسی میزان دشواری سؤالات کنکور می‌توان گفت از مجموع 10 سؤال این درس، 4 سؤال ساده ، 4 سؤال متوسط و 2 سؤال دشوار طراحی ‌شده بود که در مقایسه با سؤالات کنکور سال 99 که در آن 3 سؤال ساده، 5 سؤال متوسط و 2 سؤال دشوار طرح ‌شده بود، تغییر زیادی مشاهده نمی‌شود و میانگین درصد داوطلبان در این درس تغییر چندانی نخواهد داشت. با توجه به مطالب فوق، اگر داوطلبی حداقل منابع لازم را مطالعه کرده باشد درصدهای حداقل، حد وسط و عالی برای او به‌ترتیب 35 و 45 و بالای 55 درصد خواهد بود.

با بررسی دقیق مباحثی که مدنظر طراحان بوده و از آن‌ها سؤال طراحی‌ شده است نیز می‌توان پی برد که پراکندگی سؤالات نسبتا کمتر شده بود.

 

بودجه ­بندی سوالات:

مجموعه ­ها

0

تابع

0

ماتریس

2

توابع دو یا سه متغیره

1

بسط دوجمله­ای

1

حد و پیوستگی

1

مشتق و دیفرانسیل

0

انتگرال و کاربرد آن

1

غیره (بردار، سری، کاربرد ریاضیات و...)

2

 

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400: درس  آمار 

در کنکور امسال از درس آمار همانند سال 99 تعداد 10 سوال مطرح شده بود. با بررسی میزان دشواری سؤالات کنکور 98 می‌توان گفت از مجموع 10 سؤال این درس، 3 سؤال ساده، 5 سؤال متوسط و 2 سؤال دشوار طراحی ‌شده بود که در مقایسه با سؤالات کنکور سال گذشته که در آن 4 سؤال ساده، 3 سؤال متوسط و 3 سؤال دشوار طرح ‌شده بود.با توجه به مطالب فوق، اگر داوطلبی حداقل منابع لازم را مطالعه کرده باشد درصدهای حداقل، حد وسط و عالی برای او به ترتیب 30، 40 و بالای 50 درصد خواهد بود. ذکر این نکته نیز ضروری است که پراکندگی سؤالات آمار در سال 1400 برابر و معقول بود.

نکته) نسبت سؤالات ریاضی به آمار در آزمون‌های سال 75 تا 96 برابر با 60 به 40 بود اما این نسبت برای اولین‌بار در سال 97 شکسته شد و بصورت پنجاه، پنجاه در آمد و در سال 98 این قاعده مجدداً تکرار شد.

 

بودجه­ بندی سوالات:

مقدمات آمار توصیفی

0

شاخص­های مرکزی

1

شاخص­های پراکندگی، چولگی و کشیدگی

2

آنالیز ترکیبی و نظریه احتمال

1

متغیر تصادفی، تابع احتمال و تابع توزیع

2

توزیع­های گسسته و پیوسته

2

برآورد (تخمین) نقطه­ای و فاصله­ای

2

آزمون فرض آماری

1

رگرسیون و ضریب همبستگی

1

 

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400: درس مدیریت

تولید 

در کنکور سراسری سال 1400 همانند کنکور سال 1399، از درس مدیریت تولید 15 سؤال مطرح شد و از حیث تعداد سؤالات تغییری در این درس مشاهده نشد. با بررسی میزان دشواری سؤالات کنکور امسال می‌توان گفت از مجموع 15 سؤال این درس، 2 سؤال ساده و 8 سؤال متوسط و 5 سؤال دشوار طراحی ‌شده بود که در مقایسه با میزان دشواری سؤالات کنکور سال گذشته که در آن 3 سؤال ساده و 8 سؤال متوسط و 4 سؤال دشوار طرح ‌شده بود.  

نکته) در سال‌های اخیر سعی می‌شود که از سؤالات جدید و بکر در این درس استفاده شود.

 

بودجه­ بندی سوالات:

مدیریت تولید

15 سوال

کلیات

2

پیش­بینی تقاضا

2

متوسط طول عمر قطعات

1

کارسنجی و زمان­سنجی

1

نحوه استقرار ماشین­آلات و تجهیزات و دفاتر فصل7

2

برنامه­ریزی جامع تولید

1

برنامه­ریزی مواد اولیه و قطعات

2

مدیریت موجودی

2

مدیریت کیفیت

2

  

 

 

 

 

نتیجه گیری کلی از بودجه بندی و تحلیل سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 1400

داوطلبان گرامی باید توجه داشته باشند که با توجه به روند تغییرات بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت سال های اخیر، دیگر نباید به تحلیل های قدیمی خیلی دل ببندند. داشتن یک استراتژی صحیح برای یادگیری عمیق مطالب باعث می شود تا تغییرات بعدی شما را غافلگیر نکند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، سوالات اشتباهی است که در کنکور با آنها مواجه می شوید. باید خود را آماده کنید تا علاوه بر مدیریت زمان و غلبه بر استرس، بتوانید از این سوالات گذر کنید تا متضرر نشوید. این نکته را هم در ذهن داشته باشید که اگر سال دوم یا چندمین سالی است که کنکور داده اید ولی در سال های گذشته موفقیتی برایتان حاصل نشده است، دلیل بر ضعف علمی شما نیست و حتما در فرآیند مطالعه و آمادگی شما نقصی وجود دارد. پس سعی کنید به کمک مشاوران با تجربه و متخصص در این رشته، این موانع و نواقص را اصلاح کنید. 

 

برای آشنایی با منابع مناسب، نحوه یادگیری، مطالعه و تست زنی دروس کنکور ارشد مدیریت 1400، در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما ثبت نام نمایید. با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما می توانید از یک جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی نیز بهره مند شوید.