منابع کارشناسی ارشد پرستاری 

بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری را در سه دسته معرفی کرده ایم. دسته بندی ها بر اساس زمانی که داوطلب می تواند برای مطالعه بگذارد انجام شده است. سعی کرده ایم دسته بندی بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری به نوعی باشد که هر داوطلب با توجه به شرایط خود بتواند بهینه ترین استفاده را از زمان مطالعه اش داشته باشد. با خواندن این مطلب یک بار برای همیشه پاسخ سوال برای ارشد پرستاری چی بخونم، را خواهید گرفت همچنین برای دریافت مشاوره و منابع نسبت به سطح علمی خود و به ویژه منابع وزارت بهداشت برای کنکور کارشناسی ارشد پرستاری می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید تا مشاور تخصصی رشته پرستاری با شما تماس بگیرد.

دقت داشته باشید حتی با داشتن بهترین منابع، بدون داشتن برنامه ای نظامند برای مشاوره و برنامه ریزی ارشد پرستاری نتیجه مطلوب برای شما حاصل نمی شود. در ضمن با مطالعه مطالب زیر می توانید با دید بازتری برای کنکور کارشناسی ارشد پرستاری آماده شوید: 

معرفی کارشناسی ارشد پرستاری

رشته های مجاز برای کنکور ارشد مجموعه پرستاری​

 

 

منابع کارشناسی ارشد پرستاری- داوطلبان دسته اول:

داوطلبان دسته اول برای معرفی بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری شامل دانشجویان ترم 7و 8 و همکارانی است که زمان کافی مطالعه برای کنکور ارشد پرستاری دارند و می توانند حداقل 8 ساعت در روز برای بازه زمانی هشت ماهه تا یک ساله مطالعه  کنند.

بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری برای این دسته در دروس پرستاری:

  • پرستاری داخلی جراحی: پرستاری دخلی جراحی DRS یا سری کتاب های داخلی جراحی برونر سودارث
  • پرستاری کودک: وونگ ترجمه مهناز شوقی – پرستاری کودکان DRS
  • پرستاری بهداشت جامعه: کتاب لوگان لنکستر – کتاب درسنامه پرستاری بهداشت جامعه 1 و 2 و 3 اسحاق ایلدرآبادی – برنامه و راهنمایی ایمن سازی (واکسیناسیون) وزارت بهداشت
  • پرستاری بهداشت مادران و نوزادان: کتاب لیفر ترجمه مهناز سنجری – کتاب ربابه ضیغمی
  • روان پرستاری: کتاب باربارابوئر – کتاب محسن کوشان 1 و 2 
  • زبان علوم پزشکی: کتاب امیرلزگی – کتاب حسن یعقوبی – کتاب رضامهاجرنیا
  • منابع تست: جعبه سیاه – کتاب آزمون های پرستاری وزارت بهداشت حمید حجتی – بانک سوالات پرستاری دکتر فاطمه غفاری

توجه: دوستانی که زمان و فرصت کافی دارند باید مراقب باشند که چون زمان زیادی تا کنکور دارند و فرصت مطالعه شون هم زیاده، وسط کار خسته نشن و باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا بتونند این خستگی و گاهی از دست رفتن انگیزه رو جبران کنند. باید بدونند که می خوان چند دور هر درس رو بخونند و چقدر و چطوری تست بزنند و به چه شکل مرور کنند تا مطالب از ذهنشون فرار نکنه. زمان طولانی همونقدر که مزیت حساب میشه، اگه مدیریت زمان و منابع رو به صورت دقیق و برنامه ریزی شده به همراه نداشته باشه بیشتر از یک ماه طول نمیکشه و تنها یک ماه وقت تلف می کنید، چون برگشتن به حالت قبل نیازمند تلاش دو برابره.

 

برای داشتن بهترین نتیجه، داشتن یک برنامه ریزی اصولی خیلی مهم تر از داشتن بهترین منابع و زمان بسیار زیاد است. اگر خودتونو  تو دسته اول می دونید برای گرفتن مشاوره بیشتر میتونید از طریق لینک زیر رایگان  ثبت نام کنید.

 

 

منابع کارشناسی ارشد پرستاری - داوطلبان دسته دوم:

داوطلبان دسته دوم برای معرفی بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری شامل دانشجویان و همکارانی که زمان متوسطی برای درس خواندن دارند و میانگین روزانه 6 ساعت در بازه زمانی 6 ماهه زمان دارند.

بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری برای این دسته در دروس پرستاری:

  • پرستاری داخلی جراحی: پرستاری داخلی جراحی ACE PLUS - پرستاری داخلی جراحی DRS
  • پرستاری کودک: کتاب دکتر میرلاشاری – پرستاری کودکان DRS
  • پرستاری بهداشت جامعه: کتاب درسنامه پرستاری بهداشت جامعه 1و2و3 اسحاق ایلدرآبادی – نکات پرستاری بهداشت پرستاری NVP  زهرا کشتکاران - برنامه و راهنمایی ایمن سازی (واکسیناسیون) وزارت بهداشت
  • پرستاری بهداشت مادران و نوزادان: کتاب ربابه ضیغمی – کتاب میترا ذوالفقاری
  • روان پرستاری: کتاب محسن کوشان 1و2 – کتاب حمید حجتی (DRS)
  • زبان علوم پزشکی: کتاب امیرلزگی - کتاب رضا مهاجرنیا
  • منابع تست: جعبه سیاه - بانک سوالات دکتر احمدعلی اسدنوقابی

توجه: اگر کاملاً با مدیریت زمان و به دست آوردن مهارت های خوندن و تست زدن و به خصوص مرور کردن پیش برید چیزی کمتر از دسته اول ندارید. باید حواستون جمع باشه که با مهارت درس بخونید و از اول بدونید که چی می خواید و چطوری میشه با زمان بندی مناسب مراحل مختلف درس خوندن، تست زدن و مرور کردن و جمع بندی رو پیاده سازی کرد. فراموش نکنید که مطالب فراره و نیاز هست که کاملاً حساب شده در بازه های زمانی استاندارد دوره تست ها و مطالب انجام بشه. یه برنامه ریزی دقیق و مرحله به مرحله که با روحیه یادگیری شما مطابقه و از ابتدا تا انتهاش مشخصه، شما رو حتی از دسته اول هم جلوتر می بره. کسانی تو کنکور موفق ترند که می دونند می خوان چی کار کنند و چطوری باید این کار رو انجام بدن.

 

اگر خودتونو  تو دسته دوم می دونید برای گرفتن مشاوره بیشتر می تونید از طریق لینک زیر رایگان ثبت نام کنید.

 

 

منابع کارشناسی ارشد پرستاری - داوطلبان دسته سوم:

داوطلبان دسته سوم برای معرفی بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری شامل دانشجویان و همکارانی که زمان کوتاهی تا کنکور ارشد دارند و یا روزانه 2 ساعت در بازه زمانی طولانی مدت فرصت مطالعه دارند:

بهترین منابع کارشناسی ارشد پرستاری برای این دسته در دروس پرستاری:

  • پرستاری داخلی جراحی: پرستاری داخلی جراحی ACE PLUS
  • پرستاری کودک: پرستاری کودکان DRS
  • پرستاری بهداشت جامعه: کتاب درسنامه پرستاری بهداشت جامعه 1 و 2 و 3 اسحاق ایلدرآبادی- برنامه و راهنمایی ایمن سازی (واکسیناسیون) وزارت بهداشت
  • پرستاری بهداشت مادران و نوزادان: کتاب میترا ذوالفقاری
  • روان پرستاری: کتاب حمید حجتی (DRS)
  • زبان علوم پزشکی: کتاب رضا مهاجرنیا
  • منابع تست: جعبه سیاه –بانک سوالات دکتر احمدعلی اسدنوقابی 
  • کتاب جامع دروس پرستاری میترا ذوالفقاری

توجه: با در نظر گرفتن فشردگی رقابت تو کنکور کارشناسی ارشد پرستاری و میانگین درصدها و نمره های بالا، باید به دقت حواستونو جمع کنید و با تمرکز مطلق درس بخونید تا بتونید با دو دسته قبلی رقابت کنید. داشتن زمان زیاد و یا تایم مطالعه زیاد دلیل بر قبولی صد در صد نیست. چه بسیار آدمایی که یک سال و با زمانهای طولانی درس خوندند و نتایج ضعیفی گرفتند. تنها به این دلیل که نتونستند منابع مناسب رو تو بازار گسترده تشخیص بدن و یا حتی با داشتن بهترین منابع و کلاسها، نتونستند با مهارت و تمرکز کامل درس بخونند. زمان کمتر این دسته هم خطرناکه و هم یک مزیته. خطرناک به خاطر این که زمان کمه و مطالب زیاد و مزیت از این نظر که تازه نفس ترند و تازه وارد این دوی ماراتن شدند. این تازه نفسی باید همراه با تمرکز مطلق باشه. باید به طور کاملاً هوشمندانه مطالب کم اهمیت رو حذف کنند و مباحث حیاتی و پر تست رو تشخیص بدن. جوری برنامه ریزی کنند که از اول بدونند کجاها رو باید بخونند و کجاها رو نباید. باید به طور حساب شده ای مطالب سنگین و کم اهمیتی که وقت گذاشتن واسه شون فقط وقت تلف کردنه رو از خیرش بگذرند. پیشنهاد میشه فقط 75 درصد مطالب رو بخونند. 75 درصد مهم و برای این 75 درصد جوری برنامه ریزی کنند که بتونند در بازه های زمانی مشخص مرورهای فشرده رو انجام بدن تا مطالب همزمان هم تموم شده باشند و هم مرور. اینجا هنر تست زدن اهمیت خاصی داره. اینکه چطوری تستها رو بزنید که کاربردی باشه و حداکثر بازدهی رو داشته باشه.

 

با توجه به حساس بودن شرایط داوطلبان دسته سوم اگر خودتونو جزو این دسته می دونید با ثبت نام از طریق لینک زیر می تونید از یک جلسه مشاوره رایگان استفاده کنید تا مشاور بتونه در مورد بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور ارشد پرستاری راهنماییتون کنه.

 

 

منابع کارشناسی ارشد پرستاری- سایر منابع پیشنهادی:

  • پرستاری داخلی جراحی: چکیده طلایی پرستاری داخلی و جراحی- 3000 نکته داخلی و جراحی مازیار دوگوهر- نکات طلایی داخلی جراحی مجید صفت
  • کتاب تست پرستاری داخلی و جراحی: بانک آزمون AQS داخلی جراحی دکتر لیلی یکه فلاح- IQ3 پرستاری داخلی جراحی دکتر خلیلی
  • پرستاری کودکان: کودکان مارلو ترجمه آرزو مانیاس – کتاب دکتر لیلا جویباری – پرستاری کودکان مریم شیری -بیماری کودکان LBN-2
  • کتاب تست پرستاری کودکان: سوالات طبقه بندی کودکان مهناز سنجری ESR – پرستاری کودکان IQ3 دکتر خلیلی
  • پرستاری بهداشت جامعه: بهداشت جامعه  مریم جدید میلانی- کتاب رخشنده محمدی
  • روان پرستاری: روان پرستاری کاپلان – روان پرستاری فورتیناش – بهداشت روان یدالله جنتی روان پرستاری دورامپیتز ترجمه اقدس دواچی – کتاب NVP نکات برتر پرستاری – روان پرستاری دکتر جمیله محتشمی.
  • زبان علوم پزشکی: صفر تا صد زبان – زبان 90 PLUS
  • منابع مرور نکات کنکور ارشد: پرکاربردترین نکات پرستاری شعیب دهقان-کتاب ارشد پرستاری نشر جامعه نگر – نکات طلایی ارشد پرستاری دکتر مصطفی شوکتی احمدآباد.

 

توجه: در کنار منابع پیشنهاد شده برای سه دسته از داوطلبان مشخص شده در بالا ممکن است لازم باشد با توجه به سطح داوطلب، کتاب هایی به عنوان مکمل در برنامه او قرار گیرد یا کتاب های دیگری جایگزین لیست شوند که این کتاب ها می توانند از منابع معرفی شده در بالا جایگزین منابع اصلی شوند.

 

برای دریافت بهترین منابع و برنامه ریزی متناسب با سطح خود می توانید از طریق لینک زیر رایگان ثبت نام کنید.