مصاحبه با زهرا سرلک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 98
مصاحبه با زهرا سرلک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 98

 

 

 

مصاحبه با زهرا سرلک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 98 - سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

زهرا سرلک هستم. دوران کارشناسی دانشگاه اراک با معدل 15.75 بودم. از بهمن ماه با موسسه 3گام اشنا شدم و رتبه ارشدم 250 و تو سهمیه 4 شد که دانشگاه تهران پذیرفته شدم.

 

مصاحبه با زهرا سرلک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 98 - سوال دوم 

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

تو رشته ما تعداد درس ها و مباحثی که بخونیم خیلی زیاده و امکان نداره بدون مشاور و بدون کسی که تو این کار ماهر و خبره هست، تصمیمی بگیرید که چی بخونید و چی  نخونید. اگه همه منابع رو بخونید مطمئنا نمی تونید نتیجه بگیرید چون تجربه ثابت کرده . من از یه جایی به بعد حس کردم یکی باید باشه که به من بگه چی کار کن  چون واقعا سر در گم بودم.

 

مصاحبه با زهرا سرلک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 98 - سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

راستش اگه من مشاور نداشتم، نهایتا می تونستم این تعداد درس زیادی رو که پیش رویم هست یک دور می خوندم. شما تصور کنید کسی که یک دور یه مبحث رو خونده و مرور نکرده تو کنکور می خواد چه نتیجه ای بگیره. واقعا از یه جایی به بعد احساس کردم که یه نفر باید باشه که بگه کدوم درس ها اهمیت شون بیشتره و برای کدوم درس ها اصلا نیاز نیست که وقت بگذارید که مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی عمران موسسه 3گام را انتخاب کردم. البته توصیه ای که من می کنم اینه که خیلی مهمه شخصی که مشاور شماست، کی هست. من یک ماه از وقتم رو سر یه اشتباه که انتخاب اشتباه مشاور بود رفت. من عضو یک کانال بودم و برنامه ریزی یک ماهه یه اقایی رو پذیرفتم که این برنامه برای منی که در روز 5-6 ساعت درس می خوندم رو  به 12 ساعت درس بخوندن می رسوند. این 12 ساعت شامل شش درس می شد و من روزانه شش درس می خوندم. ایشون هیچ درسی رو حذف نکرد و همون اشتباهی که قبلا تکرار می کردم دوباره تکرار می شد. بعد یک ماه دیدم تو کنکور ماه بعدی هیچ نتیجه ای نگرفتم و حتی درصدهایم بدتر هم شد . پس تصمیم گرفتم این مشاوره رو کنار بگذارم . اما خیلی نیاز داشتم که کسی به من بگه چه کنم. با تحقیقاتی که انجام دادم از طریق سایت با موسسه اشنا شدم و همون دفعه اول که صحبت کردم متوجه تفاوت این دو مشاور شدم . ایشون برای من درس های بی اهمیت رو حذف کرد. این درس ها در عین حال که خیلی سنگین بودن می تونستن حذف بشن ، چون تعداد کمی تست ازشون تو کنکور میاد و به جایش درس هایی که می تونیم بازده بیشتری داشته باشیم رو تو برنامه م قرار داد. وقتی تعداد درس ها کم میشه ممکنه دو یا سه بار مرور بشه و خب من تسلط بالایی داشتم نسبت به اینکه همه درس ها و مبحث ها رو می خوندم و پیش می برم پرا که وقتی یه بار می خونم، تسلط ندارم و فقط انگار اشنا شدم و با یه بار مطالعه کردن اصلا تسلطی برای تست زنی به وجود نمیاد.

 

 

مصاحبه با زهرا سرلک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 98 - سوال چهارم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

من اگه بخوام به بچه های سال اینده کنکور توصیه کنم اولین توصیه اینه که حتما حتما  داشتن مشاور رو تو برنامه شون قرار بدن. وقتی میگم مشاور منظورم صرفا یه مشاور نیست بلکه منظورم  یک مشاور خوب است. این شخص مشاور می تونه 100 درصد ماجرا رو براتون تغییر بده همانطور که یه مشاور بد مثل تجربه من می تونه باعث بشه به هیچ‌وجه حتی کمتر از انتظارتون تو کنکور نتیجه بگیرید. نکته بعدی استفاده از کنکورهای ازمایشی و تحلیل کنکور هاست همانطور که مشاور بهتون می گه و این خیلی مهمه. ماه های اخر شما انرژی تون کاملا از دست رفته و خسته شدید و تنها چیزی که می تونه شما رو به هدفتون نزدیک تر کنه و ناامید نکنه تست زدنه چون تست زدن خیلی شیرین تر از مطالعه و مرور درس هایی است که شما دو الی سه بار مرور کردید. شما خسته نمی شید به اندازه اینکه درس ها رو دوباره مرور کنید. نکته سوم اینکه درباره خود من موقعی که می خواستم خلاصه هام رو مرور کنم در برگه هایی در سایز کوچیک تر نکته ها و فرمول هایی که لازم بود رو یادداشت می کردم. یعنی اگه شما هم خلاصه کرده باشید در دور سوم هم لازمه انجام بدید. به طوری که من در دور سوم هم بازهم اگه فرمولی رو یادم رفته بود می نوشتم و وقتی که تا کنکور نمی مونه شمایید اون برگه ها یی که دارید. برای من با وجود اون برگه ها بعضی نکته 3 الی 4 بار برای من مرور می شد و کاملا ملکه ذهنم شده بود.

 

مصاحبه با زهرا سرلک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصدبندی می کنید؟

اگه بخام درصدی به عواملی که باعث موفقیتم شده بدم 50 درصد رو به انگیزه ای که متعلق به خود من و هدف من بود می دم. این انگیزه باعث میشه تو مسیر از خودتون پشتکار و تلاش نشون بدید. چون ممکنه یه جایی جا بزنید. 50 درصد هم به مشاور می دم چون به یه جایی می رسید که هرچقدر تلاش کرده باشید حس می کنید نمی تونید و از خودتون راضی نیستید و خودتون رو باور ندارید. اینجاس که مشاور وارد میشه و کاری می کنه شما خودتون رو باور کنید و اعتماد به نفس تون بالا بره و اگر تو کنکور ازمایشی که خودتون می دیدید به درصد مطلوبی نرسیدید مشاور بهتون توضیح میده و امید می ده که این طبیعیه. اگه شما قطعا این روند رو طی کنید حالا نه هر روندی، روند صحیحی رو طی کنید قطعا پیشرفت رو روبروی خودتون می بینید.

 

مصاحبه با زهرا سرلک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 98 - سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

من داشتن مشاور و برنامه ریزی 3گام رو به کسایی توصیه می کنم که تو انتخاب و حذف درس هایی که پیش رو شونه سردرگم اند و به مشکل خوردند. داشتن مشاور باعث میشه یه نظمی به برنامه شما داده بشه و ساعت مطالعه تون از کم به زیاد به مرور زمان افزایش پیدا کنه و به بهترین نتیجه مطلوب و بازده بالا برسه.

 

 

 

از توصیه های مهم رتبه های برتر کارشناسی ارشد عمران افزایش اطلاعات نمونه کارنامه ها و رتبه های مقطع ارشد این رشته است و  مطالب زیر را برای خواندن توصیه می کنند:

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی عمران

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد عمران​

 

مصاحبه با زهرا سرلک رتبه برتر ارشد رشته مهندسی عمران 98 - سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

از خدمات مشاوره و سایت 3گام استفاده کردم و راضی بودم. مشاور من آقای مهری بودن که کاملا ویژگی های یک مشاور خوب رو داشتن و نحوه برخوردشون بسیار عالی بود و دانش مشاوره ای بالایی داشتن و از همه مهم تر حداقل برای من اینکه ایشون شرایط منو خوب درک می  کردن و تو برنامه ریزی ای که داشتم لحاظ می کردن. سایت هم که مطالب مفیدی داخلش داشت مثلا من چون سهمیه ای بودم سوالات زیادی برام پیش میومد که بهترین سایتی که تونستم به جوابام برسم سایت 3گام بود.