مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 99
مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 99

 

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای سجاد مصدق رتبه برتر ارشد مهندسی عمران را به طور کامل گوش دهید. همچنین می توانید مطالب زیر را هم در سایت 3گام مطالعه کنید:

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی عمران

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد عمران​

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال اول

ضمن تبریک بابت نتیجه خوبی که در کنکور ارشد عمران کسب کردین لطفا خودتان را معرفی کنید.

 سجاد مصدق رتبه 463 کنکور ارشد رشته عمران گرایش راه و ترابری هستم و دانشگاه خواجه نصیر تهران قبول شدم. کارشناسیم را در دانشگاه غیر انتفاعی خیام مشهد با معدل 14 و نیم سپری کردم.  زمان آشناییم با موسسه 3گام آخر اردیبهشت یا اوایل فروردین 98 بود.

 

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال دوم

درصد هاتون در کنکور ارشد به چه شکلی بود.

زبان عمومی: 35

جامدات و مقاومت: 28

ریاضیات: 8

خاک و پی: 35

سیالات: 29 درصد

طراحی: یک الی دو درصد

 

 

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما برای کنکور ارشد عمران چه شکلی بوده است؟

روند مطالعه من به این صورت بود که از اواسط تیرماه 98 مطالعه ام را شروع کردم. من سرباز بودم و در تایم های خالی که داشتم می خوندم. با اینکه تازه شروع کرده بودم ولی برنامه نداشتم. تو اینترنت جستجو کردم با 3گام آشنا شدم که یک جلسه مشاوره رایگان داشت و آقای مهری مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی عمران موسسه 3گام با من صحبت کردند و بعد از آن به صورت جدی مطالعه را شروع کردم. درس زبان را قبلا مطالعه می کردم و زبانم خوب بود. ولی پایه درسی قوی نداشتم. لغات زبان را می خواندم. هر درسی را که می خواندم خلاصه برداری می کردم و تست می زدم و نکات تستی را یادداشت می کردم. میانگین مطالعه من 2 الی 3 ساعت بود. درس فولاد و بتن را حذف کرده بودم. ریاضی دوم و معادلات را هم حذف کردم و فقط یک مبحث از ریاضی یک خواندم.

 

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال چهارم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بود؟

چون از اول سرباز بودم و روند روتین و مشخصی نداشتم ولی مطالعه داشتم تا اردیبهشت وقتی کنکور عقب افتاد من نمی دانستم چکار کنم. در 3گام طرح کاملش رو گرفتم و با مهندس مهری صحبت کردم. یک سری فصول جدید را دوباره خواندم. مهم ترین تاثیر مشاوره این بود که درس مقاومت را خوب خوانده بودم ولی تست هاش را نمی توانستم بزنم. از آقای مهری پرسیدم و دو سه درسنامه آن را مشخص کرد و به من گفت مثال هایش را حل کن و بیشتر از آن هم نخوان. مقاومت درسی نبود که بتوانم درصد بزنم ولی سی درصد از مقاومت را زدم که خیلی خوب بود.

 

 

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال پنجم

اگر به زمان کنکور برگردین چه کار هایی را انجام می دهید و چه کار هایی را انجام نمی دهید؟

کار خاصی نمی توانستم انجام بدهم چون سرباز بودم و تایم مشخصی نداشتم ولی اگر به زمان کنکور برگردم زودتر در 3گام ثبت نام می کردم چون می توانست نتیجه بهتری به من دهد هر چند الان هم از رتبه و کارکردم راضی هستم.

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان کنکور 1400 دارید؟

توصیه من برای داوطلبان کنکور ارشد این است که از ابتدا خودشان را بشناسند و بدانند که در چه گرایشی می خواهند ادامه تحصیل دهند و به چه درس هایی علاقه دارند. از این رو می توانند درس هایی را که برای گرایششان لازم نیست و علاقه ندارند از اول حذف کنند و سردرگم نشوند.

 

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال هفتم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصد بندی می کنید؟

اولین عامل: خودشناسی و انتخاب منابع درست و شناخت نقاط و قوت و ضعف خودم

دومین عامل: خواستن و اراده برای درس خواندن

سومین عامل: مشاوره و برنامه ریزی

 

 

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال هشتم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام را به چه کسانی توصیه می کنید؟

مشاوره و برنامه ریزی برای کسانی مفید است که تایم مشخصی داشته باشند.

 

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال نهم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

یک جلسه رایگان که داشتم خیلی برای من راضی کننده بود. چون بسیار خوب راهنمایی کردند و از مشاورم هم خیلی راضی بودم. یکی از نقاط قوت مشاورم این بود که روی همه دروس به صورت کامل تسلط داشتند و به می گفتند کدام فصول را بخوانم و کدام را نخوانم. چون وقت من طوری بود نمی توانستم برنامه منظم و منسجمی داشته باشم به همین خاطر خیلی نتوانستم از پنل برنامه ریزی به درستی استفاده کنم. اما چند جلسه مشاوره ای را که با آقای مهری داشتم پاسخ بیشتر سوال هایم را گرفتم و برای من بسیار مفید بود.

 

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال دهم

چطوری با 3گام آشنا شدید؟

وقتی که از طریق سرچ اینترنت در سایت 3گام ثبت نام کردم و همان تماس رایگان اولیه اولین گام آشنایی من با 3گام بود وگرنه قبلا مجموعه شما را نمی شناختم. یعنی مشاوره رایگان آنقدر خوب بود که تا مدت ها احتیاج به مشاور نداشتم و می دانستم باید چکار کنم.

 

مصاحبه با سجاد مصدق رتبه برتر ارشد رشته عمران 99 سوال یازدهم

سخن آخر شما با دواطلبان کنکور ارشد چی هست؟

سخن آخر من این است که داوطلبان نسبت به علایق و توانایی های خود شناخت کافی داشته باشند و اینکه واقعا بخواهند و برنامه ریزی هم داشته باشد. چون اگر اراده و خواستن نباشد برنامه ریزی هیچ فایده ای ندارد.