مریم شیردل رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد پرستاری
مریم شیردل رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد پرستاری

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه خانم مریم شیردل رتبه برتر ارشد پرستاری  را به طور کامل گوش دهید.

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 سوال اول

ضمن تبریک بابت نتیجه خوبی که در کنکور ارشد پرستاری کسب کردین لطفاً خودتان رو معرفی کنید.

مریم شیردل، ساکن تهران هستم در کنکور ارشد رشته پرستاری سال ۹۹ رتبه ۱۵ را کسب کرده ام. در گرایش نوزادان رتبه ۲۰ را کسب کردم و در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی تهران مراقبت های ویژه نوزادان مشغول به تحصیل می باشم. دانشگاه کارشناسی ام علوم پزشکی ایران بود و معدل کارشناسی ام ۱۷.۷۷ و تاریخ ۳گامی شدنم دی ماه ۹۸ می باشد.

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 – سوال دوم

درصد هاتون در کنکور ارشد به چه شکلی بود.

میانگین درصد هایم حدود ۵۰ ٪ بود. ولی درس زبان را 70% زدم.

 

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 – سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما بروی کنکور ارشد پرستاری چه شکلی بوده است؟

به دلیل اینکه رشته ی کارشناسی ام اتاق عمل بود و تغییر رشته ای مجسوب میشدم، منابع را نمی دانستم و با کمک مشاور منابع مختصر و مفید را انتخاب کردم به دلیل آنکه تعدد منابع دانشجویان را سردرگم می کند. شروع مطالعه ام از ۷ دی ۹۸ بود.

به دلیل آنکه شاغل بودم روزانه بطور متوسط ۵ ساعت درس میخواندم اما به مرور به ۷ الی ۸ ساعت رسید. و در 2 ماه آخر تمام ساعات روز را مطالعه می کردم.

 

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 – سوال چهارم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بود؟

به نظر من مهم ترین کاری که برای کنکور کارشناسی ارشد باید انجام داد، برنامه ریزی می باشد. بدون برنامه ریزی امکان به دست آوردن رشته و رتبه ی مورد نظر وجود ندارد.

اگر خودم می خواستم برنامه ریزی کنم به دلیل آنکه تغییر رشته ای بودم و برای اولین بار کنکور ارشد شرکت می کردم نمی توانستم به خوبی  برای خودم برنامه ریزی کنم. حتی در طول مطالعه حجم کتاب ها را که می دیدم احساس می کردم چطور می توانم در مدت محدود این کتاب ها را تمام کنم. اما مشاورم با برنامه ریزی به من این آرامش را دادند که اگر با این برنامه پیش بروی می توانی کتاب ها را تمام کنی و حتی توانستم مرور هم انجام دهم و این جمع بندی ها خیلی در به دست آوردن این رتبه کمکم کرد. برنامه ریزی ۳گام بسیار انعطاف پذیر بود با توجه به اینکه من شاغل بودم خیلی انعطاف پذیر بود و میشد در آن تغییر ایجاد کرد. مشاورم هر موقع که سوال داشتم سوالاتم را با روی باز پاسخ می دادند و به من خیلی آرامش می دادند.

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 – سوال پنجم

اگر به زمان کنکور برگردین چه کار هایی رو انجام می دهید و چه کار هایی رو انجام نمی دهید؟

خدا را شکر با کمک خدا به آن نتیجه دلخواهم رسیدم و هدفم قبول شدن در دانشگاه تهران در رشته مراقبت ویژه نوزادان بود. اگر به عقب هم برگردم همین روند را ادامه می دادم و احساس میکنم در مسیر درست قرار گرفتم و مهم ترین نکته این است که با برنامه ریزی درس خواندم.

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99  – سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان کنکور 1400 دارید؟

برای داوطلب ها ی عزیز آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم به اهداف خود برسند. این مسیری که در آن قرار گرفته اند قطعا مسیر درستی است و دست از تلاش بر ندارند. داوطلبان حتما از مشاوره تخصصی رشته ی خود استفاده کنند و بهترین مشاور کسی است که خودش این مسیر را با موفقیت طی کرده و رتبه ی برتر را کسب کرده است.

مشاور من چون رتبه برتر بودند و مسیر را طی کرده اند نسبت به تمامی دروس دانش کافی داشتند که خیلی به من کمک کردند.

از برنامه ریزی اصلا نباید غافل شوند و با برنامه ریزی می توانند برای هر ساعت، هر روز و هر هفته خود هدف تعیین کنند و می دانند که باید چه درسی را در چه زمانی انجام دهند. تمام مرور ها و تست زنی ها در برنامه ریزی مشخص است و از همه مهم تر آرامش را پیدا می کنند که با برنامه ریزی می توانند درس ها را تمام کنند و به مرور درس ها برسند.

رمز موفقیت من هم در داشتن برنامه ریزی مستمر بوده است.

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 – سوال هفتم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل رو چگونه درصد بندی می کنید؟

عواملی که در موفقیت در کارشناسی ارشد تاثیر گذار است، استفاده از مشاوره خوب است چون منابع را به شما می گوید. خود مشاور همین مسیر را طی کرده است و می تواند به خوبی راهنمایی کند که شیوه مطالعه دروس به چه صورت باشد.

داشتن برنامه ریزی: به دلیل آنکه به تلاش ما جهت می دهد و اکثر بچه ها تلاش می کنند اما جهت ندارند؛ کار برنامه ریزی جهت دادن به مطالعه است که شما را به هدفتان برساند.

داشتن منابع ثابت به جای منابع متعدد: من برای هر درس یک منبع مشخص داشتم و شیوه درست مطالعه ای که مشاورم به من یاد دادند باعث شد در زمان کم به هدف خودم برسم.

مهم ترین نکته در کنکور ارشد یا هر کنکور دیگری دست از تلاش برنداشتن و نا امید نشدن است به دلیل آنکه کنکور یک فرایند طولانی است که شما را ممکن است خسته کند اما نباید هیچ روزی را بدون مطالعه بگذارید.

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 – سوال هشتم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

استفاده از مشاوره تخصصی را به همه داوطلبان توصیه می کنم. چون من خودم تغییر رشته ای بودم، استفاده از مشاوره را برای افرادی مانند من پیشنهاد می کنم به دلیل آنکه ما از منابع رشته جدید خبر نداریم و نمی دانیم باید چگونه دروس را مطالعه کنیم.

استفاده از مشاوره تخصصی را به افرادی که شاغل هستند توصیه می کنم به دلیل آنکه زمان محدود تری برای درس خواندن در اختیار دارند. برای آنکه مطالعه درسی افراد شاغل بهینه و هدفمند باشد پیشنهاد می کنم حتما با برنامه ریزی پیش روند.

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 – سوال نهم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

خدماتی که من در موسسه ۳گام استفاده کردم مشاوره و برنامه ریزی بود.

من از طرح تضمین برنامه ریزی ۳گام استفاده کردم. این طرح به دلیل جامع و کامل بودن رضایت من را جلب کرد. طرح تضمین دارای مشاوره، سوالات تالیفی و نمونه سوالات کنکور ارشد، جزوات متناسب با دروس و یک کتاب می باشد که این ها همگی در موفقیت من تاثیر گذاشت.

مشاوره و برنامه ریزی مکمل یکدیگر هستند که این دو نمی توانند بدون یکدگیر باشند. برای رسیدن به موفقیت هم باید مشاوره داشت هم برنامه ریزی؛ که برنامه ریزی نسبت به هر فرد باید متفاوت باشد که مشاور می تواند به خوبی این تعادل را ایجاد کند.

 

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 – سوال دهم

چی شد 3گام رو انتخاب کردید؟

مهم ترین نکته ای که من ۳گام را انتخاب کردم این بود که ۳گام فقط مشاوره و برنامه ریزی را به صورت تخصصی انجام می دهد و موسسه تولید محتوا ندارد. به دلیل آنکه موسساتی که تولید محتوا دارند سعی می کنند منابع خودشان را به داوطلب معرفی کنند اما ۳گام چون تولید محتوا ندارد، بی طرافه بهترین منابع را برای داوطلب انتخاب می کند که این مهم ترین دلیلی بود که من به ۳گام اعتماد کردم.

 

مصاحبه با مریم شیردل رتبه برتر ارشد رشته پرستاری 99 – سوال یازدهم

سخن آخر؟

از همه داوطلبان عزیز از همه دوستانم می خواهم که هیچ وقت دست از تلاش بر ندارند و نا امید نشوند. همه ی تلاش خود را بکنید و من قلبا به این موضوع اعتقاد دارم که اگر همه تلاشتان را انجام دهید خداوند بهترین اتفاق را برای شما رقم خواهد زد.