با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای علی حسن بکلو رتبه برتر ارشد رشته حسابداری را به طور کامل گوش دهید. همچنین می توانید مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد حسابداری

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد حسابداری​

 

 

مصاحبه با علی حسن بکلو رتبه برتر ارشد رشته حسابداری 98 - سوال اول

خودتان را معرفی کنید

علی حسن بکلو هستم متولد سال 1373. رتبه 12 اولین گرایش کنکور کارشناسی ارشد حسابداری بودم. کارشناسی ام رو در دانشگاه علامه طباطبایی بودم که در سال 92 شروع به تحصیل کردم و سال 96 فارغ التحصیل شدم. در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی هستم.

 

مصاحبه با علی حسن بکلو رتبه برتر ارشد رشته حسابداری 98 - سوال دوم

از کی مطالعه رو شروع کردین و روزی چند ساعت مطالعه داشتین؟

زمان شروع مطالعه ام تیرماه بود اما بازهم غلطه چون هرکسی براساس داشته های خودش به مطالعه می پردازه. ما قبلا هم مطالعه داشتیم و در دانشگاه خوبی بودم و عقبه علمی اش رو داشتیم. نمیشه گفت از صفر کیلومتر از تیرماه شروع به درس خوندن کردم.  این درست نیست اما از تیرماه درس خوندن رو به طور هدف دار برای کنکور شروع کردم.

 

 

مصاحبه با علی حسن بکلو رتبه برتر ارشد رشته حسابداری 98 - سوال سوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما به چه شکلی بوده است؟

راجع به شیوه مطالعه باید بگم که شیوه مطالعه ای که من دارم خیلی استاندارده و از طریق این شیوه خیلی ها رو کمک کردم که موفق بشوند.اگه من بخواهم یه چیزی رو شروع کنم و درس بخونم، اول برایش برنامه ریزی درست می کنم. تعیین می کنم چه چیزهایی رو باید بخونم. چند صفحه بخونم و چه زمانی برای مطالعه اش اختصاص بدهم. همه این موارد رو اول کار مشخص می کنم.

در نظر می گیرم چه زمان هایی ممکنه که از درس خوندن خسته بشم و نیاز دارم از درس فاصله بگیرم. همه این موارد رو از اول کار درنظر می گیرم. راجع به کتاب ها هم من بین کتاب ها فرقی نگذاشتم که این کتاب مهمه یا نه. می خواستم همه چیز رو یاد بگیرم و به فکر رقابت نبودم. می خواستم کامل همه چیز رو در رشته م یاد بگیرم تا در رشته م تاثیرگذار تر باشم. به همین علت به مطالعه رقابتی نگاه نکردم که این درس ضریبش بالاست پس بیشتر بخونم و مثل این موارد. هرکسی یه هدفی داره ولی من بین درس هام فرقی نگذاشتم. ویژگی دیگه این بود که در ابتدا فصل اول کتاب ها را می خوندم و می نوشتم. فرقی که مطالعه من با بقیه داره اینست که من نت برداری می کنم. تاکید می کنم نوت برداری می کنم نه خلاصه برداری. منظورم از نوت برداری ترجمه مطلب به زبان خودم است. یعنی برای هر درس داستانی بنویسم که برای خودم قابل فهم باشه . خودم که از روی فصول یادداشت می نویسم، در مرور بهتر با مطالب ارتباط می گیرم و نوت برداری زمان مرورم رو به شدت پایین میاره. فصل اول همه کتاب ها رو می خونم و به همین روش نوت برداری می کنم و بعد به سراغ فصل دوم می روم. برای فصول دوم هم همین کارها رو می کنم و بعد نت برداری به فصل های یک برمی گردم و تست های مربوط به فصل یک را می زنم. برای تست زنی یکی در میان تست های کتاب رو می زنم و نکاتی که از دل تست ها در میاد رو می نویسم و به کاغذهای نت برداری م می چسبانم. سپس این کار را برای همه فصول انجام می دهم و این روند رو ادامه می دم تا درس ها تموم شه. بعد تموم شدن دروس به سراغ نت ها میرم و یادداشتی را که تو سه روز نوشتم، در پنج ساعت می توانم مرور کنم و وارد یک چهارم تست ها میشم و در دور دومم رو می خوانم و دوفصل و دوفصل جلو می روم. من باید در زمان های مناسب بتونم مرور کنم که تعمیق مفاهیم و مطالب رخ بدهد. تا بتونم درباره مطالبی که مفهومی است و باید تعمیق یابد یا مطلبی که حفظی هستند و باید در ذهن باقی بمانند به جواب برسیم.

 راجع به منابع باید بگوییم بستگی به سطح هرکس داره. چون من زمانی که شرایط بهتری داشتم برای خودم مرور جامع رو کافی می دونستم. برای کسانی که در سطح پایین تر هستند و در کارشناسی زیاد نتونستند وقت بگذارند نیز مرور جامع رو مناسب می دونم اما به وقت بیشتری نیاز داره. مرور جامع رو برای حسابداری مالی و حسابداری صنعتی و حسابرسی خوندم و برای ریاضی و آمار کتاب های مدرسان شریف رو مطالعه کردم. مدرسان از صفر شروع می کنه البته من مشکل ریاضی نداشتم و در کنکور کارشناسی هم درصد خوبی زدم که تونستم از رشته تجربی به حسابداری بیام.

 

 

مصاحبه با علی حسن بکلو رتبه برتر ارشد رشته حسابداری 98 - سوال چهارم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما

وقتی هدف درست و حسابی داشته باشید و مشاور تخصصی کارشناسی ارشد حسابداری را که دارای مشخصات مشاور خوب است در دسترس باشد و واقعا خواهان رسیدن به این هدف باشید به هدفتان می رسید. گاهی اوقات بعضی افراد نمی خواهند یعنی اظهار می کنند که می خواهند رتبه برتر شوند اما در چارچوب ذهنی شان این هدف رو نمی پذیرند و در محیطی قرار می گیرند که جهت رو عوض می کنه. محیط در هدفی که می خواهید برسید خیلی تاثیر گذار است.

 

مصاحبه با علی حسن بکلو رتبه برتر ارشد رشته حسابداری 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصد بندی می کنید؟

هرکسی یه بستری داره و در قالب اون بستر موفقیت رو تعریف می کنه. من هدف والاتری دارم و تئوری رفتاری ام اینست که اگه این کار رو انجام بدم به این نتیجه می رسم. اگه بخواهم بگم چی باعث شده موفق بشم با نگاهی افراطی میگم 100 درصد خودم باعث موفقیتم شدم. چون من فکرم رو روی این مبنا گداشتم جلو برم جلو که موفق بشم. ولی کسانی وجود داشتند که این بستر رو برایم فراهم کردند مثل پدر ومادر و اساتیدم . این افراد پارادایم های فکری من را ساختند و این فکر خالص ما نیست و از محیط گرفته می شه. ما به آن واکنش بهش نشون می دهیم و طبق آن پارادایم انتخاب کردیم که به جلو برویم. شاید عوامل تاثیر گذار تو موفقیتم پدر و مادر م بودند. همچنین اساتید و دوستانم که کنارم بودند و من روبه این مسیر و به رسیدن به هدف هایم سوق دادند.

شکل گیری ارتباطم با 3گام از طریق یکی از دوستانم بود. خانم ده پور رتبه شش حسابداری کنکور 97  که درحال حاضر در دانشگاه تهران درس می خونند و 3 گام را به من معرفی کردند.

 

مصاحبه با علی حسن بکلو رتبه برتر ارشد رشته حسابداری 98 - سوال ششم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای برای داوطلبان کنکور 99 دارین؟

توصیه ام به بچه های کنکور آتی اینست که اول برای خودشون یه بستر بچینند و محیطی رو تعریف کنند. در این یه سال تا کنکور محیط و چارچوبی تعریف کنند تا در این چارچوب بتونند به موفقیت برسند. محیطی که اروم و کم دغدغه است. اگه داوطلبان کنکور کار می کنند بهتراست مدتی کار را کنار بگذارند چون باید روی کنکور تمرکز کنند. انگیزه هم شامل آن محیط می شه. نباید سمت کسانی بروند که در این کار بی انگیزه شون می کنه. باید در محیطی باشند که آن ها رو به سمت هدفشان سوق بدهد و از کارهایی که آن ها را از هدف دور می کنه پرهیز کنند. با یرنامه ریزی و به طور هدفمند جلو بروید. اینجوری هرکسی موفق می شه.

 

مصاحبه با علی حسن بکلو رتبه برتر ارشد رشته حسابداری 98 - سوال هفتم

به عنوان حرف آخر اگه نکته ای هست که ما نپرسیدیم و دوست دارین بگین، بفرمایید

در کلام آخرم تشکر می کنم از خودم و بعد از پدر و مادرم. پدر و مادر خیلی تاثیر گذارند که بچه شون رو به موفقیت سوق بدهند. داشتن چنین پدر و مادری نعمت بزرگی است که من این نعمت بزرگ رو داشتم، دوستان و همکاران خوب که من رو به سمت خوبی پیش ببرند و از همه آن ها تشکر می کنم. همه آن ها در موفقیتم کم و بیش تاثیر گذار بودند.