مصاحبه با آسیه محمدی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98
مصاحبه با آسیه محمدی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98

 

 

با ثبت نام در پنل 3گام می توانید مصاحبه خانم آسیه محمدی رتبه برتر ارشد روانشناسی عمومی را به طور کامل گوش دهید. همچنین پیشنهاد می شود مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنید:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد روانشناسی

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

 

مصاحبه با آسیه محمدی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال اول

خودتان را معرفی کنید.

سلام من آسیه محمدی هستم، رتبه 60 کنکور 98  و قبولی رشته روانشناسی عمومی دانشگاه علامه طباطبایی تهران. رشته کارشناسی ام هم روانشناسی بالینی بودم با معدل 18.46. برای کنکور 98 از زمستان یعنی اسفند ماه 96 برنامه ریختم.

 

مصاحبه با آسیه محمدی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال دوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما چه شکلی بوده است؟

من از اسفند 96 طرح استراتژیک داشتم و یک سال و خورده وقت داشتم. به همین خاطر به مرور شروع کردم، اوایلش سه چهار ساعت بود . همه رفرنس ها رو نخوندم. فقط سه چهار درس رو خوندم تا آمادگی داشته باشم. از اواسط تابستون یعنی مردادماه به تسلط رسیدم. بعد کتاب های کمک آموزشی ام اومد و ساعت های مطالعه ام بالا رفت. مطالعه ام روند ملایم داشت، نه طوری که خیلی سخت باشه و نه خستگی داشته باشه. پس فرصت شد همه کتاب هارو بخونم. پس تونستم کتاب های کمک آموزشی بخونم. هم رفرنس های اصلی رو خوندم هم زبان کارکردم . مطالعه ام 8 تا دی ماه ساعت شد. طی یکسال مرور همه کتاب ها صورت گرفت و بعد از دی ماه زبان رو شروع کردم و تست می زدم. این باعث شده بود مرور داشته باشم و همه کتاب هارو جمع کردم. این یکسال باعث شد همه کتاب ها رو جمع کنم. رفرنس های اصلی و کمک آموزشی ها مرور می کردم. این مرور خیلی مهم است و تا اردیبهشت ادامه داشت. دوماه هم اضافه شد و تا خرداد 98 مطالعه کردم.

 

مصاحبه با آسیه محمدی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال سوم

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی برای کنکور ارشد روانشناسی خیلی مهمه. من کنکور سال قبل (سال 97) هم شرکت کردم. هیچی نخونده بودم و سردرگم بودم و نمی دونستم چی بخونم، چقد تست بزنم، درنتیجه کنکور خوبی نبود. این باعث شد مشاور بگیرم. مشاور خوب بود چون بهم رفرنس هارو معرفی کرد که چه رفرنس هایی تو کنکور میاد، چه کمک آموزشی ها رو بخونم، از کی زبان بخونم و از کی تست بزنم ولی مهمترین نکته این بود که مشاور بهم گفت چطور بخونم و چقدر مرور کنم و چه درس هایی رو بیشتر وقت بگذارم.

 

 

مصاحبه با آسیه محمدی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال چهارم

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

مهمترین توصیه ای که دارم اینست که اول رفرنس های اصلی رو خط به خط بخونید. روز کنکور  روی همه درس هایم تسلط کافی داشتم و برای زبان وقت اضافی آوردم. مشاورم گفته بود که همه میدونند در درس زبان به سوال هایی که شک دارید نباید جواب بدید چون ریسکش بالاست. اما من اشتباه کردم و در وقت اضافه تست هایی رو که شک داشتم، زدم. اگه وقت اضافه آوردید از 30 سوال زبان به سوالهایی که مطمئنید و مشاور باهاتون کار کرده جواب بدید. سوال هایی که ریسکش خیلی بالاست و جدید هستند رو نزنید.

 

مصاحبه با آسیه محمدی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصد بندی می کنید؟

اگه بخوام از 100 درصد بگم، دو عامل بیشتر نیست. اول انگیزه و اراده که مسلمه باید داشته باشی دومی هم مشاور و برنامه ریزی است. 50 درصد مشاوره 50 درصد انگیره ام. درباره اهمیت انگیزه و اراده همه می دونند و در آن بحثی نیست. اما برای مشاور و برنامه ریزی خیلی مهمه شما چه رفرنس هایی رو بخونی، چقد مطالعه داشته باشی، چقد زبان بخونی، چند درصد بزنی و کی مرور کنی. مهمترین مساله این بود که از کی مرور کنی. من خیلی مرور کردم یعنی همه کتاب هام رو حفظ حفظ بودم. رفرنس هایی که مشاوره داد. حتما مشاور و برنامه‌ریزی داشته باشین، اگه می خواین یه رتبه خوب داشته باشین. یه زمان عالی که من داشتم تایم یکساله‌ای بود که به مرور با مشاور و برنامه ریزی جلو رفتم. یه جاهایی اگه خسته می شدم مشاور بهم انرژی و انگیزه می داد. بهم می گفت من چطوری بودم بقیه چطور بودند. اگه یه جا خسته بشیم، انرژی و انگیزه هم خیلی مهمه که مشاور می ده. این خیلی مهمه کسی که خودش یه سری تحصیلات داره که مشابه شماست موفق بوده، شمارو راهنمایی کنه و کاملا می دونه چه حسی داره و چه درسایی شمارو خسته می کنه. عامل دوم مهمتره.

 

مصاحبه با آسیه محمدی رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال ششم 

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

من مشاوره و برنامه ریزی ام رو از 3گام گرفتم. خوبیش این بود که من راهم دور بود و از اصفهان بودم. مشاورم تلفنی باهام در ارتباط بود و تایم های خیلی خوبی بهم زنگ می زد. زمان نزدیک کنکور چندبار بهم زنگ می‌زد. درطول این یکسال که برنامه ریزی داشتم بهم می گفت چه کاری انجام بدم و کمکم می کرد. برنامه ریزی اش هم خیلی خوب بود و هفتگی بود. برنامه ریزی که خیلی راحت وارد پنل کاربران می شدم و تو سایت برنامه ام رو می دیدم. برنامه مشخص بود. فقط مشاورم واسه جاهایی که می خواست بدونم چیکار کنم بهم زنگ می زد.