مصاحبه با سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98
مصاحبه با سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98

 

 

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه آقای سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک را به طور کامل گوش دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم که داوطلبان مطالب زیر را هم در سایت 3گام مطالعه کنند:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد مهندسی مکانیک

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

 

 

مصاحبه با سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

سید مصطفی سادات هستم و در اسفند 96 به موسسه 3گام پیوستم. رتبه کنکور ارشد مهندسی مکانیک در کد ضریب 2 یا همون طراحی کاربردی 860 شدم و در دانشگاه تربیت مدرس گرایش مهندسی هوا و فضا آیرودینامیک فضایی قبول شدم. معدل کارشناسی م هم در دانشگاه علمی کاربردی 18.52 بود.

 

مصاحبه با سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال دوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

روند مطالعه من در طول 11 -12 ماهی بود که مطالعه داشتم. رشته قبلی ام رشته نقشه کشی صنعتی بود و تو طرح استراتژیک موسسه 3گام ثبت نام کردم . اول که شاغل بودم کمتر درس می خوندم. میانگین هفته ای 15 ساعت الی 17 ساعت مطالعه داشتم ولی بعدها چون وقتم ازاد شد به هفته ای 35 ساعت 40 ساعت هم کشید.  خیلی از باکس ها رو حذف کردم. من تو کنکور ارشد مکانیک حدودا  25 درصد مطالب رو مطالعه کردم یعنی چهار تا کتاب رو مطالعه کردم که عبارتند از استاتیک، مقاومت مصالح، ترمودینامیک و مصالح طراحی اجزای ماشین. بقیه دروس رو حذف کردم چون فرصت مطالعه نداشتم ولی در عوض تمرکزم رو این دروس بیشتر شد.

 

مصاحبه با سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

درمورد تاثیر مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک روی مطالعه واسه کنکور کارشناسی ارشد باید بگم آقای سلیمانی به من خیلی کمک کرد علی الخصوص درباره منابع مطالعاتی بهترین کتاب ها و منابع رو به من معرفی کرد. دوم اینکه بهترین کنکور آزمایشی تو بهترین زمان رو بهم معرفی کرد. بهترین جزوه ها رو به بنده معرفی کرد و تو پنل سایت موسسه 3گام هرسوالی داشتم به بنده پاسخ داد و به لحاظ انگیزشی ایشون انرژی بالایی داره و بعضی درس ها را که نیاز نبود به جهت نداشتن فرصت مطالعه برام حذف کرد و از این لحاظ به بنده خیلی کمک کردند.

 

مصاحبه با سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال چهارم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

توصیه ای که بنده به داوطلبان کنکور ارشد به ویژه مهندسی مکانیک دارم اینه که مقدار مطالعه شون رو بیشتر کنند چون قبولی تو این رشته سخت تر میشه و کارشون به اما و اگر نکشه. منابع رو درست انتخاب کنند. حتما با یه مشاور متخصص مثل آقای سلیمانی تو موسسه 3گام پیش برن که بهشون بگه چه کاری انجام بدن و چه کاری رو انجام ندن. از حذف درس نترسند. خیلی از درس ها رو باید حذف کرد. با توجه به اینکه فرصت نمیشه و عوضش تمرکز بیشتری می ره تو درس هایی که مطالعه می کنید و اون مقدار درس های کمی که مطالعه می کنید با تمرکز و تسلط بیشتری کار می کنید به این لحاظ موفقیتتون بیشتر میشه.

 

 

 

مصاحبه با سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصدبندی می کنید؟

درمورد عوامل موفقیت اگه بخوایم درصدبندی کنیم ، 40 درصد تا 50 درصد انگیزه و تلاش خود داوطلب هست. برای من که اینطور بود. حدود 30 درصد از عوامل موفقیت به مشاوره و برنامه ریزی اختصاص داده میشه و اون موسسه ای که برای کارشناسی ارشد باهاش کار کردم. 15-20 درصد حتما حمایت خانواده و اطرافیان است و در مجموع همه این ها با توکل برخدا انشالله انسان رو به موفقیت نزدیک می کنه.

 

مصاحبه با سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

به همه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد توصیه می کنم با موسسه 3گام برای مطالعه کارشناسی ارشد جلو برن و مطالعه رو آغاز کنند. خوبی که موسسه 3گام داره اینکه برای کسانی که شاغل هستند هم می تونه برنامه ریزی خوب و به درد بخوری داشته باشه. برای کنکور علی الخصوص برای کسایی که زمان کمی دارند می تونند با مشاوره و برنامه ریزی 3گام کار کنند. چون مشاور و برنامه ریزی موسسه 3گام مدل خاصی داره که روی مرور خیلی تاکید داره و به شما میگه در هفته چند ساعت مرور داشته باشید و چه فصولی رو چند ساعت بخونید. تمام این مسائل رو خیلی مدون ارائه می کنه که با چه روندی ادامه بدید.

 

مصاحبه با سید مصطفی سادات رتبه برتر ارشد مهندسی مکانیک 98 - سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

بنده از خدمات مشاور و برنامه ریزی موسسه 3گام خیلی راضی بودم. با روش خوبی که برای مطالعه و مرور فصول دروس و بودجه بندی داره. خدمات دیگه پنل آموزشی عبارتست از رد و بدل کردن پیام با مشاور که بسیار مفیده و سوالات داوطلبان کاملا پاسخ داده میشه. خدمت دیگه سایت موسسه 3گام هست که به همه ی سوالات پاسخ داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد تقریبا پاسخ میده و همچنین مصاحبه هایی که تو سایت هست. یکی دیگه از خدمات 3گام اپلیکیشن و نرم افزارهایی که موسسه3 گام داره. نرم افزار تخمین رتبه که بنده خودم استفاده کردم و بسیار مفید بود و رتبه رو به صورت تقریبی درست گفت و من می دونستم حدودا چه رتبه ای میارم . همچنین موسسه اپلیکیشنی داره برای معرفی رشته ها و گرایش ها که سرفصل فصول رو به داوطلب توضیح میده و برای داوطلب بسیار مفیده.