بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1400 

در مطلب پیش رو شما می توانید اطلاعات جامع و کاملی را درباره بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1400 کسب کنید. همچنین به داوطلبان گرامی توصیه می کنیم که برای آشنایی بهتر و بیشتر با کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی این مطلب را به دقت مطالعه کنند.

 

تحلیل درس به درس سوالات کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1400

در ادامه بودجه بندی سوالات و تحلیل درس به درس کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1400 را به تفکیک در اختیار داوطلبان کنکور ارشد زبان و ادبیات انگلیسی قرار داده ایم.

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی: زبان عمومی

 

قسمت اول: گرامر

در سوالات گرامر زبان عمومی کنکور امسال، مباحثی همچون ساختار های موازی، تطابق فعل و فاعل، ضمایر موصولی، ساختار مجهول، قید ها و حروف ربط و اضافه استفاده شده بود. اگرچه استفاده از لغات پیشرفته و طراحی سوال ‌ها و گزینه ‌های طولانی می‌توانست داوطلب را دلسرد کند، اما در کل سطح سوالات گرامر همانند سال پیش ساده و متوسط بود و پاسخ دادن به بیش از نصف سوال ها کاملا ممکن بود. مرور کتاب ‌های ساده ‌ی گرامر مانند پوران پژوهش به داوطلب کمک می‌کرد تا به سوال ‌هایی که جایگاه اجزاء جمله شک برانگیز بود بتوان پاسخ داد.

با اینکه تنوع سوالات گرامر کنکور امسال نسبت به سال قبل کمتر و سطح سوالات آسان تر بود، اما داوطلبان می بایست دایره لغات قوی تری داشته باشند تا بتوانند به برخی از سوالات گرامر پاسخ دهند. نگارش دشوار سوالات گرامر سبب می ‌شد تا نداستن معنای برخی کلمات، داوطلبان را گمراه کند.

 

 

قسمت دوم: واژگان و کلوزتست

مانند چند سال اخیر، اگرچه لغات به نسبت پیشرفته و دشوار اند، اما رویه ‌ی چند سال اخیر در استفاده از کتاب GRE3500 برای طراحی سوالات حفظ شده است. مرور دقیق این کتاب به داوطلبان کمک می کرد تا خیلی از لغات برای آن ها آشنا باشند و تعداد قابل قبولی از سوالات را پاسخ دهند. قسمت کلوز تست نیز همانند سال گذشته، نسبت به قسمت لغات، سوالات ساده تری را شامل شده است.

 

قسمت سوم: درک مطلب

در قسمت درک مطلب، همانند هر سال ترتیب دشواری متن ها به ترتیب به صورت متوسط، دشوار و ساده بود. از نظر لغات از قسمت واژگان ساده تر بود و از نظر گرامر تقریبا هم سطح با سوالات گرامر بود. نکته‌ی پر اهمیت در مورد درک مطلب مدیریت زمان و از دست ندادن نمره ی متن ساده ی سومی بود.

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی: ادبیات انگلیسی

در اینجا بخش ادبیات انگلیسی که بخش دوم کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی است را با سه قسمت آن اعم از فنون صناعات و نقد ادبی، تاریخ ادبیات انگلیسی و ژانرهای ادبی بررسی می کنیم.

 

قسمت اول: فنون صناعات و نقد ادبی

سوالات تخصصی ادبیات انگلیسی طبق معمول با فنون و صناعات ادبی شروع شدند. سه سوال اول سطح دشواری داشتند و برای پاسخ دادن به آنها مطالعه ی بسیار دقیقی لازم بود. منبع سه تا چهار سوال کنکورهای ارشد سال ‌های پیش بودند و مانند هر سال یک سوال هم از ترتیب دوره های تاریخی - ادبی آمده بود. باقی سوال ‌های این مبحث سطح متوسطی داشتند. قسمت نقد ادبی با نقد کلاسیک شروع شد. سوالات سطح متوسطی داشتند و مانند سال های پیش موارد حفظی مانند تطبیق اسم منتقد و آثار جنبش های مرتبط هم مطرح شده بود. همچنین رویکرد های نقد مدرن و پسا مدرن چند سوال پایانی این بخش را تشکیل داده بودند.

 

جدول بودجه بندی سوالات فنون صنعات و نقد ادبی در کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1400

Classical Times

1

Middle Ages

 

Renaissance Period

 

Early Modern Period (16th C)

1

17th Century

1

Romanticism

 

Victorian Period

1

20th Century

7

 

 

قسمت دوم: تاریخ ادبیات انگلیسی

طبق معمول قسمت دوم سوال های تخصصی آزمون ارشد ادبیات انگلیسی شامل تاریخ ادبیات انگلیسی بود. این بخش با سوالی که هر سال با محتوای مختلف تکرار می‌ شود، یعنی ترتیب زمانی آثار ادبی شروع شد. در سبک سوال‌ های این بخش تغییر روال خاصی صورت نگرفته بود و مرور سوال‌ های کنکور سال‌ های گذشته می‌ توانست تا حد زیادی در داوطلب آمادگی بوجود آورد. سوال‌ ها بیشتر از متن کتاب‌ های اصلی نورتون و توضیحاتی که این کتاب‌ ها برای هر نویسنده ارائه می‌ دهد طراحی شده‌ بودند. تقریبا شش سوال از قرن هفدهم، و سه تا چهار سوال از روزه‌ ی رمانتیک و همین تعداد از دوره‌ ی ویکتوریا طراحی شده بودند. بدیهی است که برای طراحان اهمیت قرن هفدهم تا بیستم نسبت به قرون وسطی و رنسانس بیشتر بوده اند.

 

جدول بودجه بندی سوالات تاریخ ادبیات انگلیسی در کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1400

Classical Times

 

Middle Ages

 

Renaissance Period

1

Early Modern Period (16th C)

1

17th Century

7

Romanticism

4

Victorian Period

4

20th Century

3

 

قسمت سوم: ژانرهای ادبی

بخش سوم و آخر سوا‌ل‌ های تخصصی ادبیات از ژانرهای ادبی طراحی می‌ شوند. ‌می‌توان گفت دشوارترین و چالش برانگیز ترین بخش سوالات کنکور ارشد ادبیات انگلیسی همین بخش آخر است. چرا که تعداد آثار ادبی بی‌شمار است و منبع مشخصی برای مطالعه و ایجاد آمادگی در داوطلبان وجود ندارد. نکته‌ی جالب در مورد سوالات امسال این بود که اکثریت سوال‌ های این بخش را آثار نوشته شده و منتشر شده‌ ی قرن بیستم و نوزدهم تشکیل می‌ دادند. همچنین تعداد زیادی از سوالات در مورد آثار نویسندگان و شعرای آمریکایی بود.

 

جدول بودجه بندی سوالات ژانرهای در کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی 1400

Classical Times

 

Middle Ages

 

Renaissance Period

 

Early Modern Period (16th C)

 

17th Century

 

Romanticism

1

Victorian Period

1

20th Century

18