تحلیل کلی سؤالات کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400

در کل می‌توان گفت که سؤالات کنکور 1399 و 1400 تقریباً در یک سطح بوده. از نظر بودجه‌بندی هم از باکس ریاضیات فقط در درس ریاضی مهندسی اندکی باهم در سرفصل‌ها تفاوت داشتند و در سایر درس‌های این باکس اختلافات به‌اندازه یک تست بوده. در باکس دینامیک و ارتعاشات در دروس دینامیک ماشین و ارتعاشات تقریباً سرفصل‌ها یکی بوده ولی در درس‌های کنترل و دینامیک اختلاف زیادی در توزیع سؤالات مشاهده می­شود. باکس سیالات هم تقریباً یکی بوده، فقط در درس انتقال حرارت اختلافات جزئی وجود دارد. و در آخر باکس جامدات رو می‌توان گفت تنها باکسی هست که دارای بیشترین اختلاف با کنکور 1399 می‌باشد مخصوصاً در درس طراحی اجزا.

 

 

 

 

تحلیل درس به درس سؤالات کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400

در این قسمت سعی می‌کنیم تحلیل درس به درس سؤالات کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400 را به همراه بودجه‌بندی و سرفصل‌هایی که از آن‌ها در کنکور ارشد مکانیک 1400 سؤال طرح شده است به شما ارائه دهیم.

 

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس زبان عمومی و تخصصی

همان‌طور که می‌دانید درس زبان در کنکور کارشناسی ارشد شامل بخش‌های لغت،گرامر (کلوز تست) و ریدینگ‌های تخصصی است. سؤالات لغت امسال به‌مراتب سخت از سؤالات سال قبل بود و به‌طورکلی تنها دو سؤال از سطح به نسبت ساده‌ای برخوردار بودن و بقیه سؤالات همگی متوسط و سخت بودند. به‌طورکلی اگر توانسته‌اید حدود 5 سؤال در این بخش بزنید یعنی عملکرد خوبی داشته‌اید.

برخلاف بخش لغت، قسمت گرامر حدوداً ساده بود و به‌راحتی 3 سؤال از 5 سؤال این بخش قابل جواب دادن بود و دو سؤال دیگر نیز نیاز به مقداری دقت داشت . حتی کسانی که اصلاً گرامر مطالعه نکرده بودند هم می‌توانستند به دو یا سه سؤال از این بخش جواب صحیح بدهند.

ریدینگ اول (Challenger Deep) یک ریدینگ استاندارد و تا حدی متوسط بود و داوطلبانی که یک دانش متوسط از زبان داشتند به‌راحتی می‌توانستند بخش اعظم سؤالات این ریدینگ را پاسخ بدهند. البته این ریدینگ لغات تخصصی زیادی نداشت و بیشتر به زبان عمومی و مبحث جغرافیا مربوط بود تا زبان تخصصی مکانیک.

متن دوم (Mechanotransduction) را می‌توان یکی از سخت‌ترین متن‌هایی دانست که تا کنکور در کنکور ارشد آمده است که علاوه بر پیچیدگی و تعداد لغات تخصصی بالا، ترکیبی از دو رشته زیست‌شناسی و مکانیک بود. البته سطح سؤالات آن خیلی بالا نبود و داوطلبانی که از خواندن متن ناامید نشده بودند و تا انتها ادامه داده بودند حدوداً توانایی پاسخ‌گویی به دو تا سه سؤال را داشتند. در کل ریدینگ دوم در دسته ریدینگ‌های سخت و خیلی سخت قرار می‌گیرد.

ریدینگ سوم که در زمینه توربین باد بود در کل یک ریدینگ استاندارد است و سؤالات استانداردی دارد . به‌طورکلی با دانش متوسط چهار سؤال از پنج سؤال آن به‌راحتی قابل جواب دادن است. حتی دو سؤال از پنج سؤال این ریدینگ با دانش عمومی مهندس مکانیک بدون خواندن متن نیز قابل پاسخگویی بودند.

به‌طورکلی می‌توان درس زبان کنکور رشد مکانیک امسال را در بخش لغت سخت،در بخش گرامر متوسط رو به پایین و در بخش زبان تخصصی متوسط ارزیابی کرد و سطح کلی درس زبان حدوداً برابر با سطح درس زبان در کنکور سال 99 بود.

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس ریاضی 1

سؤالات درس ریاضی عمومی یک در کنکور ارشد مهندسی مکانیک 1400 به نسبت سال گذشته سخت‌تر بودند. درواقع علاوه بر اینکه سطح خود سؤالات سخت بود، بودجه‌بندی سؤالات نیز غیراستاندارد بود به‌نحوی‌که از مبحث انتگرال ریاضی یک در کنکور 1400 سؤالی مطرح نشده بود. سؤالات امسال از فصل‌های سری‌ها، حد و پیوستگی، اعداد مختلف و کاربرد مشتق طرح شده بود. به‌طورکلی سطح سؤالات کنکور امسال متوسط رو به بالا ارزیابی می‌شود و از نظر بودجه‌بندی نیز بسیاری از داوطلبان را غافل‌گیر کرد( دو سؤال از مبحث سری‌ها مطرح شده بود)

 

سرفصل

کنکور 1399

کنکور 1400

 تابع

0

0

 حد و پیوستگی

1

1

مشتق و کاربردهای آن

0

1

انتگرال و کاربرد انتگرال

1

0

 مختصات قطبی

0

0

اعداد مختلط

1

1

 دنباله و سری

1

2

جمع

5

5

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس ریاضی 2

بودجه‌بندی درس ریاضی عمومی 2 کنکور ارشد مهندسی مکانیک 1400 مشابه سال قبل بود یعنی 3 سؤال از مبحث انتگرال رویه و خم‌ها مطرح شده است و از مشتق و انتگرال  توابع  چند متغیره نیز هرکدام یک سؤال مطرح شده است. این بودجه‌بندی در تضاد با بودجه‌بندی قالب این درس در 10 سال گذشته است که معمولاً بخش توابع چند متغیره و انتگرال آن بخش اعظم سؤالات را شامل می‌شدند. در نتیجه لازم است که داوطلبان در هنگام حذف فصول احتمالی در این درس به روند کنکور دو سال اخیر توجه ویژه‌ای داشته باشند. به‌طورکلی سؤالات این درس در کنکور امسال متوسط ارزیابی می‌شود.

 

سرفصل

کنکور 1399

کنکور 1400

هندسه تحلیلی و جبر خطی

0

0

خم و رویه

0

0

توابع چند متغیره

1

1

انتگرال توابع چند متغیره

1

1

انتگرال روی خم و سطح

3

3

جمع

5

5

 

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس معادلات دیفرانسیل

سهم درس معادلات دیفرانسیل در کنکور امسال از باکس ریاضی 6 تست بود. که این تست‌ها طبق روالِ هرساله کاملاً بین سرفصل‌های اصلی توزیع شده بودند. یک تست با سطح متوسط از معادلات مرتبه اول و سه تست با سطح­های ساده، متوسط و نسبتاً سخت از معادلات مرتبه دوم همچنین یک تست از معادلات لژاندر و یک تست از تبدیل لاپلاس با سطح متوسط آمده بود. در کل می‌توان گفت که سطح تست­های معادلات دیفرانسیل در کنکور امسال متوسط بوده است. البته یک نکته خاص این بود که یکی از سؤالات درس معادلات دیفرانسیل در بین تست‌های ریاضی مهندسی گنجانده شده بود که این موضوع باعث می­شد داوطلبانی که درس ریاضی مهندسی رو حذف کردند از این تست غافل بشوند.

 

سرفصل

کنکور 1399

 

کنکور 1400

مفاهیم اولیه معادلات دیفرانسیل (+دسته منحنی‌ها)

1

0

 

معادله دیفرانسیل مرتبه اول

0

1

معادلات دیفرانسیل مرتبه دو و بالاتر

2

3

حل معادلات دیفرانسیل با روش سری‌های توانی +معادلات لژاندر و بسل

1

1

تبدیل لاپلاس

1

1

دستگاه معادلات دیفرانسیل خطی

0

0

جمع

5

5

 

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس ریاضی مهندسی

سهم درس ریاضی مهندسی در کنکور امسال از باکس ریاضی 4 تست بود که کمترین سهم در چهار سال اخیر حساب می­شود. همچنین برعکس هرسال که یک تست از فصل نگاشت­ها در کنکور می­آمد امسال خبری از این موضوع نبود. و در این درس هرکدام از مبحث­های فوریه، انتگرال‌گیری از توابع مختلط، محاسبه مانده و انتگرال‌گیری به کمک مانده و همچنین سری‌های مختلف(لوران و ...) به‌اندازه یک تست سهم داشته‌اند. که این موضوع نشان‌دهنده توزیع منصفانه‌ای از سرفصل‌های این درس می­باشد.

سرفصل

کنکور 1399

کنکور 1400

اعداد و توابع مختلط

0

0

نگاشت

1

0

انتگرال‌گیری از توابع مختلط (مستقیم)

1

1

سری‌های مختلف(لوران و..)

0

1

محاسبه مانده و انتگرال‌گیری به کمک قضیه مانده‌ها

1

1

فوریه

1

1

معادله دیفرانسیل با مشتقات جزئی

1

0

جمع

5

4

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس ترمودینامیک

سهم درس ترمودینامیک در کنکور 1400 مشابه سال قبل 7 تست است که از این 7 تست مانور طراح بیشتر روی مباحث مربوط به قانون اول، قانون دوم(آنتروپی) و ترکیب سایر مباحث با آن‌ها  بوده است. تقریباً 3 تست مستقیم و یک تست ترکیبی از قانون اول و 2 تست مستقیم و یک تست ترکیبی از قانون دوم و یک تست از مبحث احتراق نشان‌دهنده این موضوع می­باشد. با وجود دو تست مفهومی در این درس در کل می‌توان گفت که سطح تست­های ترمودینامیک متوسط رو به بالا بوده است.

 

عنوان

99

1400

خواص ترمودینامیکی

0

0.5

قانون اول ترمودینامیک (سیستم بسته و باز)

2

3

قانون دوم ترمودینامیک + آنتروپی

4

2

کار برگشت‌پذیر، برگشت‌ناپذیری و اکسرژی

0

0.5

چرخه‌های توان و تبرید

0

0

ترمودینامیک مخلوط‌ها و سایکرومتری

0

0

احتراق

1

1

روابط ترمودینامیکی

0

0

جمع

7

7

 

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس مکانیک سیالات

سهم درس مکانیک سیالات در کنکور 1400 کمترین میزان در 4 سال گذشته رو داشته و 6 تست بوده که نیمی از این 6 تست مربوط به مبحث روش حجم کنترلی می­باشد. و 3 تست باقی‌مانده بین مباحث جریان لزج در لوله­ها، استاتیک سیالات و تئوری لایه‌مرزی به‌صورت مساوی تقسیم‌شده‌اند. برعکس کنکور سال 99 که طراحان توزیع مناسبی بین دروس داشتند در کنکور امسال شاهد تمرکز طراحان روی سرفصل روش حجم کنترلی می‌باشیم. در کل سطح سؤالات مکانیک سیالات در کنکور 1400 را می‌توان متوسط در نظر گرفت.

 

سرفصل‌ها

کنکور 1399

کنکور 1400

مفاهیم اساسی و اولیه

0

0

خواص سیالات

0

0

استاتیک سیالات

1

1

سینماتیک سیالات

0

0

معادله برنولی و معادله اولر

1

0

روش حجم کنترلی (معادلات پیوستگی، ممنتوم خطی و ممنتوم زاویه‌ای) (روش انتگرالی)

1

3

روش دیفرانسیلی (معادله پیوستگی، معادله ناویر استوکس، تابع جریان)

1

0

آنالیز ابعادی و تشابه

0

0

جریان لزج در لوله ها

1

1

تئوری جریان ایده آل

0

0

تئوری لایه‌مرزی

1

1

جریان تراکم پذیر

1

0

توربو ماشین

0

0

جمع

7

6

 

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس انتقال حرارت

سهم درس انتقال حرارت در کنکور 1400 برعکس روال معمول که همیشه 6 تست بود امسال 7 تست شد. دو تست از مبحث تشعشع و دو تست مستقیم و یک تست ترکیبی از مبحث جابجایی جریان خارجی، نشان‌دهنده تمرکز طراحان بر روی سرفصل‌های تشعشع و جابجایی است. همچنین یک تست از هدایت دوبعدی و یک تست از معادله هدایت و یک تست ترکیبی از مبحث انتقال حرارت یک‌بعدی سهم بقیه سرفصل‌های انتقال از تست‌های کنکور 1400 می­باشند. در کل می‌توان گفت که سطح سؤالات انتقال حرارت متوسط رو به پایین در کنکور 1400 بوده است.

 

سرفصل

کنکور 1399

کنکور 1400

معادله هدایت

0.5

1

هدایت یک‌بعدی پایا

0.5

0.5

فین‌ها

0

0

هدایت دوبعدی پایا

0

1

هدایت گذرا

0

0

مفاهیم اولیه انتقال حرارت جابجایی + انتقال حرارت جابجایی در جریان‌های خارجی

2

2.5

انتقال حرارت جابجایی در جریان‌های داخلی

2

0

مبدل‌های حرارتی

0

0

انتقال حرارت تشعشع

1

2

جابجایی آزاد

0

0

جوشش و تقطیر

0

0

جمع

6

7

 

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس استاتیک

درس استاتیک برعکس دو سال گذشته هفت تست از تست‌های کنکور 1400 سهم داشته که تقریباً توزیع تست‌ها مناسب بوده.از مبحث تیرها، اصطکاک، خرپا، ویژگی سطوح هرکدام یک تست و 3 تست هم از مبحث تعادل(نقطه مادی و جسم صلب) آمده است. در کل سطح سؤالات استاتیک رو  در کنکور 1400 می‌توان متوسط رو به پایین و یا حتی ساده در نظر گرفت. که نشان می‌دهد داوطلبین نباید مشکل خاصی در پاسخ‌دهی به این سؤالات داشته باشند. نکته جالب در کنکور 1400 این است که تستی از مبحث قاب‌ها طرح نشده است برعکس کنکور 99 که دو تست از این مبحث طرح شده بود.

 

سرفصل‌ها

کنکور 1399

کنکور1400

جبر برداری

0

0

تعادل ( نقطه مادی و اجسام صلب)

0

3

خرپا

1

1

قاب

2

0

تیر

1

1

کابل

0

0

اصطکاک

2

1

کار مجازی

0

0

نیروهای گسترده و ویژگی‌های سطوح

0

1

جمع

6

7

 

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس مقاومت مصالح

سهم درس مقاومت مصالح در کنکور 1400 طبق روال هرساله 7 تست بوده که توزیع نسبتاً مناسبی داشته از هرکدام از مبحث‌های کمانش، پیچش، خمش، تغییر مکان تیرها( یا روش انرژی هم می‌توان استفاده کرد ) ، پوسته‌ها و مخازن جدار نازک یک تست آمده. و دو تست از مبحث کرنش محوری. در کل سطح تست‌های مقاومت مصالح در کنکور 1400 را می‌توان متوسط در نظر گرفت.

 

سرفصل‌ها

کنکور 1399

کنکور 1400

تنش و کرنش محوری

1

2

پیچش

0

1

خمش

1

1

تنش برشی مستقیم

1

0

روش انرژی

0

0

کمانش

2

1

پوسته‌ها و مخازن جدار نازک و جدار ضخیم

0

1

تبدیل‌های تنش و کرنش

1

0

تغییر مکان تیرها

1

1

جمع

7

7

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس طراحی اجزا

برعکس دو سال گذشته سهم در طراحی اجزا در کنکور 1400 شش تست بوده است. نکته حائز اهمیت این است که در این درس برای اولین بار از سال 1392 یک تست از مبحث طراحی محورها آمده که این موضوع باعث غافلگیری داوطلبان شده است. در کل سؤالات توزیع مناسبی داشتن و برای اولین در کنکورهای گذشته هیچ تستی از مباحث تئوری‌های واماندگی استاتیکی و خستگی نیامده است. از مباحث چرخ‌دنده‌ها، طراحی تسمه‌ها، ترمز، طراحی جوش،  طراحی پیچ و محورها هرکدام یک تست آمده . البته در کل می‌توان گفت که سطح سؤالات طراحی اجزا در کنکور آسان و نهایتاً متوسط رو به پایین بوده است.

 

سرفصل‌ها

کنکور1399

کنکور 1400

مبانی مقاومت مصالح و طراحی اجزاء

1

0

تئوری‌های واماندگی استاتیکی

0

0

تئوری‌های واماندگی خستگی

2

0

طراحی محورها

0

1

طراحی پیچ‌های اتصال و انتقال قدرت، پرچ، پین، خار و گوه

0

1

طراحی فنرها

0

0

طراحی چرخ‌دنده‌ها

0

1

طراحی یاتاقان‌های لغزشی و غلتشی

1

0

طراحی جوش‌ها

0

1

طراحی کلاچ‌ها و ترمزها

2

1

طراحی تسمه‌ها، کابل‌ها و زنجیرها

1

1

جمع

7

6

 

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس دینامیک

سؤالات درس دینامیک در کنکور ارشد مهندسی مکانیک 1400 به‌صورت متوازنی بین فصول مختلف پخش شده بود. یک سؤال از بخش حرکت منحنی الخط در صفحه، دو سؤال از قانون دوم نیوتن، یک سؤال از برخورد اجسام و یک سؤال از سینماتیک اجسام صلب  در صفحه مطرح شده بود.سطح  کلی این درس متوسط و تا حدی ساده‌تر از کنکور سال گذشته بود و به جز یک سؤال نسبتاً مفهومی بقیه سؤالات استاندارد بودند و  در صورت مطالعه کامل فصول مربوطه، به‌راحتی قابل جواب دادن بودند.

 

سرفصل

کنکور 1399

کنکور 1400

حرکت مستقیم‌الخط

0

0

حرکت منحنی‌الخط در صفحه

2

1

مؤلفه‌های سرعت و شتاب در دستگاه‌های مختصات

3

0

دستگاه‌های چرخان و مفهوم شتاب کریولیس

0

0

قانون دوم نیوتن

1

2

قانون اویلر

0

0

کار و انرژی

0

0

اندازه حرکت خطی و زاویه‌ای و کاربردهایش

1

0

برخورد اجسام

0

1

سینماتیک اجسام صلب در صفحه و فضا

0

1

سینتیک اجسام صلب در صفحه و فضا

0

0

جمع

7

5

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس کنترل

در درس کنترل در کنکور امسال سه سؤال حدوداً مفهومی طرح شده بود که مقداری کار را برای داوطلبان سخت کرده بود. همچنین امسال نیز به مشابه پارسال از فصل کنترل‌کننده‌ها سؤال مطرح شده بود که این رویه برخلاف روند موجود در ده سال گذشته است . معمولاً بسیاری از داوطلبان فصل کنترل‌کننده را حذف می‌کردند که با توجه به روند دو سال اخیر ،خواندن این فصل به داوطلبان توصیه می‌شود. به‌طورکلی سؤالات درس کنترل در کنکور ارشد مهندسی مکانیک سال 1400 خیلی سخت نبودند اما به دلیل برخی پیچیدگی‌های ظاهری و مفهومی بودن تعدادی از سؤالات ، باعث به دردسر افتادن دانشجویان در پاسخ به این درس شدند.

 

سرفصل

کنکور 1399

کنکور 1400

مفاهیم اولیه ( دیاگرام بلوکی -تابع تبدیل-میسون-نمایش مختلف سیستم‌های کنترلی-مدل سازی سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی و..)

1

2

تحلیل پایداری(راث و...)

0

0

تحلیل پاسخ گذرا

1

0

تحلیل پاسخ دائمی و خطای حالت ماندگار

0

1

مکان هندسی ریشه‌ها

0

0

دیاگرام بد

0

0

نایکویست

0

1

حد فاز و حد بهره (+ شرایط پایداری در حوزه فرکانس)

1

0

کنترل‌ها (جبران سازها )

2

1

جمع

5

4

 

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس ارتعاشات

سهم درس ارتعاشات از کنکور 1400 پنج تست می­باشد که شامل دو تست از مبحث سیستم ارتعاشی یک درجه آزادی با سطح‌های ساده و متوسط همچنین یک تست ساده از ارتعاشات آزاد یک درجه آزادی با میرا کننده با سطح ساده که این امر نشان‌دهنده تمرکز طراحان بر روی ارتعاشات آزاد یک درجه می‌باشد. درنهایت سهم هرکدام از مباحث ارتعاشات اجباری سیستم یک درجه آزادی  (هارمونیک) و ارتعاشات سیستم‌های چند درجه آزادی هم یک تست با سطح‌های متوسط و سخت می‌باشد. در کل می‌توان گفت که سطح سؤالات ارتعاشات در کنکور 1400 متوسط رو به پایین بوده است.

سرفصل‌ها

کنکور 1399

کنکور 1400

سیستم‌های ارتعاشی و اجزای تشکیل دهنده آن‌ها(مفاهیم اولیه ارتعاشات + انرژی جنبشی+ انرژی پتانسیل+..)

0

0

سیستم‌های ارتعاشی یک درجه آزادی

1

2

ارتعاشات آزاد سیستم‌های یک درجه آزادی با میراکننده

1

1

ارتعاشات اجباری سیستم‌های یک درجه آزادی (تحت تأثیر تحریک هارمونیک)

1

1

ارتعاشات اجباری سیستم‌های یک درجه آزادی (تحت تأثیر تحریک دلخواه)

0

0

ارتعاشات آزاد سیستم‌های ارتعاشی چند درجه آزادی

1

1

ارتعاشات اجباری سیستم‌های چند درجه آزادی

0

0

جمع

4

5

 

 

بودجه‌بندی، تعداد سؤالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مکانیک 1400: درس دینامیک ماشین

سهم درس دینامیک ماشین از کنکور 1400 پنج تست می‌باشد که طبق معمول تمرکز طراحان بر روی مباحث سرعت‌شناسی و شتاب شناسی است. 3 تست از مبحث سرعت‌شناسی با سطح‌های متوسط، ساده(محاسباتی) و ساده همچنین یک تست نسبتاً متوسط از مبحث شتاب شناسی نشان‌دهنده این امر می‌باشد. و در آخر هم بعد از دو سال دوباره توجه طراحان به مبحث چرخ‌دنده‌ها جلب شده و یک تست از این مبحث آورده شده که نسبتاً ساده است. در کل می‌توان تست‌های درس دینامیک ماشین را در کنکور 1400 ساده و نهایتاً متوسط رو به پایین در نظر گرفت.

 

سرفصل‌ها

کنکور 1399

کنکور 1400

مفاهیم اولیه (درجه آزادی و..)

0

0

سرعت‌شناسی ( تمامی روش‌ها )

3

3

مراکز آنی

0

0

شتاب شناسی

1

1

مکانیزم های معادل

0

0

چرخ‌دنده‌ها

0

1

نیروشناسی سازوکارهای صفحه‌ای

0

0

بادامک و پیرو

0

0

چرخ لنگرو ژیروسکوپ

0

0

ترازمندی اجرام (بالانس دینامیکی و استاتیکی)

0

0

جمع

4

5