مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99
مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99

 

 

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه خانم مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد مشاوره را به طور کامل گوش دهید. همچنین به پیشنهاد مشاوران ما مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مشاوره

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مشاوره

 

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال اول

ضمن تبریک بابت نتیجه خوبی که در کنکور ارشد مشاوره کسب کردین لطفاً خودتان رو معرفی کنید.

مریم رضایی مهر رتبه 187 ارشد مشاوره سال 99 هستم. رشته مشاوره گرایش مشاوره مدرسه دانشگاه شهید چمران اهواز قبول شدم. کارشناسیم را در دانشگاه فرهنگیان با معدل 18.35 گرفتم. تاریخی که من عضو 3گام شدم 24 خرداد سال 99 می باشد.

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال دوم

درصد هاتون در کنکور ارشد به چه شکلی بود.

آمار و روش تحقیق: 26%

مبانی مشاوره و راهنمایی: 28%

روش ها و فنون: 30%

نظریه های مشاوره: 53%

کاربرد های آزمون روانی: 18%

روانشناسی شخصیت: 15%

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما بروی کنکور ارشد مشاوره چه شکلی بوده است؟

قبل از اینکه با 3گام آشنا بشوم به دلیل اینکه شاغل بودم هیچ مطالعه ای نداشتم و بعد از اینکه در 3گام ثبت نام کردم و با مشاور صحبت کردم شروع به درس خواندن کردم. در ابتدای کار زمان مطالعه ام از 6 ساعت شروع شد و با درس های مهم رشته ام یعنی نظریه ها، فنون و میانی مشاوره برنامه ریزی را شروع کردم.

به مرور و با کمک مشاور تخصصی کارشناسی ارشد رشته مشاوره زمان مطالعه را 2 ساعت افزایش دادم تا به روزی 10 ساعت مطالعه مفید رسیدم.

پنل کاربردی برنامه ریزی بگونه ای بود که من باید هر جمعه گزارش هفته ام را ثبت می کردم و این باعث می شد که هر موقع من از برنامه عقب می افتادم یا حتی از برنامه جلو تر هم می رفتم بتوانم به مشاور گزارش عملکرد خودم را به مشاور بدهم و مشاورم در تمام این راه برنامه را با سرعت من هماهنگ می کردند و برنامه با توان من مناسب بود.

 

 

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال چهارم

تاثیر داشتن برنامه در زمان مطالعه برای شما چگونه بود؟

اگر برنامه ریزی نبود من نمی توانستم در این مسیر قدم بگذارم به این دلیل که اگر خو.دم می خواستم برای خودم برنامه ریزی انجام دهم قطعا حجم زیادی از مطالب را در نظر می گرفتم که باعث می شد روحیه ی خودم را در بین راه از دست بدهم.

وجود برنامه باعث شد که من بدانم روزانه چه هدفی دارم و چه کاری قرار است انجام بدهم و بدون برنامه انسان استرس دارد چون نمی داند که چه زمانی باید تست بزند یا چه کتابی را باید مطالعه کند. برنامه باعث می شود که شما نقشه ی راهتان را بدانید و تمام مسیری که قرار است بروید را داشته باشید و این باعث انگیزه و آرامش گرفتن می شود.

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال پنجم

اگر به زمان کنکور برگردین چه کار هایی رو انجام می دهید و چه کار هایی رو انجام نمی دهید؟

به دلیل اینکه من چند ماه مانده به کنکور شروع به درس خواندن کردم هر کاری که در توانم بود را انجام دادم و خدا را شکر به نتیجه ای که می خواستم هم رسیدم و هر چی در توانم داشتم گذاشتم و واقعا داشتن برنامه خیلی من را در این راه کمک کرد.

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99   سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان کنکور 1400 دارید؟

داشتن برنامه مهم ترین نکته در دوران کنکور ارشد است. اگر برنامه داشته باشند می دانند که هر روز باید چه کار هایی را انجام دهند و قرار است به کجا برسند و این باعث می شود که آرامش داشته باشند و دیگر استرس نداشته باشند.

نکته ی دیگری که باید توجه کنند این است که برنامه باید متناسب با توانایی های درسی و شخصیتی و شرایط فرد باشد زیرا اگر این نکته رعایت نشده باشد قطعا فرد در نیمه راه از برنامه عقب خواهد افتاد.

توصیه ی دیگر من این است که حتما از یک مشاور متخصص و خوب کمک بگیرند که هر موقع انگیزه یا روحیه ی درسی خود را از دست دادند بتوانند با مشاور صحبت بکنند تا مشاور با نکات مهم و انگیزشی که به آنها می دهد روحیه ی از دست رفته، امید و قدرت ادامه دادن را به داوطلب را برگرداند.

 

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال هفتم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل رو چگونه درصد بندی می کنید؟

اولین عامل: برنامه ریزی صحیح متناسب با توان من

دومین عامل: داشتن یک مشاور خوب که در مواقع نیاز به مشاورم مراجعه می کردم و مشاور با تغییرات مورد نیاز برنامه ی من را با توان من متعادل می کردند.

سومین عامل: استفاده از منابع مناسب

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال هشتم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

به کسانی که شاغل هستند و یا مانند من تغییر رشته ای هستند استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام را توصیه می کنم به این دلیل که منابعی که به من معرفی شد توانست تمام نیاز های من به عنوان فردی که دورادور در مورد این رشته اطلاعات داشت و تایم زیادی برای مطالعه کنکور نداشت را پوشش دهد.

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال نهم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

من از برنامه ریزی و مشاوره 3گام کاملا راضی بودم به این دلیل که هم از طرف مشاور هم از طرف موسسه کار و نحوه درس خواندن من پیگیری می شد و این باعث دلگرمی بود تا بتوانم به درس خواندن ادامه بدهم.

و در انتخاب رشته هم چون هیچ اطلاعاتی نداشتم از نرم افزار انتخاب رشته 3گام استفاده کردم که خیلی در چیدن انتخاب هایم به من کمک کرد.

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال دهم

چی شد 3گام رو انتخاب کردید؟

با جست و جو در اینترنت با 3گام آَشنا شدم و با کمی تحقیق متوجه شدم موسسه 3گام نسبت به موسسه های دیگر نظم بیشتر و پاسخگویی سریع  و دقیق تری دارد و چون من نیاز داشتم سریع تصمیم بگیرم  این ویژگی موسسه باعث شد من 3گام را انتخاب کنم.

 

مصاحبه با مریم رضایی مهر رتبه برتر ارشد رشته مشاوره 99 سوال یازدهم

سخن آخر؟

به دلیل اینکه من هدفم را مشخص کرده بودم که امسال حتما در رشته ی مورد علاقه ام و همچنین دانشگاه مد نظرم قبول شوم این باور را در خودم ایجاد کرده بودم که می توانم در این مدت این کار را انجام دهم و تمام اسباب و عوامل برای من هموار شد زیرا وقتی که شما این باور را داشته باشید که می توانید، مسیر برایتان هموار می شود و با موسسه ای آشنا می شوید که شما را به هدفتان می رساند و برنامه ای برای شما تدوین می شود که مسیر رسیدن به هدف را برایتان مشخص می کند پس تنها کافی است که به خودتان و توانایی هایتان ایمان و باور داشته باشید.