دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

 

آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

رشته حقوق یکی از پر طرفدارترین رشته ها در سال های اخیر بوده است. این رشته بخش های مختلفی مانند امور مشاوره ای و پژوهشی دارد اما یکی از مهم ترین حوزه های این رشته بخش وکالت آن است. کسانی که به فعالیت در بخش وکالت علاقه دارند باید برای دریافت پروانه و مجوز فعالیت در آزمون وکالت که توسط کانون وکلای دادگستری برگزار می شود قبول شوند. معرفی شغل وکالت  یکی از مطالبی است که داوطلبان با مراجعه به آن می توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این شغل را به دست بیاورند.

دفترچه ثبت نام آزمون وکالت از سوی اتحادیه کانون های وکلا ایران (اسکودا) در اختیار سازمان سنجش قرار می گیرد تا منتشر شود. آزمون وکالت نیز توسط سازمان سنجش برگزار می شود که هر ساله داوطلبان زیادی در آن شرکت می کنند داوطلبان گرامی می توانند برای آگاهی از منابع آزمون وکالت به مطلب بهترین منابع آزمون وکالت 1400 مراجعه کنند.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

شرکت در آزمون وکالت مستلزم مطالعه دقیق و کامل دفترچه ثبت نام آزمون وکالت از سوی داوطلبان می باشد تا از شرایط و ضوابط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و سهمیه های این آزمون مطلع شوند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سهمیه ها می توانند به مطلب سهمیه های آزمون وکالت مراجعه نمایند. لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت نیز برای دسترسی راحت داوطلبان به آن در این مطلب قرار گرفته است.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

هر سال همزمان با آغاز ثبت نام این آزمون، دفترچه ثبت نام آزمون وکالت نیز از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

فهرست محتوایی دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

اطلاعات مورد نیاز در مورد نحوه انتشار و دانلود دفترچه ثبت نام آزمون وکالت بیان شد لذا در ادامه به ذکر بخش های محتوایی این دفترچه خواهیم پرداخت.

بخش اول: ظرفیت پذیرش آزمون وکالت دادگستری

در بخش اول دفترچه ثبت نام آزمون وکالت به ظرفیت پذیرش کانون وکلای دادگستری به تفکیک سهمیه آزاد و سهمیه ایثارگران پرداخته شده است.

بخش دوم: مواد امتحانی آزمون وکالت دادگستری

بعد از آنکه در بخش اول دفترچه ظرفیت های این آزمون مورد بررسی قرار گرفت در این بخش دروس و سوالات آزمون وکالت و ضرایب هر درس آورده شده است. با مطالعه دقیق این بخش به میزان اهمیت هر درس در آزمون پی خواهید برد.

بخش سوم: شرایط شرکت کردن در آزمون و دریافت پروانه کارآموزی وکالت

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری در این بخش بیان شده است و لازم است تمامی داوطلبان شرکت در آزمون قبل از ثبت نام نسبت به داشتن این شرایط اطمینان حاصل کنند.

بخش چهارم: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

این بخش شامل مدارکی است که داوطلبان باید به هنگام ثبت نام داشته باشند همچنین هزینه لازم برای ثبت نام و چگونگی واریز نمودن آن نیز به صورت کامل بیان گردیده است.

بخش پنجم: نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون

در آخرین بخش دفترچه ثبت نام آزمون وکالت نحوه ثبت نام، تاریخ آغاز توزیع اینترنتی کارت شرکت در آزمون و چگونگی دریافت آن توضیح داده شده است.

بخش ششم: جدول های پیوست دفترچه ثبت نام وکالت

در این بخش جداول منابعی که توسط مرکز کانون وکلای دادگستری برای هر درس معرفی گردیده است مورد بررسی قرار گرفته است.

ظرفیت پذیرش آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

کسانی که رشته حقوق را خوانده اند باید برای کسب پروانه وکالت دادگستری در آزمون وکالت شرکت کنند. از آنجا که پذیرفته شدن در این رشته به دلیل داشتن ظرفیت کم آن بسیار سخت است لذا داوطلبان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند. ظرفیت پذیرش آزمون وکالت برای سال 98 در حدود 3400 نفر بوده است که این ظرفیت در سال 99 به 3845 نفر افزایش پیدا کرده است.

شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

یکی از مهم ترین بخش های دفترچه و اطلاعیه ثبت نام آزمون وکالت، قسمت شرایط و ضوابط است. بر طبق این شرایط فقط داوطلبانی که دارای شرایط ذکر شده باشند می توانند در آزمون وکالت شرکت کنند و پروانه فعالیت دریافت نمایند. در ادامه به مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری می پردازیم.

1- مدارک مورد پذیرش آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

  • دانشنامه کارشناسی رشته حقوق و یا فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم
  • مدارک معادل کارشناسی رشته حقوق و یا فقه و مبانی حقوق اسلامی حوزوی مورد تایید وزارت علوم

2- شرط سنی ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

  • حوزه قضایی تهران: حداکثر 40 سال
  • حوزه قضایی سایر استان ها: حداکثر 50 سال