معرفی منابع عمومی آزمون استخدامی

معرفی منابع عمومی آزمون استخدامی، با هدف آشنایی بیشتر شما با نوع سوالات آزمون استخدامی انجام می گیرد. توجه داشته باشید با توجه به وقت باقی مانده شما تا زمان آزمون استخدامی، سطح علمی شما، رشته مورد نظر شما ( از نظر حداقل حد نصاب علمی مورد نیاز برای قبولی) و عوامل دیگر ممکن است همه ی این منابع به درد شما نخورد یا نحوه مطالعه آن متفاوت باشد. اما به صورت عمومی تمامی منابع معرفی شده، منابعی هستند که می توانید با به کار گیری آن ها تا حدود زیادی اطلاعات خود را در درس عمومی مربوطه بالاتر ببرید. همچنین برای انجام تعیین سطح علمی شما توسط مشاور تخصصی رشته خود و معرفی منابع متناسب با شرایط و سطح شما می توانید از لینک زیر ثبت نام کنید.

همچنین مطلب زیر می تواند به شما کمک کند:

قبولی در آزمون استخدامی

 

اهمیت انتخاب درست منابع عمومی آزمون استخدامی

اهمیت انتخاب درست منابع عمومی آزمون استخدامی برای افرادی است که بخواهند حتما جزو نفرات برتر باشند! توجه داشته باشید که افراد برتر آزمون های استخدامی معمولا نمره خوبی در دروس عمومی کسب می کنند و سر نوشت نفرات اول را دروس تخصصی مشخص می کند پس اگر در دروس عمومی خیلی خوب ظاهر نشوید تا حدودی شانستان پایین می آید مگر اینکه در دروس تخصصی خیلی بهتر از بقیه باشید که این فاصله جبران شود. این نکته را هم در نظر بگیرید برای اینکه مطمئن باشید که رتبه خوبی کسب کرده اید باید نمره عالی کسب کنید متوسط بودن به کارتان نخواهد آمد و حتما برای قبولی حداقل باید رتبه تک رقمی را کسب کرده باشید. حالا که از اهمیت دروس عمومی آگاه شدید باید بدانید که انتخاب منابع عمومی آزمون استخدامی اگر درست انجام شود به شما در کسب رتبه بهتر کمک خواهد کرد. منبع مناسب برای شما منبعی است که در کمترین زمان شما را به سطح مطلوب برساند. در ادامه منابع قابل اعتماد در دروس عمومی آزمون استخدامی را معرفی کرده ایم.

معرفی منابع عمومی آزمون استخدامی| فناوری اطلاعات

اولین درس دفترچه عمومی، فناوری اطلاعات می باشد. منابع زیادی هم به شکل کتاب هم جزوه خلاصه فناوری اطلاعات وجود دارد. اما از آنجایی که در  این درس از سر فصل های متفاوتی مثل: دانش عمومی کامپیوتر، مهارت های ICDL، اطلاعات در مورد نرم افزارها و ... سوال طرح می شود معمولا همه جزوات همه نیازهای شما را برطرف نمی کند. افرادی که آشنایی زیادی با این حوزه ندارند بهتر است برای نتیجه گیری در این درس مطالعات لازم را داشته باشند. توصیه ما برای افرادی که تا حدودی در کارکردن با کامپیوتر آشنایی دارند فرصت گرفتن نمره کامل را از دست ندهند و در حوزه هایی که کمی ضعف دارند به مطالعه بپردازند.

منابع مناسب درس فناوری اطلاعات(کامپیوتر) به شکل زیر است:

آموزش ICDL سبز علی گل  دوجلدی

آمادگی برای آزمونهای استخدامی، کاظم زرین

کتاب ها و جزوات فنی و حرفه ای 

 

معرفی منابع عمومی آزمون استخدامی| ریاضی و آمار مقدماتی

معرفی منابع آزمون استخدامی برای درس ریاضی و آمار مقدماتی به راحتی بقیه دروس عمومی نیست. به دلیل اینکه سطح علمی داوطلبان در درس ریاضی و آمار مقدماتی معمولا اختلاف بیشتری نسبت به سایر دروس دارد. به همین خاطر داوطلبان در انتخاب منبع برای این درس ضمن اینکه با توجه به زمان و سطح علمی خود باید یک منبع را انتخاب کنند، باید جامع بودن آن منبع را هم در نظر بگیرند به این معنا که آن منبع انتخابی در درس ریاضی و آمار مقدماتی هم برای شما قابل فهم باشد هم بتواند شما را به سطح قابل قبول برای  کسب حد نصاب علمی مناسب برساند. عمده سوالات مطرح شده در این درس شامل مباحث مجموعه ها،حل مسائل جبری و کسری، دنباله، معادله خط، ریشه های معادله درجه دوم و سوم، تابع، برد تابع، دامنه تابع می باشد.

 منابع مناسب درس ریاضی و آمار مقدماتی به شکل زیر است:

ریاضیات هادی رنجبران 

 ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

 آمادگی برای آزمونهای استخدامی ریاضیات و آمار انتشارات امید انقالب

معرفی منابع عمومی آزمون استخدامی| زبان و ادبیات فارسی

در انتخاب منابع آزمون استخدامی برای درس زبان و ادبیات فارسی باید دقت کنید که منبع انتخابی شما هم بخش زبان فارسی هم ادبیات فارسی را خوب پوشش داده باشد. اگر در مقطع دبیرستان در درس ادبیات، سطح خوبی داشته اید یا از علاقمندان به این حوزه باشید، بعضی از سوالات این درس را می توانید با اطلاعات قبلی پاسخ دهید. اما برای گرفتن درصد خوب از این درس باید به همه انواع سوالاتی که مطرح می شود مسلط باشید.

منابع مناسب درس زبان و ادبیات فارسی  مقدماتی به شکل زیر است:

گاج خط ویژه 

لقمه مهر و ماه 

فارسی عمومی پیام نور 

معرفی منابع عمومی آزمون استخدامی| معارف اسلامی

اهمیت انتخاب منابع مناسب برای درس معارف اسلامی به این دلیل است که معمولا داوطلبان بعد از دوره دبیرستان و در مقطع کارشناسی کمتر با این دروس سر و کار دارند. همین امر در کنار فرار بودن برخی مطالب باعث می شود که سوالات این درس معمولا جزء سوالات سخت آزمون استخدامی قرار بگیرد. قبل از اینکه این درس را ساده  یا بسیار سخت فرض کنید پیشنهاد میکنیم سوالات آزمون استخدامی را چک کنید که تا حدودی از نوع و سطح سوالات معارف آشنا شوید و بتوانید بهتر در مورد منابع و نحوه مطالعه این درس تصمیم بگیرید.

منابع مناسب درس معارف اسلامی مقدماتی به شکل زیر است:

اندیشه ۱ سبحانی جلد ۱ و ۲

گاج نقره ای

دین و زندگی ۳،۲ و پیش دانشگاهی

معارف واحکام واندیشه اسلامی (گزیده آزمون های استخدامی محمد علی عزیزی)

آمادگی برای آزمونهای استخدامی معارف اسالمی انتشارات امید انقالب

دین و زندگی انتشارات گاج، خط ویژه

دین و زندگی ۳ ساله دبیرستان ( نشر الگو) 

معرفی منابع عمومی آزمون استخدامی| زبان انگلیسی عمومی

داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی، در درس زبان انگلیسی عمومی هم مانند درس ریاضی، سطح علمی متفاوتی دارند. به همین دلیل منابع این درس می تواند گسترده تر باشد تا همه داوطلبان را پوشش دهد. توجه داشته باشید چه در درس زبان ضعیف باشید چه سطح خوبی داشته باشید با توجه به نوع سوالات این درس در آزمون استخدامی با مطالعه مناسب می توانید درصد قابل قبولی را کسب کنید.

منابع مناسب درس زبان انگلیسی عمومی مقدماتی به شکل زیر است:

تیک 8 گاج 

لغات زبان عمومی سعید نیک پور 

لغات  اول دبیرستان تا پیش دانشگاهی لقمه 

کتاب 504 واژه ضروری 

جزوه گرامر دبیرستان 

زبان انگلیسی از دبیرستان تا دانشگاه عباس فرزام

معرفی منابع عمومی آزمون استخدامی| اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی

از آنجایی که سر فصل های این درس  بسیار متنوع است و از حوزه های ورزشی تا تاریخ معاصر و جنگ جهانی و جغرافیا و... سوال در این قسمت مطرح می شود مسلما فقط با خواندن یک منبع و یا صرفا خواندن نمونه سوالات نمی توان در این درس درصد مناسبی کسب کرد. به غیر از مطالعه منابع مناسب پیشنهاد می کنیم از لحظه تصمیم به شرکت در آزمون استخدامی تا زمان آزمون و حتی مصاحبه آزمون استخدامی سعی کنید اطلاعات عمومی خود را در این سه حوزه افزایش دهید.

منابع مناسب درس اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی به شکل زیر است:

قانون اساسی

جغرافیا دبیرستان 

تاریخ دبیرستان 

سند چشم انداز بیست ساله موجود در اینترنت 

کتب دانشگاهی انقلاب اسلامی 

  حقوق اساسی 

دانش مسائل روز انتشارات مدرسان شریف

معرفی منابع عمومی آزمون استخدامی| هوش و توانمندی های عمومی

درس هوش و توانمندی های عمومی در آزمون استخدامی می تواند از چند نظر، درسی تعیین کننده باشد. داوطلبان در درس های دیگر کم و بیش تکلیفشان با خودشان معلوم است چراکه از دوره دبیرستان تا مقطع دانشگاه با آن ها  سر و کار داشته اند. اما درس هوش به این شکل نیست و برای داوطلبان مختلف متفاوت است حتی ممکن است فردی به نظر باهوش لاشد اما از پس سوالات این درس برنیاید چرا که با نوع سوالات آشنا نبوده است. دلیل دیگر تعیین کننده بودن این درس  وقت گیر بودن آن است. به خصوص اگر با نوع سوالات آن آشنا نباشید پس حتما حواستان به مدیریت زمان در جلسه آزمون استخدامی باشد. می توان گفت در صورت عدم آشنایی با سوالات هوش یکی از سخت ترین دروس آزمون استخدامی همین درس هوش می باشد که البته اگر مطالعه مناسبی داشته باشید و با انواع سوالات آن آشنا باشید میتوانید راحت تر سوالات آن را پاسخ دهید.

منابع مناسب درس هوش و توانمندی های عمومی به شکل زیر است:

کتاب استعداد تحصیلی دکتر مسیح خواه انتشارات  فرهنگ

کتاب محمود شمس انتشارات امید انقلاب

کتاب استعداد تحصیلی مدرسان شریف

آمادگی استخدامی سوالات هوش

کتاب استعداد تحصیلی آزمون دکتری

معرفی منابع  آزمون استخدامی| دروس تخصصی 

با توجه به اینکه دروس تخصصی رشته های مختلف، متفاوت است. برای معرفی منابع تخصصی آزمون استخدامی می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید و از یک جلسه مشاوره با مشاور تخصصی رشته خود استفاده کنید.