مشاور تخصصی کنکور ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل - فاطمه وطن پرست مقدم

اینجانب، فاطمه وطن پرست مقدم، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌ الملل دانشگاه تهران هستم و یک سال سابقه مشاوره و همکاری با مجموعه‌ی ۳گام دارم. همچنین پیش از آن در مجموعه‌های دیگر برای مشاوره‌ی کنکور سراسری علوم انسانی تجربه‌ی همکاری داشته ام.

رشته کارشناسی من انسان‌شناسی (مردم شناسی) با رتبه ی 391 منطقه یک بوده که در دانشگاه تهران با معدل الف به پایان رسانده ام و رتبه ی کنکور ارشد روابط بین الملل بنده 1 بوده است. تغییر رشته در مقطع ارشد میتواند تصمیم سخت و نامطمئنی برای افراد باشد. اغلب این تصور بوجود می آید که در مقایسه با فارغ‌التحصیلان همان رشته، شانس کمی برای قبولی داوطلبان رشته‌های دیگر وجود دارد که تصور غلطی است. زمانی که داوطلب برای اولین بار با لیست منابع معرفی شده در اینترنت رو به رو میشود، احتمال دارد با نگاهی به حجم مطالب و حتی هزینه ی بالای کتب تست و... به طور کلی از حضور در کنکور ناامید شود. اما نکته ی حائز اهمیت این است که با کمترین هزینه و تعداد کتب و جزوات کمتر، بهترین نتیجه را بگیرید. چراکه اغلب افرادی که داوطلب کنکور ارشد هستند، یا مشغول به کار و یا در حال تحصیل هستند و صرفه جویی و هدر ندادن زمان در مطالعه ی کتابهای قطور، گران و غیرکاربردی بسیار مهم است. با آشنایی صحیح با منابع کامل و مفید با صرف زمان کمتر و تمرکز بیشتر بر مطالب اصلی ابزارها و مهارتهای موفقیت در آزمون را بدست می آورید.  با توجه به تجربه‌ی شخصی تغییر رشته در مقطع ارشد، برای دانشجویانی که اغلب از رشته‌های مختلف به روابط‌ بین ‌الملل و علوم سیاسی روی می‌آورند، راهکارهایی که برای خودم مفید بوده اند را نیز در مشاوره و برنامه‌ ریزی تخصصی متقاضیان اعمال می کنم.  راهکارهایی که علاوه بر موفقیت در کنکور، آمادگی لازم برای حضور در مقطع ارشد در یک رشته ی جدید را مهیا می سازد.

هدف اصلی من از فعالیت در این محیط در اختیار گذاشتن همین تجربیات و کمک به افرادی است که مثل خود من در این شرایط قرار دارند و میتوانند با راهنمایی من این مسیر را ساده تر و با دانش بیشتر طی کنند.

رشته روابط‌ بین‌ الملل یکی از گسترده ‌ترین شاخه ‌های علوم سیاسی است که علاقمندان بسیاری دارد. فارغ‌التحصیلان این رشته میتوانند در زمینه‌های تحلیل ‌گری مسائل سیاسی، فعالیت در سازمان‌های بین المللی، حضور در حوزه آکادمیک و … فعالیت کنند. البته برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور نیز فرصتهای مطالعاتی و تحصیلی مرتبط با این رشته فراوان است.