مصاحبه با محمد رضا عباسی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی برق 98
مصاحبه با محمد رضا عباسی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی برق 98

 

 

مصاحبه با محمد رضا عباسی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی برق 98 - سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

محمدرضا عباسی با رتبه 195 قبولی دانشگاه علم صنعت رشته الکترونیک دیجیتال هستم. کارشناسی دانشگاه باهنر کرمان رشته الکترونیک بودم. طرح طلایی سه گام رو استفاده کردم و از اواخر آذر به این موسسه پیوستم.

 

مصاحبه با محمد رضا عباسی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی برق 98 - سوال دوم


روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

من از اول آبان شروع کردم. اگه بخوام درس به درس بگم از درس زبان با لغت شروع کردم و به مرور پیش رفتم. بعد درس ریاضی رو با ریاضی مهندسی خوندم چون حجمش خیلی بیشتر از بقیه درس هاست. بعد درس مدار رو از مدار 1 و درس الکترونیک رو با الکترونیک 1 شروع کردم. بعد بقیه درس ها رو گذاشتم برای بعد که کمی کتاب ها رو مطالعه کنم و بعد به سراغ بقیه دروس برم. درس مدار 1 و الکترونیک برام خیلی مهم بود چون از این دو درس درصد زیادی در کنکور می‌اومد، ضریبش بالا بود و معمولا بچه ها درصد بالایی می‌زنند، لازم بود برای رسیدن به رتبه خوب منم بزنم. در ابتدا وقت زیادی برای مطالعه عمیق میگذاشتم اما سرعت مطالعه ام کند بود با توجه به وقتی که میگذاشتم. 

 

 

مصاحبه با محمد رضا عباسی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی برق 98 - سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

زمانی احساس نیاز کردم که پیشرفتی در درس ها نداشتم یعنی زمانی‌که وقت می‌گذاشتم اما نتیجه نمی‌گرفتم پس مشاور گرفتم. کمکی که مشاور به من کرد این بود که منابعی رو که به اشتباه گرفتم یا خوب انتخاب نکردم اصلاح کرد و منابع بهتر رو در اختیارم قرار داد. در شروع مطالعه خیلی کمکم کرد و سرعت مطالعه‌ام بالا رفت. یک ماه اول خیلی ساعت مطالعه‌ام بالا رفت چون من هرروز رو هرچقدر مطالعه داشتم، یادداشت می‌کردم و فهمیدم که چقدر نسبت به قبل مطالعه کردم.  ولی خب تاثیرش در اوایل بیشتر بود و هرچه پیش می رفتیم تاثیر چندانی نداشت یعنی اوایل کمک کرد تا روی ریل بیفتم و حرکتم سریع‌تر بشه و هرچه به کنکور نزدیک می‌شدم بیشتر تاثیر کار دانشجوست که خودش چه‌جوری بخونه و جمع بندی کنه . مشاور خیلی کمک می‌کنه اما به خود دانشجو برمی‌گرده که چیکار کنه.

 

مصاحبه با محمد رضا عباسی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی برق 98 - سوال چهارم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

توصیه ای که من دارم به داوطلبان 99 برق به ویژه الکترونیک یا مخابرات چون به هم نزدیک هستند اینه که شما 5 تا درس انتخاب کنید برای مطالعه کنکورتون اگه میخواین رتبه برتر باشید. درسا هم باز بستگی به خودتون دارین ولی درسای اصلی میشه الکترونیک، ریاضی و مدار، این سه درس چون ضرایب بالاتری دارن خیلی مهمن و زبان وسیگنال هم به دلخواه می تونید انتخاب کنید. درسی که می تونه شمارو نسبت به بقیه داوطلبان متمایز کنه الکترونیک و مداره. درصدی که تو مدار می زنید خیلی واضح رتبه شما رو بهبود می بخشه. پیشنهاد دیگم اینه اگر می بینید نمی تونید خودتون برنامه ریزی خوبی داشته باشید و درسا رو خوب پیش ببرید حتما از مشاور استفاده کنید چون توی استارت کار خیلی بهتون کمک می کنه و باعث میشه مسیر اشتباه نرید. خواندن مطالب زیر هم پیشنهاد اکثر رتبه های برتر مهندسی برق می باشد:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مهندسی برق

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی برق

 

 

مصاحبه با محمد رضا عباسی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی برق 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصدبندی می کنید؟

عوامل موفقیت من بر اساس صددرصد، 30 درصد رو میدم به تلاش و وقت و زحمتی که کشیدم. 40 درصد رو  به فضایی که خونواده آماده کرد و زحمتی که مشاور برام کشید.20 درصد رو برای تجربه سال قبل و شکست گذشته م و 10 در صد رو به برنامه ریزی می‌دم که از سال قبل که شکست خوردم داشتم.

 

مصاحبه با محمد رضا عباسی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی برق 98 - سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟ 

من به دسته ای از داوطبان که نمی تونند استارت خوبی داشته باشند و تو شروع ضعیف هستند، پیشنهاد می کنم که از مشاوره سه گام استفاده کنند. مشاور بهشون کمک می کنه که درست شروع کنن چون خیلی مهمه که کاری که می خواهیم انجام بدیم نقطه شروعش کجا باشه و می تونند برای شروع خیلی خوب از مشاور کمک بگیرند.

 

مصاحبه با محمد رضا عباسی رتبه برتر ارشد رشته مهندسی برق 98 - سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

من از نرم افزار انتخاب رشته سه گام خیلی راضی هستم و من رو تو انتخاب رشته کمک کرد.