مشاوره تخصصی کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس
مشاوره تخصصی کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس

 

 

معرفی ارشد رشته طراحی پارچه و لباس

 

 

برنامه ریزی برای درس خواندن را از مهر 1396 شروع کرد و در تمام آزمون های آزمایشی رتبه های یک تا سه را کسب کرد. تمام این برنامه ریزی ها در کنار مشغله کاری و زمان زیادی برای تدریس بود. برای این برنامه ریزی ها از روش برنامه ریزی سطحی و عمقی استفاده می کرد و با شناختی که نسبت به نقاط قوت خود پیدا کرده بود تصمیم گرفت برنامه خود را برای هر آزمون یعنی برنامه ریزی سه ماهه بچیند. بعد از هر آزمون نقاط قوت و ضعف خود را در دروس مختلف شناسایی می کرد و بعد برای تقویت آن ها در برنامه ریزی های بعدی تلاش می کرد. خانم کرمانی علاوه بر برنامه ریزی ماهانه، برنامه ریزی روزانه هم داشت که مشخص می کرد با توجه به مشغله های هر روز چه مقدار درس بخواند. علاوه بر این ایشان جدول برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس که به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه بوده است را به صورت منسجم در برنامه مطالعه خود استفاده کرده اند.

یکی از عوامل موفقیت او در توانایی اتمام کتاب های قطور، خلاصه برداری بود که باعث می شد قبل از هر آزمون از آن ها بهره ببرد تا تمام مطالب به خاطرش بماند. همچنین روش دیگری که استفاده می کرد تا مطالب بهتر یادش بماند طرح تست و سوال از متون مختلف بود تا جزییات را فراموش نکند.

از عوامل موثر دیگر برای موفقیت او در کنکور تسلط نسبی او بر درس زبان بود که باعث می شد وقت بیشتری را صرف دروس تخصصی کند. علاوه بر این، وقت بیشتری را صرف مطالعه دروسی کرد که ضریب بالاتری دارند و برای دروس با ضریب پایین تر وقت کمتری گذاشت. همچنین با بررسی تمام منابع معرفی شده توسط سایت دانشگاه الزهرا به گلچینی از منابع رسید و توانست بهترین و مفید ترین منابع را برای مطالعه انتخاب کند و به مطالعه همان کتاب ها پرداخت.

 

 

پس از کنکور تئوری، به فاصله حدود دو ماه به یادگیری تکنیک های طراحی پارچه و لباس صرفا برای کنکور عملی پرداخت و توانست نمره 60 عملی را دریافت کند که البته چون رتبه یک شده بود تاثیری در آن نداشت.

همچنین وی 7 سال سابقه تدریس دارد و به گوش کردن و ارائه راه حل به سخنان و مشکلات دانشجوها و دانش آموزان مسلط است. بنابراین می تواند به راحتی انتظارات داوطلبان را درک کند و درصدد حل آن ها برآید. هدف او از فعالیت در موسسه 3گام، کمک به داوطلبانی است که با وجود مشغله کاری زیاد هدف قبولی در دانشگاه های برتر کشور را دارند و با برنامه ریزی دقیق راه آن ها را هموار سازد. همچنین به افرادی که از رشته غیر مرتبط تصمیم به ورود به شاخه طراحی پارچه و لباس را دارند انگیزه خواهد داد تا اعتماد به نفس خود را در کنار سایر داوطلبان رشته های مرتبط از دست ندهند و بدانند که با برنامه ریزی دقیق کنکور ارشد طراحی پارچه و لباس به راحتی می توانند عملکرد بهتری نسبت به سایر داوطلبان داشته باشند.