راهنمای جامع مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی
راهنمای جامع مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی

 

راهنمای جامع مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی 

راهنمای جامع مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی به شما کمک می کند که در جلسه مصاحبه قوی تر حاضر شوید. بدون شک یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور دکتری بیوشیمی بالینی، جلسه مصاحبه می باشد که البته این دغدغه کاملا  هم درست است چرا که  آزمون کتبی دکتری بیوشیمی بالینی 50 درصد نمره را شامل می شود و 50 درصد دیگر مربوط به جلسه مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی  می باشد. داوطلبان دکتری بیوشیمی بالینی سوالات متداولی مانند:" چه سوالاتی در جلسه مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی پرسیده می شود؟ " "چگونه در جلسه مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی موفق ظاهرشوم" "چه نکاتی در جلسه مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی مهم است" و .... می پرسند که ما در راهنمای جامع مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی سعی می کنیم به این سوالات پاسخ بدهیم. همچنین شما می توانید برای پرسیدن سوالات خود و گرفتن راهنمایی های بیشتر از طریق لینک زیرثبت نام کنید و از یک جلسه مشاوره رایگان در زمینه مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که از پنجاه درصد نمره مربوط به مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی، 20 درصد نمره مربوط رزومه و سوابق پژوهشی، و 30 درصد نمره به مصاحبه و سنجش علمی جلسه مصاحبه تعلق خواهد گرفت.

راهنمای جامع مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی - نکات مهم 

در راهنمای جامع مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی بهتر دیدیم ابتدا یک سری نکات کلی ولی بسیر مهم که معمولا داوطلبان نادیده می گیرند را به صورت موردی اشاره کنیم. رعایت این نکات به ظاهر ساده ولی مهم قطعا در نتیجه شما تاثیر گذار خواهد بود. دقت داشته باشید بسیاری از این نکات برای تمامی جلسات مصاحبه هم برای خانم ها و هم برای اقایان تاثیر گذار خواهد بود.

  1. اولین نکته مهم پوشش  و ظاهر شما می باشد. قبل از هرگونه صحبت با داوران قطعا ظاهر شما می تواند روی ذهن داوران تاثیرگذار باشد. پیشنهاد می کنیم پوشش رسمی داشته باشید.
  2. دقت داشته باشید که مصاحبه کننده های ماهر و اساتید با سابقه اغلب در چند دقیقه ابتدایی مصاحبه، تصمیم نهایی را می گیرند پس اهمیت دقایق ابتدایی را دست کم نگیرید و سعی کنید که بهترین خود را ارائه دهید.
  3. سعی کنید به هر روشی که می توانید استرس خود را کاهش دهید. استرس شما روی عملکرد خودتان و بازخورد داوران تاثیر منفی خواهد گذاشت.
  4. در مورد مطالبی که اطاعات کافی ندارید صحبت نکنید.
  5. ممکن است در ابتدای مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی، از شما سواات کلی و عمومی در مورد شرایط زندگی پرسیده شود . دقت کنید که ممکن است پشت این سوالات هدفی وجود داشته باشد که شرایط ادامه تحصیل شما مثل داشتن وقت کافی برای انجام پژوهش سنجیده شود.

در قسمت های بعد بخش های مختلف و سوالات مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی که ممکن است پرسیده شود را به صورت جداگانه بررسی می کنیم..

مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی - رزومه پژوهشی و شغلی 

در این قسمت  از مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی رزومه ای که داوطلب از قبل برای دانشگاه فرستاده است بررسی شده و داوطلب باید در روز مصاحبه آن را تایید کند و بر اساس رزومه ای که داوطلب دارد نمره تعلق می گیرد. مقالات پذیرش و چاپ شده، تدریس، گواهی خلاصه مقالات پذیرفته شده در کنگره های بین المللی، طرح تحقیقاتی و چاپ کتاب از جمله مواردی است که به آن ها نمره تعلق می گیرد و باتوجه به رزومه داوطلب در هر بخش نمره منظور می شود.بنابراین تنها بر آزمون کتبی و خواندن دروس اکتفا نکنید و حتما در این فرصتی که دارید رزومه خود را نیز تقویت کنید. معمولا در بررسی رزومه و سوابق فعالیت های زیر دارای نمره موثر خواهد بود.

مقالات علمی-پژوهشی ( داخلی و خارجی ) مرتبط با رشته تحصیلی
گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
 برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر
مقالات علمی-ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی
مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر ( داخلی یا خارجی )
تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی
کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

 مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی - تسلط بر مطالب  پایان نامه و مقاله مقطع ارشد

در این بخش از مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی معمولا در مورد روش کار عملی و آماری پایان نامه داوران سوالاتی را مطرح می کنند که باید به آن ها پاسخ دهید. برای کسب نمره این بخش حتما قبل از روز مصاحبه دکتری پایان نامه و مقالات مرتبط با پایان نامه خود را مرور کنید و تمام آزمون های آماری مورد استفاده را بررسی کنید. در صورتی که هنوز فارغ التحصیل نشده اید فرصت مناسبی دارید تا ضمن تقویت علمی مطالب پایان نامه و کارهای آماری از همین حالا با جدیت بیشتری بخش هایی که مورد توجه داوران هست را کامل کنید.

 مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی - ارائه مطالب علمی

در این بخش از مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی موضوعی داده می شود و از داوطلب خواسته می شود که در مورد آن ارائه ای کوتاه در حد 7-5 دقیقه بدهد. تمامی موضوعات مطرح شده در این بخش از مصاحبه  مطالب مرتبط با بیوشیمی بالینی هستند بنابراین باید در هنگام خواندن این درس ارتباط منطقی بین فصل ها را پیدا کنید و آنقدر به مباحث مسلط باشید تا بتوانید از پس هر موضوعی بربیایید.

مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی -  زبان انگلیسی

در این بخش از مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی معمولا یک متن انگلیسی به داوطلب داده می شود و از او می خواهند که متن را خوانده و ترجمه کند. ضمن اینکه در این بخش از مصاحبه داوطلب باید خود را به زبان انگلیسی معرفی کند و یک رزومه ای از خود ارائه دهد. بنابراین می توانید یک رزومه و معرفی از خود را قبل از روز مصاحبه آماده کنید و هرروز به خود ارائه دهید تا مسلط شوید. 

 مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی -  توانمندی های رشته بیوشیمی بالینی

در این بخش از مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی از شما خواسته می شود که توانمندی هایی که مرتبط با این رشته دارید ارائه دهید که داوران را متقاعد کند که شما برای دانشجوی دکتری شدن توانایی های لازم را دارید. در این بخش مصاحبه می توانید در مورد موضوعات جدیدی که در مورد بیوشیمی بالینی در دنیا مطرح شده است و اینکه شما می خواهید در دوره دکتری چه موضوعی را دنبال کنید صحبت کنید. در این قسمت مصاحبه دکتری هر چه بیشتر میزان تسلط خود را بر مباحث به روز و هدف اصلی خود نشان دهید به میزان بیشتری توجه داوران را به خود جلب می کنید.توجه داشته باشید که برای مصاحبه کنندگان توانمندی های شما مهم تر از علاقمندی ها خواهد بود پس بیشتر روی توانمندی های خود تمرکز کنید و در مورد اهداف و علاقمندی ها برای آینده هم در آخر مصاحبه توضیحات کوتاهی ارائه دهید.

مصاحبه دکتری بیوشیمی بالینی - تسلط بر جستجو و پایگاه های علمی

در این قسمت از مصاحبه دکتری بیوشیی بالینی موضوعاتی به داوطلب داده می شود و داوطلب یکی از موضوعات را انتخاب می کند و سه مقاله مرتبط با آن را جستجو می کند. سپس در مورد ایمپکت فاکتور مقاله ها و میزان اعتبار مقالات باید اطلاعاتی به داوران ارائه دهد. برای کسب نمره این بخش مصاحبه حتما باید قبل از روز مصاحبه نحوه جست و جو در پایگاه های علمی مختلف و بررسی اعتبار یک مقاله را مرور کنید.