بهترین منابع دکتری مدیریت

بهترین منابع دکتری مدیریت به عوامل مختلفی بستگی دارد. سطح علمی داوطلب مدیریت، زمانی که می تواند برای مطالعه داشته باشد، هدفی که برای کنکور دکتری مدیریت انتخاب کرده است و رتبه قبولی مورد نیاز در کنکور دکتری مدیریت برای آن داوطلب و خیلی از پارامترهای کوچک و بزرگ دیگر همه از عواملی هستند که برای تعیین بهترین منابع دکتری مدیریت برای هر داوطلب متفاوت است. با اینکه برای همه داوطلبان کنکور دکتری مدیریت شرایط یکسان نیست اما در نوشته ی بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت سعی می کنیم که دسته بندی مناسبی از داوطلبان داشته باشیم که همه بتوانند در یکی از این دسته بندی ها قرار بگیرند و طبق آن دسته بندی بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت را برای مطالعه انتخاب کنند. اگر بی حوصله هستید یا زمان کافی برای مطالعه همه مطلب را ندارید می توانید از جدول زیر شرایطی که در آن قرار می گیرید را انتخاب کنید و با کلیک بر روی آن مستقیما قسمت مربوط به خود را مطالعه کنید اما پیشنهاد ما این است که مطالب را کامل مطالعه کنید که استفاده بهتری از این نوشته داشته باشید. توجه داشته باشید در معرفی بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت، عامل زمان مطالعه داوطلب بیشتر از هر عامل دیگری در نظر گرفته شده است که بتوانیم دسته بندی های کلی ارائه بدهیم ولی اگر شما نیاز به معرفی بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت به صورت اختصاصی دارید می توانید از لینک زیر در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام ثبت نام کنید و از امکانات موجود در پنل آگاه شوید و از آن استفاده کنید.

با ثبت نام در پنل اختصاصی مشاوره و برنامه ریزی دکتری مدیریت، از امکانات موجود در این پنل و مزایای آن بهره مند شوید.

 

عنوان پک

دسته بندی داوطلبان دکتری مدیریت

رتبه برتر

فارغ التحصیل، دانشجو با واحدهای کم، افراد با پشتکار و بدون درگیری های خاص

حرفه ای

دانشجو با واحدهای نسبتاً زیاد، افراد شاغل پاره وقت، افراد تنبل در درس خواندن، افراد با پایه علمی متوسط

ضربتی

دانشجو با واحدهای بسیار زیاد، افراد شاغل تمام وقت، افراد بسیار تنبل در درس خواندن، افرادی با درگیری های زیاد و زمان بسیار کم

 

 عوامل مهم در تعیین بهترین منابع کنکور دکتری مدیریت

بهترین منابع دکتری مدیریت، توسط مشاوران 3گام براساس یک الگوی کاملا حرفه ای و بسیار تخصصی تعیین می شود. 3گام به دلیل داشتن کامل ترین و بهترین تیم های مشاوره در زمینه های آزمون های تحصیلات تکمیلی (آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی) همواره منبع اصلی معرفی بهترین منابع بوده است. همانگونه که در سایر دوره ها و مقاطع رشته مدیریت، با وسواس بسیار زیاد و بررسی های موشکافانه به معرفی منابع پرداخته ایم، معرفی بهترین منابع دکتری مدیریت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

با توجه به اهمیت بسیار بالای انتخاب منابع درست و مناسب دکتری مدیریت، بهتر است که بدون تحقیقات گسترده و کامل، اقدام به انتخاب و خریداری منابع نکنید. منابع دکتری مدیریت معرفی شده در اینجا براساس عوامل زیر گلچین می شود.

عامل اول در تعیین بهترین منابع دکتری مدیریت:

پایه علمی و سطح داوطلب دکتری مدیریت: پایه علمی و سطح متقاضی دکتری مدیریت در واقع اولین و مهم ترین عامل در تعیین بهترین منابع دکتری مدیریت است. هر قدر سطح داوطلب در دروس و یا درسی بالاتر باشد و نقطه قوت برای او حساب شود، نیاز به مطالعه منابع رفرنس و یا اصطلاحا منابع مدیریت پایه ای کمتر و کمتر می شود و داوطلب می تواند با یک کتاب خوب خلاصه درس، یادآوری های لازم را داشته باشد و سپس بیشترین هزینه و زمان را بر روی تست زنی صرف کند. برعکس اگر متقاضی دکتری مدیریت، پایه علمی ضعیفی در دروس داشته باشد، باید متناسب با زمان و همینطور رتبه مورد نیاز او و البته میزان پوشش سوالات دکتری مدیریت، یک یا دو منابع رفرنس به داوطلب دکتری معرفی می شود و سپس برای صرفه جویی در زمان او از کتاب های خلاصه نکات و در نهایت جهت تسلط از کتاب های تستی بسیار کامل با پاسخهای تشریحی بسیار دقیق و جامع استفاده شود.

عامل دوم در تعیین بهترین منابع دکتری مدیریت:

عامل دوم قطعا عامل زمان است. زمانی که داوطلب می خواهد برای آزمون دکتری مدیریت صرف کند بسیار در تعیین بهترین منابع دکتری مدیریت تاثیرگذار است. ممکن است یک منبع بسیار کامل و جامع با پوشش دهی کامل سوالات آزمون دکتری مدیریت، برای داوطلبی که به خاطر شرایط خاص خود و مشغله های کاری و یا شخصی که در روز بیش از یک ساعت نمی تواند درس بخواند نه تنها خوب نباشد بلکه بدترین منبع ممکن باشد. اینجاست که براساس زمان داوطلب و سطح داوطلب، باید معرفی بهترین منابع دکتری در رشته مدیریت صورت بگیرد. یک نکته خیلی مهم را همیشه در نظر داشته باشید. داشتن زمان زیاد برای مطالعه خوب است ولی به هیچ عنوان ضامن قبولی صددرصد در آزمون دکتری مدیریت نخواهد بود. پس صرفا به خاطر داشتن زمان زیاد و یا کم، تصمیمات هیجانی و احساسی نگیرید، به خصوص در تهیه و انتخاب منابع که بیشترین جو گرفتگی ها و اشتباهات در فرآیند آمادگی در آزمون دکتری مدیریت در این زمینه صورت می گیرد.

عامل سوم در تعیین بهترین منابع دکتری مدیریت:

عامل سوم که یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار ولی در عین حال پنهان در تعیین بهترین منابع دکتری مدیریت است، عامل درصدهای مورد نیاز در دروس مختلف برای داوطلب دکتری مدیریت استفرض کنید داوطلبی که پایه بسیار بسیار بدی در درس زبان و یا ریاضی و یا هر درس دیگری دارد و برای اینکه بتواند خود را به درصدهای بسیار عالی برساند علاوه بر صرف زمان بسیار زیاد نیاز داشته باشد تا منابع بسیار بیشتری را مطالعه کند و یا حتی از کلاسهای خصوصی استفاده کند، در معرفی بهترین منابع به این داوطلب باید درصدهای مورد نیاز برای دروس مختلف تعیین شود و پس از بالانس کردن درصدها در دروس خیلی قوی و خیلی ضعیف آن داوطلب، به معرفی منابع اقدام شود. ممکن است داوطلبی بسیار ضعیف در درس ریاضی به گونه ای منابع برایش انتخاب شود که فقط دو تا سه فصل ریاضی را خوب مطالعه کند و تست بزند و نیاز نباشد که بیهوده منابع زیادی را برای تقویت داوطلب در آن درس سرمایه گذاری کرد. به جای این کارها، سعی بر این خواهد شد که بیشتر بر روی دروس نقاط قوت او منابع معرفی شود و منابعی تعیین شود که همه سوالات آزمون دکتری مدیریت را پوشش دهد.

عامل چهارم در تعیین بهترین منابع دکتری مدیریت:

عامل چهارم در تعیین بهترین منابع دکتری مدیریت، عامل روش درس خواندن و شخصیت مطالعاتی داوطلب دکتری مدیریت استداوطلبان بی حوصله و یا اصطلاحا تنبل در درس خواندن باید در انتخاب منابع خود خیلی وقت داشته باشند. منبعی که فهم آن سخت باشد و حجم بسیار زیادی داشته باشد، باعث می شود تا داوطلب خیلی زود عطای درس خواندن برای دکتری را به لقای آن ببخشد. یکی از مواردی که مشاور بسیار خبره باید در معرفی بهترین منابع در نظر داشته باشد همین مورد است. خوشبختانه در پنل هوشمند و اختصاصی دکتری مدیریت که از طریق لینک زیر می توانید در آن عوض شوید، آزمون های تعیین روش های یادگیری و شخصیت مطالعاتی دارد که می توانید به رایگان از آنها برای تحلیل خود استفاده کنید. مشاوران نیز با استفاده از همین آزمونها و در نظر گرفتن سه عامل قبلی، بهترین منابع دکتری مدیریت را معرفی می کنند.

دسته بندی داوطلبان برای معرفی بهترین منابع دروس آزمون دکتری مدیریت

برای اینکه تا حدی با بهترین منابع آزمون دکتری مدیریت آشنا شوید در ادامه به معرفی بهترین منابع دکتری مدیریت می پردازیم. در معرفی بهترین منابع دکتری مدیریت سعی شده است عامل زمان که تقریبا، تنها عاملی است که نیاز نیست تا داوطلب به صورت کاملا شخصی و خصوصی مشاوره داده شود تا منابعش مشخص شود، در نظر گرفته شود. پس سعی کرده ایم در سه نوع دسته بندی با عناوین زیر، بهترین منابع دکتری مدیریت را معرفی کنیم.

 

عنوان پک

دسته بندی داوطلبان دکتری مدیریت

رتبه برتر

فارغ التحصیل، دانشجو با واحدهای کم، افراد با پشتکار و بدون درگیری های خاص

حرفه ای

دانشجو با واحدهای نسبتاً زیاد، افراد شاغل پاره وقت، افراد تنبل در درس خواندن، افراد با پایه علمی متوسط

ضربتی

دانشجو با واحدهای بسیار زیاد، افراد شاغل تمام وقت، افراد بسیار تنبل در درس خواندن، افرادی با درگیری های زیاد و زمان بسیار کم

باز هم تذکر داده می شود که در معرفی این منابع، بیشتر عامل زمان در نظر گرفته شده است و حالت عمومی دارد تا بتواند تعداد زیادی از داوطلبان را راهنمایی کند ولی توصیه اکید می شود که در انتخاب منابع، نقاط قوت و ضعف، میزان پشتکار و روحیه و حتی روشهای درس خواندن خودتان را نیز در نظر بگیرید. مثلا ممکن است برای شخص شما، گلچینی از منابع دکتری مدیریت موجود در گلچین های خود پک های منابع مدیریت ایده آل باشد. مثلا ممکن است ترکیب زیر، بهترین ترکیب بهترین منابع دکتری مدیریت برای داوطلب باشد:

دروس در سطح کارشناسی (پک رتبه برتر) + دروس در سطح کارشناسی ارشد (پک حرفه ای) + دروس زبان و استعداد تحصیلی (پک ضربتی)

 

 

 

 

دسته بندی مجموعه پک رتبه برتر منابع دکتری مدیریت

بهترین منابع دکتری مدیریت پک رتبه برتر به افرادی با شرایط زیر بیشتر توصیه می شود:

فارغ التحصیل، دانشجو با واحدهای کم، افراد با پشتکار زیاد و بدون درگیری های خاص

همانطور که مشخص است منابع موجود در این بسته به درد کسانی می خورد که به شدت دنبال رتبه تک رقمی هستند و یک زمان یک ساله آزاد و یا حتی دو ساله را برای کنکور تدارک دیده اند و فقط رتبه های تک رقمی، آنها را راضی می کند. البته در نظر داشته باشید که این امر به این معنا نیست که بهترین منابع دکتری معرفی شده در پک های حرفه ای و ضربتی، برای رتبه های تک رقمی طراحی نشده باشد ولی با توجه به شرایط زمانی موجود در این دسته از دواطلبان، امکان مطالعه بیشتر و البته برنامه های منسجم تر با مرورها و تست زنی های خیلی زیاد وجود داشته باشد و ریسک کسب رتبه تک رقمی به کمترین میزان موجود برسد.

پک رتبه برتر: بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس عمومی (زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی (جی مت))

زبان عمومی (بخش لغت): 504 انتشارات جنگل ترجمه رضا دانشوری + واژگان ضرروی برای تافل ترجمه رضا دانشوری انتشارات جنگل

زبان عمومی (بخش گرامر): کتاب گرامر فلش تافل بارونز

زبان عمومی (بخش ریدینگ): کتاب ریدینگ فلش تافل بارونز

زبان عمومی (کتاب های جامع): زبان عمومی دکتری / خیرخواه / انتشارات کتابخانه فرهنگ + زبان عمومی دکتری زیر ذره بین / جهانشاهی / انتشارات نگاه دانش

استعداد تحصیلی: استعداد تحصیلی/ مسیح خواه و وکیلی / برای داوطلبان علوم انسانی انتشارات کتابخانه فرهنگ + استعداد تحصیلی / مروج/  انتشارات ماهان 

بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس تخصصی سطح کارشناسی مشترک بین همه گرایش ها 

آمار و کاربرد آن در مدیریت: آمار و کاربرد آن در مدیریت /عادل آذر/ انتشارات سمت  + آمار و احتمال زیر ذره بین دکتری / طورانی / نگاه دانش

 مبانی سازمان و مدیریت: مبانی سازمان و مدیریت مقیمی + تئوری سازمان رابینز + نظریه سازمان هچ + تئوری مدیریت برای کنکور ارشد و دکتری مدیریت جوادین و جلیلیان نگاه دانش  یا کتاب الکترونیکی بانک سوالات تئوری مدیریت / جلیلیان/ ( برای تمرین و  تست)

 اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام: اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام مقیمی + مدیریت ما پور عزت + کتاب 2000 تست مدیریت از دیدگاه اسلام / نگاه دانش/ یا کتاب الکترونیکی بانک سوالات مدیریت از دیدگاه اسلام / جلیلیان/ ( برای تمرین و  تست)

پک رتبه برتر:بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس تخصصی سطح کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و راهبردی

بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته: اصول بازاریابی کاتلر + مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر + مدیریت استراتژیک برند کلر+ مدیریت بازاریابی نوین لوییس ای بون + مدیریت بازاریابی، علیرضا مروج، انتشارات ماهان (چاپ جدید مهر 1401) خرید مستقیم کتاب بازاریابی مروج

مدیریت استراتژیک پیشرفته: مبانی مدیریت استراتژیک هانگر و ویلن + برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک پیرس و رابینسون +تفکر و مدیریت استراتژیک؛ تئوری و عمل کردنائیج+ مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک رویکردی جامع حسینی و عزیزی + مدیریت استراتژیک پیشرفته کنکور دکتری / جلیلیان/

پک رتبه برتر:بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس تخصصی سطح کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

تحقیق در عملیات پیشرفته: تحقیق در عملیات پیشرفته / عادل آذر / + پژوهش عملیاتی پیشرفته/ مهرگان / کتاب دانشگاهی +  پژوهش عملیاتی / عارفه فدوی / 

تولید و عملیات پیشرفته: مدیریت تولید و عملیات نوین / جعفرنژاد / + مفاهیم اساسی مدیریت تولید و عملیات /جعفرنژاد/ +  مدیریت تولید / هایده متقی /

پک رتبه برتر:بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس تخصصی سطح کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

نظریه ها و مبانی خط مشی گذاری: تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی / الوانی/انتشارات سمت + گفتارهای جدید در خط مشی گذاری عمومی / دانایی فرد/ انتشارات دانشگاه امام صادق + بودجه ریزی دولتی / مقیمی/ راه دانش +  مرور جامع بر نظریه ها و مبانی خط مشی گذاری / بیگی/ نگاه دانش

نظریه ها و مبانی مدیریت دولتی: نهضت های مدیریت در بخش دولتی/ دانایی فرد / سمت + نظریه سازمان های دولتی/ترجمه الوانی و دانایی فرد/ انتشارات صفار  +اداره امور حکومت های دولتی /مقیمی/ + مرور جامع بر نظریه ها و مبانی مدیریت دولتی / بیگی/ نگاه دانش

 

 

 

دسته بندی مجموعه پک حرفه ای منابع دکتری مدیریت

بهترین منابع دکتری مدیریت پک حرفه ای به افرادی با شرایط زیر بیشتر توصیه می شود:

دانشجو با واحدهای نسبتاً زیاد، افراد شاغل پاره وقت، افراد تنبل در درس خواندن، افراد با پایه علمی متوسط

همانطور که مشخص است منابع موجود در این بسته به درد کسانی می خورد که به رتبه بسیار خوب فکر می کنند، پایه علمی نسبتاً خوبی دارند و زمان نسبتا متوسطی برای مطالعه در نظر گرفتند،دیر شروع به درس خواندن کرده اند و یا اگر زود شروع کرده اند زمانی بین 4 تا 5 ساعت می توانند بگذارند. البته در نظر داشته باشید که عامل زمان در داوطلبان مناسب برای پک حرفه ای بهترین منابع دکتری مدیریت، باعث شده باشد تا این پک برای رتبه های تک رقمی طراحی نشده باشد و اتفاقا با توجه به شرایط زمانی موجود در این دسته از داوطلبان، نحوه انتخاب بهترین منابع و از همه مهم تر آموزش روش های مطالعه و طراحی برنامه ریزی ها به گونه ای است که، داوطلب دکتری مدیریت به راحتی به رتبه های تک رقمی نیز برسد.

پک حرفه ای: بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس عمومی (زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی (جی مت))

زبان عمومی: زبان عمومی دکتری زیر ذره بین / جهانشاهی / انتشارات نگاه دانش

استعداد تحصیلی: استعداد تحصیلی /مروج/ انتشارات ماهان 

پک حرفه ای: بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس در سطح کارشناسی مشترک بین همه گرایش ها

آمار و کاربرد آن در مدیریت:  آمار و احتمال زیر ذره بین دکتری طورانی / آمار و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری رنجبران 

 مبانی سازمان و مدیریت: مبانی سازمان و مدیریت مقیمی + تئوری مدیریت برای کنکور ارشد و دکتری مدیریت / جوادین و جلیلیان/ نگاه دانش

 اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام: اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام مقیمی + 2000 تست مدیریت از دیدگاه اسلام
 

پک حرفه ای: بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس در سطح کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و راهبردی

بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته: اصول بازاریابی کاتلر + مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر + مدیریت بازاریابی، علیرضا مروج، انتشارات ماهان (چاپ جدید مهر 1401) خرید مستقیم کتاب بازاریابی مروج

مدیریت استراتژیک پیشرفته: مبانی مدیریت استراتژیک هانگر و ویلن + تفکر و مدیریت استراتژیک؛ تئوری و عمل کردنائیج + مدیریت استراتژیک پیشرفته کنکور دکتری / جلیلیان/

پک رتبه برتر:بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس تخصصی سطح کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

تحقیق در عملیات پیشرفته: تحقیق در عملیات پیشرفته / عادل آذر / +  پژوهش عملیاتی / عارفه فدوی / 

تولید و عملیات پیشرفته: مدیریت تولید و عملیات نوین / جعفرنژاد / +  مدیریت تولید / هایده متقی /

پک حرفه ای:بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس تخصصی سطح کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

نظریه ها و مبانی خط مشی گذاری: تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی / الوانی/انتشارات سمت  +  مرور جامع بر نظریه ها و مبانی خط مشی گذاری / بیگی/ نگاه دانش

نظریه ها و مبانی مدیریت دولتی: نهضت های مدیریت در بخش دولتی/ دانایی فرد / سمت  + مرور جامع بر نظریه ها و مبانی مدیریت دولتی / بیگی/ نگاه دانش

 

 

 

دسته بندی مجموعه پک ضربتی منابع دکتری مدیریت:

بهترین منابع دکتری مدیریت پک ضربتی به افرادی با شرایط زیر بیشتر توصیه می شود:

دانشجو با واحدهای بسیار زیاد، افراد شاغل تمام وقت، افراد بسیار تنبل در درس خواندن، افرادی با درگیری های زیاد و زمان بسیار کم

همانطور که مشخص است منابع موجود در این بسته به درد کسانی می خورد که تاکنون موفق به مطالعه دروس نشده اند و به خاطر زمان محدود نیاز به منابع بسیار خلاصه ، مفید و جامع دارند. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار برای به دست آوردن نتیجه و رتبه های خیلی خوب در داوطلبان مدیریت مناسب برای پک ضربتی، روش درس خواندن، تکنیک های تست زنی و از همه مهم تر حذفیات سرفصلهای بی اهمیت و حتی گاهی سرفصلهای بسیار سخت زمانبر که اکثر داوطلبان دکتری مدیریت موفق به زدن تست آنها نخواهند شد است. به نوعی حتی این افراد نیز می توانند رتبه های بسیار خوبی به دست بیاورند.

پک ضربتی: بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس عمومی (زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی (جی مت))

زبان عمومی: کتاب فست ریدینگ انتشارات جنگل + کتاب لغات فست انتشارات جنگل + کتاب گرامر فست انتشارات جنگل

استعداد تحصیلی: کتاب استعداد تحصیلی مسیح خواه یا مدرسان شریف

پک ضربتی: بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس در سطح کارشناسی  و در سطح کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی 

کتاب آزمون یار دکتری مدیریت بازرگانی / انتشارات اندیشه ارشد/ یا  کتاب جامع دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی (2جلدی)/ انتشارات آراه/ مدیریت بازاریابی، علیرضا مروج، انتشارات ماهان (چاپ جدید مهر 1401) خرید مستقیم کتاب بازاریابی مروج

پک ضربتی: بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس در سطح کارشناسی  و در سطح کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

کتاب آزمون یار دکتری مدیریت صنعتی / انتشارات اندیشه ارشد/ یا  کتاب جامع دکتری مدیریت صنعتی (2جلدی) / انتشارات آراه/ 

پک ضربتی: بهترین منابع دکتری مدیریت برای دروس در سطح کارشناسی  و در سطح کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

کتاب آزمون یار دکتری مدیریت دولتی / انتشارات اندیشه ارشد/ یا  کتاب جامع دکتری مدیریت دولتی (2جلدی) / انتشارات آراه/ 

 

 

با ثبت نام در پنل اختصاصی مشاوره و برنامه ریزی دکتری مدیریت، از امکانات موجود در این پنل و مزایای آن بهره مند شوید.