مشاور تخصصی کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی 

در حال حاضر، بزرگترین مشکل رشته ژنتیک انسانی، ظرفیت پایین این رشته و رقابت بالا بین داوطلبان میباشد. با شروع به موقع زمان کسب آمادگی و پیوستگی و تعهد به برنامه مطالعاتی قادر به پشت سر گذاشتن این مشکل خواهید بود.

اولین قدم برای موفقیت در آزمون، مدیریت زمان و داشتن برنامه ای منعطف که داوطلب به آن متعهد باشد.

و بی برنامگی و عدم داشتن انضباط ،اولین پله شکست. معرفی انتخاب منابع مناسب، ترتیب مطالعه فصول و اهمیت فصول همگی هموار کننده این مسیر هستند. در نهایت اطلاعات نادرست و اغلب ناامید کننده ای که داوطلبان از محیط اطراف و افراد بی تجربه دریافت میکنند، باعث گمراهی ، اضطراب و حتی انصراف از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر میشود. در سال های گذشته ، عدم اعطای شماره نظام پزشکی برای فارغ التحصیلان این رشته که در مقطع کارشناسی پایه وزارت علوم داشتند (مانند کارشناسی کلیه گرایش های زیست شناسی)، از مشکلات ادامه تحصیل در این رشته محسوب میشد. مشکلی که در بهمن ماه سال 99، چهل و هفتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی مرتفع شد و شورای عالی با اعطای شماره نظام پزشکی به دانش آموختگان دکترای ژنتیک پزشکی با مدرک تحصیلی پایه کارشناسی زیست شناسی موافقت نمود.

در خصوص رشته بیوتکنولوژی پزشکی، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به مراتب از ظرفیت رشته ژنتیک انسانی بالاتر بوده و شانس قبولی بالاتر است. در کل در دنیای این دو رشته تفاوت های زیادی جز این توانایی، پشت کار و اراده دانش آموختگان نمیبینم.

در نهایت داشتن یک مشاور همراه، همدل و با تجربه  برای راهنمایی و ایجاد انگیزه در داوطلب به همراه یک برنامه اصولی و دقیق راهی بود که من را به مقصد رساند و امروز در موسسه 3گام ما آغازگر این مسیر با شما خواهیم بود.