تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به کارشناسی ارشد

یکی از دغدغه های فارغ التحصیلان کارشناسی هوشبری، تغییر رشته درست در مقطع کارشناسی ارشد است. از آنجایی که هنوز رشته هوشبری در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش ندارد و به دلیل نداشتن آشنایی کامل با رشته های ارشد مجاز برای ادامه تحصیل با مدرک کارشناسی هوشبری، داوطلبان این رشته معمولا در انتخاب رشته درست برای تغییر رشته از کارشناسی هوشبری به ارشد دچار مشکل می شوند. در این میان نکاتی هست که داوطلبان در صورت رعایت این نکات، در انتخاب درست رشته کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل موفق تر عمل می کنند. نکات تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد را در ادامه بررسی می کنیم. همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و پرسیدن سوالات تخصصی می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید و یک جلسه مشاوره تخصصی با استاد افشار مشاور تخصصی تغییر رشته از کارشناسی هوشبری داشته باشید.

 

تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد – هدف

قطعا اولین نکته در تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد، هدف داوطلب از ادامه تحصیل است. شاید این جمله کلیشه به نظر بیاید اما تا هدف شما مشخص نباشد قطعا در انتخاب رشته درست برای تغییر رشته با مشکل مواجه می شوید. برای مثال کسی که از استرس و کار بالینی فراری باشد یا به دنبال کاری غیر آزمایشگاهی باشد و هدفش از ادامه تحصیل رسیدن به کار دفتری یا تحقیقاتی باشد رشته ای مثل پرستاری یا اتاق عمل و حتی سم شناسی برای او مناسب نیست در عوض می تواند رشته هایی مثل ارگونومی یا مدیریت خدمات بهداشت و درمان را انتخاب کند. همچنین قطعا اگر هدف برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور باشد یا ورود به بازار کار ایران اینکه چه رشته ای مناسب شما است متفاوت خواهد بود. یا بعضا حتی خیلی  از داوطلبان از ما سوال می کنند که فقط می خواهم دریکی از رشته ها قبول بشوم و برایم فرقی ندارد کدام رشته باشد که البته این هم در نوع خود هدفی است و باید آسان ترین رشته برای قبولی به او معرفی شود.

 

 

 تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد – زمینه داوطلب

نکته بعدی در تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد، زمینه و علاقه داوطلب می باشد. بحث علاقه که قطعا مشخص است چگونه در  تغییر رشته درست تاثیر گذار است و حتما باید به این نکته دقت کنید چرا که دانشجویانی بوده اند که با رتبه های بسیار خوب در رشته های مورد نظر خود قبول شده اند اما به دلیل نداشتن علاقه یا از ادامه تحصیل دست کشیده اند یا اکثرا افراد موفقی در آن رشته نشده اند. اما نکته بعدی زمینه علمی داوطلب است که بسته به این که در کدام دروس قوی باشد یا سطح خوبی داشته باشد ممکن است شرکت در کنکور ارشد یک رشته برای او بهتر باشد. مثلا  داوطلبی که پایه ریاضی و فیزیک قوی دارد قطعا می تواند در رشته ارگونومی بسیار موفق باشد. یا داوطلبی که در زیست سلولی مولکولی و بیوشیمی قوی است می تواند در کنکور نانوتکنولوژی موفق باشد.

 

تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد – شناخت خوب از رشته ها

قطعا داشتن شناخت خوب از رشته ها در تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد به شما کمک خواهد کرد. در مطلب بهترین رشته برای ادامه تحصیل ارشد هوشبری هر 22 کد رشته ای که می توانید با داشتن مدرک کارشناسی هوشبری در آن شرکت کنید را بررسی کرده ایم.

 

 

تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد – ظرفیت دانشگاه های پذیرنده

یکی از نکات بسیار مهم که در تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد معمولا داوطلبان از آن غافل می مانند ظرفیت دانشگاه ها و همچنین دانشگاه های پذیرنده است. داوطلبی بود که موقع انتخاب رشته با رتبه تک رقمی گریه می کرد که دانشگاه های تهران در آن رشته پذیرش ندارند! و ایشان به دلیل شرایط زندگی فقط امکان ادامه تحصیل در تهران را داشتند در صورتی که در آن رشته چندین سال بود که دانشگاه های تهران پذیرش نداشتند. یا داوطلبانی که به دلیل ظرفیت بسیار پایین بعضی از رشته ها با وجود رتبه خوب موفق به قبولی در دانشگاه دلخواه نشده اند. پس حتما قبل از تصمیم نهایی برای تغییر رشته ظرفیت دانشگاه های پذیرنده را از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد در چند سال قبل بررسی کنید.

 

تغییر رشته درست از کارشناسی هوشبری به ارشد – نقش قوانین

وزارت بهداشت برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 مانند سال های گذشته قوانین مختلفی وضع کرده است. مشخص است که این قوانین هم روی انتخاب رشته وزارت بهداشت تاثیر می گذارد هم در صورت عدم اطلاع از این قوانین داوطلبان ممکن است متضرر شوند و قطعا داوطلبان دارای مدک هوشبری هم از این قوانین مستثنی نخواهند بود. برای مثال باید در نظر بگیرید بر اساس آئین  نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع می باشد. بنابراین نباید به امید گرفتن انتقالی دانشگاهی را که برای خود مناسب نمی دانید انتخاب کنید. از طرفی اگر دوره روزانه و رایگان این دانشگاه ها را انتخاب کنید و قبولی کسب کنید در صورت عدم ثبت نام از شرکت در کنکور سال 99 محروم خواهند بود. پیشنهاد ما این است حتما قوانین درج شده در دفترچه را به صورت کامل مطالعه کنید تا انتخاب رشته بهتری داشته باشید همچنین اگر در مورد قوانین مختلف سوالی برای شما بوجود آمد می توانید از راهنمایی مشاور تخصصی رشته خود در موسسه 3گام استفاده کنید.