با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار یا MBA را به طور کامل گوش دهید. همچنین می توانید مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مدیریت کسب و کار (MBA یا ام بی ای)

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار

 

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99

متن مصاحبه با آقای علی شاهرخی نژاد رتبه برتر کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) سال 99 رو می توانید در این مطلب مطالعه کنید. در این مصاحبه آقای علی شاهرخی نژاد به عنوان رتبه برتر کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش فناوری تجربیات خود از شروع مطالعه تا روز کنکور رو با شما در میان می گذارد.

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال اول

ضمن تبریک بابت نتیجه خوبی که در کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) کسب کردین لطفا خودتان رو معرفی کنید.

علی شاهرخی نژاد هستم با رتبه 39 مدیریت کسب و کار (MBA) دانشگاه شریف قبول شدم. رشته لیسانسم مهندسی نفت دانشگاه شیراز با معدل 13 و خورده ای. از آخرای مهر بود که با 3گام آشنا شدم.

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال دوم

درصد هاتون در کنکور ارشد به چه شکلی بود.

ریاضی: 88

زبان انگلیسی: 48

جی مت: 57 یا 58

 

 

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما بروی کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) چه شکلی بوده است؟

وقتی که مهندسی نفت را خواندم تمام کردم وضعیت رشته ما خوب نبود. به مدیریت کسب و کار علاقه مند شدم و تصمیم گرفتم تغییر رشته دهم. مدیریت کسب و کار برای من جذاب بود و در اواخر مهر شروع کردم. من سه فاز درس خواندن داشتم. در فاز اول فقط درسنامه ها را در حد یک الی دو ماه بخوانیم زیاد ریز و وسواسی نشویم و خلاصه برداری کنیم. فاز دوم تست زنی و به ویژه تست زنی مبحثی را تمرین می کنیم تا وقتی در این مرحله پیشرفت کردیم به فاز بعد می رویم. قسمت اول فاز دو زیاد وسواس به خرج ندهیم. قسمت دوم فاز تست زنی در واقع سوالات جامع را می زنیم و نکات تست زنی را مرور و خلاصه را بهینه می کنیم. آزمون آزمایشی را شرکت می کنیم. این برنامه درسی من برای درس ریاضی بود. اما درس جی مت هم متفاوت خواهد بود و در این درس فقط باید زیاد سوال حل کنید و از دیگران بپرسید. برای درس زبان هم بیشتر لغت خواندم و زیاد برایش وقت نگذاشتم. نکات کتاب زیر ذره بین را خوب مطالعه کنید. پنج الی شش ماه برنامه ریزی کرده بودم که کرونا امد و از لحاظ روحی به هم ریختم رفتم سفر و دوباره برگشتم و دوباره برنامه ریزی کردم ولی دوباره کرونه باعث شد کنکور به تعویق بیفتد و دوباره ول کردم و چند روز استراحت کردم. ولی همیشه کیفیت را در نظر بگیرید و اینکه انگیزه و هدف محکم و مهم داشته باشید تا کم نیاورید. ساعت درس خواندم در اول چهار الی شش ساعت بود که میانگینش پنج ساعت بود و یکی دو ماه آخر روی هفت ساعت بودم. تا جایی که می توانید درس بخوانید یک داوطلب ممکن است با ده ساعت، بتواند نتیجه بگیرد ولی من با هفت ساعت نتیجه گرفتم.

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال چهارم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه بروی شما چگونه بود؟

در مورد حضور مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) و برنامه ریزی کلا وقتی می خواهیم یک راه را انتخاب کنیم مسیر کلی آن را مشخص کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم تا ببینیم تا فلان ماه باید کجا باشیم. مثلا من بازه زمانی مشخص می کردم که تا فلان ماه فاز یک را تمام می کنم. لذا برنامه ریزی منظم و مکتوب داشته باشیم و استرس را مدیریت کنیم. اگر برنامه ریزی نداشته باشیم به احتمال 99 درصد به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

 

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال پنجم

اگر به زمان کنکور برگردین چه کار هایی رو انجام می دهید و چه کار هایی رو انجام نمی دهید؟

من کلا کلاس نرفتم. ریاضی و زبان و جی مت را خواندم. فقط کلاس نکته و تست استاد عرفانیان رفتم که خیلی خوب بود. اگر برگردم عقب به کلاس می روم و بیشتر صرفه جویی در وقت می کنم. مثلا برای درس جی مت حتما کلاس می رفتم تا نتیجه بهتری بگیرم. من توصیه می کنم که داوطلبان حتما کلاس شرکت کنند و منابع را مشخص کنند و همان ها را بخوانند و منابع را اصلا تغییر ندهند.

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99  سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان کنکور 1400 دارید؟

زمانی که می خواهید شروع کنید اصلا وسواس نداشته باشید به ویژه در ریاضی و جی مت. من خودم در اول خیلی استرس داشتم ولی وقتی جلوتر رفتم خیلی بهتر شد. هر وقت فکر کردید خسته اید حتما استراحت کنید و کیفیت را در نظر بگیرید. من همیشه آخر شب سریال می دیدم و هیچ استرسی هم نداشتم. در درس زبان بیشتر لغت بخوانید که خیلی مهم است و نباید فراموش کنید.

 

 

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال هفتم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل رو چگونه درصد بندی می کنید؟

اولین عامل: برنامه ریزی و به ویژه برنامه ریزی مکتوب

دومین عامل: داشتن هدف

سومین عامل: داشتن استراحت و اعتقاد به اینکه کیفیت مهم تر از کمیت است.

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال هشتم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

من تغییر رشته ای بودم و با درس های مدیریت کسب و کار آشنایی نداشتم. با مشاور 3گام صحبت کردم و به من منابع دروس را معرفی کردند. من توصیه می کنم کسانی که از درس و کنکور دور بودند برای اینکه به جو درس خواندن برگردند  به همین دلیل مشاور لازم است تا راه را به آن ها نشان دهد و این بسیار مهم است. در واقع مشاوران و برنامه ریزان هموارکننده راه هستند و خیلی کمک می کنند.

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال نهم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

من بیشتر از سایت 3گام استفاده کردم که رتبه های قبولی و اطلاعات دیگر را می خواندم. معرفی کنکور ام بی ای را از سایت خواندم همچنین مصاحبه ها و خیلی از مطالب دیگر را. کلا در سایت 3گام خیلی رفت و آمد می کردم. دوم مشاوره بود که بسیار تاثیرگذار بودند و من را راهنمایی کردند.

 

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال دهم

چی شد 3گام رو انتخاب کردید؟

موسسه های کنکور را سرچ می کردم و 3گام را پیدا کردم. سایت انقدر مطالب خوب و جذابی داشت که باعث می شد در سایت بمانم. وقتی که خوب آشنا شدم و نیاز به اطلاعات داشتم دوباره به سایت مراجعه می کردم.

 

مصاحبه با علی شاهرخی نژاد رتبه برتر ارشد رشته مدیریت کسب و کار (MBA) 99 سوال یازدهم

سخن آخر؟

برنامه ریزی و هدف داشته باشید و میان راه جا نزنید و اگر خسته شدید استراحت کنید. لذا سختی ها نباید جلوی راه شما را بگیرند و باید تمام تلاش خود را بکنید. وقتی تمام تلاشتان را بکنید بعد از اعلام نتایج احساس پشیمانی نخواهید داشت و همچنین افکار مثبتی داشته باشید و راه را تا آخر ادامه دهید.