بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98

کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98 هم بالاخره با همه ی حاشیه ها و فراز و نشیب ها برگزار شد و در حال حاضر داوطلبان عزیز منتظر اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد 98 توسط سازمان سنجش هستند. طبق اعلام سازمان سنجش، زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98 در نیمه دوم تیرماه خواهد بود. ضمن آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان کنکور ارشد مدیریت 98 و به خصوص داوطلبان ارشد رشته مدیریت موسسه 3گام، سعی می کنیم در مقاله‌ی تحلیل سوالات کارشناسی ارشد مدیریت 98، به طور کامل، اطلاعات مفید در رابطه با سطح سوالات این کنکور و بودجه بندی و تعداد سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

 

 

تحلیل کلی سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98 

 از دید داوطلبان کنکور ارشد مدیریت 98، امسال هم مانند هر سال، سطح سوالات کنکور ارشد مدیریت سخت تر و سوالات مفهومی تر طراحی شده بود. اما تحلیل مشاوران دپارتمان ارشد مدیریت 3گام از سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 تا حدودی متفاوت است؛ چون تحلیل دروس عمومی کنکور ارشد مدیریت 98 مانند دروس اقتصاد خرد و کلان، اسلام و به خصوص درس اقتصاد نشان می دهد که نسبت به کنکورهای سال های گذشته، آسان ترین سوالات را در کنکور امسال داشتیم. البته تا حدودی هم می توان به داوطلبان حق داد، چون ظاهرا سازمان سنجش از سبک و روال همیشگی خود تا حدودی فاصله گرفته است و بررسی های تیم تحلیل سوالات کارشناسی ارشد مدیریت 3گام هم در سال های اخیر هم همین را نشان می دهد؛ اما مفهوم این موضوع این نیست که سوالات کاملا سخت شده اند یا دیگر نمی شود با تلاش خوب نتیجه مناسب گرفت و یا این که در همه درس ها همین روال وجود دارد. اما تقریبا به طور قطع می توان گفت که دیگر فقط با حفظ کردن جزوات و یا با مطالعه بی کیفیت و نا مناسب و یا صرف یک زمان اندک، نمی توان نتیجه مطلوبی در کنکور ارشد مدیریت گرفت. پس داوطلبانی که قصد گرفتن نتیجه مناسب در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 99 را دارند، توجه داشته باشند که باید از همین حالا با تحلیل مناسب از موقعیت خود، تحلیل کنکور ارشد مدیریت 98 و سال های گذشته و بررسی روند تغییرات آن، برنامه ای مناسب با شرایط خود داشته باشند. 

 

داوطلبان کنکور ارشد مدیریت سال 98 برای مشاوره انتخاب رشته و داوطبان کنکور ارشد سال 99 برای مشاوره و برنامه ریزی می توانند از طریق زیر در سایت ثبت نام کنند تا از یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان استفاده نمایند.

 

 

 

تحلیل درس به درس سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98 

در این قسمت سعی می کنیم تحلیل درس به درس سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98 را به همراه بودجه بندی و سرفصل هایی که از آن ها در کنکور ارشد مدیریت 98 سوال طرح شده است به شما ارائه دهیم.

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس زبان عمومی و تخصصی

برای تحلیل سوالات زبان، ابتدا از سوالات واژگان زبان عمومی شروع می کنیم. با تحلیل کلی 10سوال واژگان می توان گفت که این سوالات در مجموع استاندارد بوده است؛ البته سوالات، گزینه ها و لغات سخت هم در آن دیده می شود که تعداد آن ها در مجموع زیاد نیست. برای پاسخ به سوالات واژگان زبان عمومی، دانشجویان متوسط رو به بالا و قوی در درس زبان می توانستند با تکنیک های مختلف پاسخ به سوالات حتی در صورت ندانستن معنی برخی واژگان به حداقل 6 سوال از 10سوال پاسخ بدهند.

5 سوال بعدی زبان طبق معمول سوالات گرامری  زبان عمومی بود که تا حدودی اصولی تر از سال های قبل طرح شده بود. در این سوالات ایراد یا سختی خاصی دیده نمیشد و داوطلبانی که برای گرامر زمان مناسب گذاشته بودند می توانستند حداقل به 3 سوال از سوالات گرامر زبان عمومی را پاسخ دهند.

در درس زبان تخصصی هم طبق معمول سه متن با موضوعات مختلف مدیریتی داده شده بود که برای هر متن 5 سوال از داوطلبان پرسیده شده بود. از سه متن طرح شده زبان تخصصی مدیریت، متن سوم امسال کمی طولانی تر از دو متن اول بود. از نظر سطح متن های داده شده، به طور کلی می توان گفت که متن اول و سوم، متن های متوسطی بودند و متن دوم کمی مشکل تر از دو متن دیگر بود. از نظر سطح سوالات مطرح شده هم متن های اول و سوم برای پاسخگویی ساده تر بودند و زمان کمتری لازم داشتند، ولی متن دوم کمی زمان بیشتری برای پاسخگویی نیاز داشت. به طور کلی داوطلبان با تکیه بر تکنیک های مختلف بخش ریدینگ و اتکا به توانایی ترجمه و دایره واژگان خود می توانستند تعداد قابل قبولی از سوالات را پاسخ دهند. از داوطلبان متوسط و قوی در درس زبان تخصصی انتظار می رود بتوانند حداقل به 7سوال از 15 سوال پاسخ دهند.

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس مدیریت از دیدگاه اسلام

درس مدیریت از دیدگاه اسلام، جدیدترین درس اضافه شده به کنکور ارشد مدیریت می باشد. به نظر می رسد این درس طی سال های اخیر، دیگر به روال مشخصی رسیده و جایگاه خود را یافته است. همچنین دیگر تحلیل های عجیب و غریب از این درس مشاهده نمی کنیم و از زبان داوطلبان هم، چنین تحلیل هایی را نمی شنویم. تحلیل هایی بعضا متناقض، نظیر اینکه "سوالات درس مدیریت از دیدگاه اسلام را می توان با اطلاعات عمومی هم جواب داد" یا این تحلیل که "روی درس مدیریت از دیدگاه اسلام هر چقدر هم که وقت بگذاریم نتیجه نمی دهد و پاسخنامه سفید بماند بهتر از این است که با تله طراحی تست، منفی بزنیم!" ناگفته نماند بساط خیلی از جزوات پیش بینی سوالات مدیریت از دیدگاه اسلام که توهین به شعور داوطلبان بود هم برچیده شد. حالا مشخص شده درس مدیریت از دیدگاه اسلام هم مانند هر درس دیگری هم می تواند سوالات آسان داشته باشد هم سوالات سخت. با اختصاص زمان مناسب و منطقی برای پاسخ به سوالات درس مدیریت از دیدگاه اسلام، می توان مانند دروس دیگر کنکور ارشد مدیریت از این درس هم درصد مناسبی را کسب نمود.

سطح سوالات درس مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور ارشد مدیریت 98 را در یک نگاه و با یک تحلیل کلی می توان متوسط ارزیابی کرد؛ اما به طور کلی هر سه سطح سوال در این درسدیده می شود. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که هر پانزده سوال مدیریت از دیدگاه اسلام کنکور ارشد  مدیریت 98 از کتاب دکتر مقیمی طرح شده بودند. از داوطلبان متوسط و قوی در درس مدیریت از دیدگاه اسلام، انتظار می رود که بتوانند حداقل به 10 سوال از 15سوال پاسخ دهند.

از 15 سوال مدیریت از دیدگاه اسلام در بودجه بندی مطابق کتاب مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام دکتر مقیمی، 2 سوال از فصل مفهوم شناسی سازمان و مدیریت از دیدگاه اسلام (فصل یک مقیمی)، 3 سوال از فرآیند شکل گیری مدیریت اسلامی و رویکردهای آن (فصل دو مقیمی)، 3 سوال از مبانی سازماندهی در مدیریت اسلامی (فصل پنج مقیمی)،1سوال از مدیریت منابع انسانی در مدیریت اسلامی (فصل شش مقیمی)، 3 سوال از مبانی رفتار و مدیریت رفتار سازمانی در سطح فردی (فصل هفت مقیمی)،2 سوال از و مدیریت رفتار سازمانی در سطح گروهی و سازمانی (فصل هشت مقیمی)، 1 سوال از فصل رهبری سازمانی در مدیریت اسلامی (فصل نه مقیمی)، 1 سوال از کنترل سازمانی در مدیریت اسلامی (فصل ده مقیمی) طرح شده بودند که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

 

 

جدول بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس مدیریت از دیدگاه اسلام (بر اساس سرفصل های کتاب دکتر مقیمی)

سرفصل مطابق کتاب دکتر مقیمی

تعداد سوال

مفهوم شناسی سازمان و مدیریت از دیدگاه اسلام

2

فرآیند شکل گیری مدیریت اسلامی و رویکردهای آن

3

مبانی سازماندهی در مدیریت اسلامی

3

مدیریت منابع انسانی در مدیریت اسلامی

1

مبانی رفتار و مدیریت رفتار سازمانی در سطح فردی

3

مدیریت رفتار سازمانی در سطح گروهی وسازمانی

2

رهبری سازمانی در مدیریت اسلامی

1

کنترل سازمانی در مدیریت اسلامی

1

مجموع

15

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس ریاضی و آمار 

با تحلیل درس ریاضی و آمار ارشد مدیریت در سال های 97 و 98، اولین نکته ای که جلب توجه می کند تغییر بودجه بندی دروس ریاضی و آمار و افزایش سهم سوالات درس آمار می باشد. در کنکور ارشد مدیریت 98 هم مانند سال 97، از مجموع 20 سوال ریاضی و آمار، 12 سوال به درس آمار و 8 سوال به درس ریاضی اختصاص یافته است. به نظر می رسد این روند در سال های بعد هم ادامه داشته باشد و اهمیت درس آمار از ریاضی بیشتر شود؛ البته این تغییر می تواند تغییری منطقی قلمداد شود چرا که در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت، دانشجویان به درس آمار، بیشتر از درس ریاضی نیاز دارند. تحلیل سوالات ریاضی و آمار کنکور ارشد مدیریت 98، یک تغییر عمده دیگر را هم نشان می دهد و آن تغییر نسبی بودجه بندی ها در ریاضی و آمار است. به عنوان مثال در درس ریاضی از مبحث انتگرال، سوالی مطرح نشده و یا در درس آمار دیگر آمار توصیفی بیشترین سهم سوالات آمار را ندشته است. ناگفته نماند درس آمار هم بدون ایراد نبوده و یک سوال آن دارای ایراد تایپی و یک سوال هم خارج از سرفصل های وزارت علوم طرح شده است که جزء سوالات سخت کنکور امسال هم بوده است. داوطلبان کنکور ارشد مدیریت 99 (با پایه ریاضی ضعیف یا قوی) توجه داشته باشند که باید کمی با دقت بیشتری این درس را در برنامه ریزی های خود قرار دهند.

با توجه به تغییرات زیاد و سختی نسبی سوالات ریاضی و آمار کنکور ارشد مدیریت 98، از داوطلبان متوسط و قوی انتظار می رود که بتوانند حداقل به حدود  8 سوال از 20 سوال درس ریاضی و آمار پاسخ دهند.

از 12 سوال درس آمار در بودجه بندی ارشد مدیریت 98، 2 سوال از فصل آمار توصیفی، 1سوال از آنالیز ترکیبی و احتمال (در سوالات ریاضی)، 2 سوال از فصل متغیر تصادفی، 6سوال از فصل توابع پیوسته و گسسته و یک سوال هم از تئوری برآورد از مباحث آمار 2، طرح شده بودند که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

 

جدول بودجه بندی سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98 در درس آمار

نام فصل

تعداد سوال

آمار توصیفی

2

آنالیز ترکیبی

1

متغیر تصادفی

2

توابع پیوسته وگسسته

6

تئوری برآورد

1

مجموع

12

 

از 8 سوال ریاضی در بودجه بندی ارشد مدیریت 98، 1سوال از فصل بسط دو جمله ای،1 سوال از کاربرد مشتق، 1 سوال از توابع چند متغیره،1سوال از بردار خط و صفحه، 2 سوال از فصل ماتریس و دترمینان،1سوال از فصل دنباله و سری، 1سوال از فصل کاربرد ریاضیات طرح شده بودند که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

 

جدول بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس ریاضی

نام فصل

تعداد سوال

بسط دو جمله ای

1

کاربرد مشتق

1

توابع چند متغیره

1

بردار خط و صفحه

1

ماتریس و دترمینان

2

دنباله ها و سری

1

کاربرد ریاضیات

1

مجموع

8

 
 
ویدیو های ریاضی و آمار موسسه 3گام (تدریس شده توسط استاد رسولی) با پوشش تمامی مباحث، روش تدریس کاملا تستی و تاکید بر سوالات کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری، در کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مدیریت موسسه نقش موثری دارند.

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس تئوری های مدیریت

اولین نکته ای که در تحلیل درس تئوری های مدیریت کارشناسی ارشد مدیریت 98 به ذهن می رسد، تعداد سوالات مفهومی و سخت آن است. این سوالات نسبت به کنکور ارشد مدیریت سال های قبل بیشتر شده است. داوطلبان برای پاسخ به این سوالات، نمی توانند صرفا به حفظیات و حافظه خود بسنده کنند و باید کمی مفهومی تر به سوالات این درس پاسخ دهند. نکته دیگری که در تحلیل سوالات درس تئوری های مدیریت کارشناسی ارشد مدیریت 98 می توان به آن اشاره کرد، طرح سوالات از قسمت هایی است که در کنکورهای سال های اخیر کمتر به آن ها توجه شده بود؛ هر چند که مباحث کمی متفاوت تر مورد سوال قرار گرفته بودند اما می توان گفت ترتیب اهمیت بخش های مختلف درس تئوری های مدیریت همچنان حفظ شده بود. ناگفته نماند که یک سوال درس تئوری های مدیریت کنکور ارشد مدیریت 98 که مربوط به رهبری بود با توجه به کتب و تحلیل های مختلف، می تواند پاسخ متفاوتی داشته باشد. با توجه به تغییر نسبی مباحث مطرح شده نسبت به سوالات کنکور ارشد مدیریت سال های گذشته، از داوطلبان متوسط و قوی درس تئوری های مدیریت انتظار می رود بتوانند حداقل به 16 سوال از 30 سوال پاسخ دهند.

از 30 سوال درس تئوری های مدیریت در بودجه بندی کنکور ارشد مدیریت 2،98 سوال از مبانی و مفاهیم سازمان و مدیریت، 8سوال از مکاتب مدیریت، 2سوال از تصمیم گیری، 4 سوال از برنامه ریزی،1سوال از ضمائم مدیریت عمومی الوانی، 7 سوال از تئوری سازمان و مباحث مرتبط به ساختار و سازماندهی،1 سوال از رهبری، 2سوال از کنترل، 1 سوال از ارتباطات، 1 سوال از انگیزش و یک سوال از پویایی های گروه طرح شده اند که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

جدول بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس تئوری های مدیریت

مبحث

تعداد سوال

مبانی و مفاهیم سازمان و مدیریت

2

سیر تحول مکاتب مدیریت

8

تصمیم گیری

2

برنامه ریزی

4

ضمائم مدیریت عمومی

1

تئوری سازمان و مباحث مرتبط

7

رهبری

1

کنترل

2

ارتباطات

1

انگیزش

1

گروه و پویایی های گروه

1

مجموع

30

 
 

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس اقتصاد خرد و کلان

همانطور که در توضیحات بالا اشاره شد، تحلیل درس اقتصاد خرد و کلان ارشد مدیریت 98 نشان می دهد که این درس ضمن این که ساده ترین درس کنکور امسال بوده است در مقایسه با کنکورهای ارشد مدیریت سال های اخیر، ساده ترین سوالات را نیز داشته است. متاسفانه پاسخ صحیح سوال مربوط به محاسبه درآمد ملی تعادلی در کنکور 98، دقیقا مانند سوال مربوط به همین موضوع در سال 97، در گزینه ها وجود ندارد. از نوزده سوال باقیمانده درس اقتصاد مطابق تحلیل ما و البته نظر سنجی از داوطلبان عزیز، هفده سوال در سطح ساده و دو سوال دیگر به دلیل داشتن کمی محاسبات، متوسط (به نسبت سایر سوالات) ارزش گذاری شده اند. از داوطلبان متوسط و قوی انتظار می رود که به راحتی و با صرف کمترین زمان در کنکور، بتوانند حداقل به چهارده سوال پاسخ دهند.

از 20 سوال اقتصاد خرد و کلان در بودجه بندی سوالات ارشد مدیریت 98، طبق معمول هر ساله، ده سوال از اقتصاد خرد و ده سوال از اقتصاد کلان طرح شده بود. از 10 سوال اقتصاد خرد در بودجه بندی، 1 سوال از فصل عرضه و تقاضا، 2 سوال از کشش، 2 سوال از نظریه رفتار مصرف کننده، 4 سوال از نظریه رفتار تولید کننده و 1 سوال از بازار رقابت کامل مطرح شده بود. که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

جدول بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس اقتصاد خرد

نام فصل

تعداد سوال

عرضه و تقاضا

1

کشش

2

نظریه رفتار مصرف کننده

2

نظریه رفتار تولید کننده

4

بازار رقابت کامل

1

مجموع

10

 

از ده سوال اقتصاد کلان در بودجه بندی سوالات ارشد مدیریت 98، 1 سوال از فصل شیوه انجام فعالیت های اقتصادی، 1 سوال از فصل حسابداری ملی و شاخص قیمت ها، 3 سوال از فصل مدل های تعیین درآمد ملی تعادلی، 2سوال از بازار پول و سیاست های پولی، 2 سوال از تعادل همزمان بازار کالا و بازار پول،1 سوال از نوسان های اقتصادی و سیاست های تثبیت، مطرح شده بود. که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

 

جدول بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس اقتصاد کلان

نام فصل

تعداد سوال

شیوه انجام فعالیت های اقتصادی

1

حسابداری ملی و شاخص قیمت ها

1

مدل های تعیین درآمد ملی تعادلی

3

بازار پول و سیاست های پولی

2

تعادل همزمان بازار کالا و بازار پول

2

نوسان های اقتصادی و سیاست های تثبیت

1

مجموع

10

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس منابع انسانی

برای شروع تحلیل درس منابع انسانی کنکور ارشد مدیریت 98، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پایه های علمی مدیریت منابع انسانی، سال هاست دستخوش تغییرات بنیادین و فراوان نشده است. بنابراین در کنکور ارشد مدیریت هم نمی توان انتظار تغییرات فراوان در درس منابع انسانی را داشت. تقریبا می توان گفت یکی از کم تغییرترین درس ها نسبت به سال های گذشته در کنکور ارشد مدیریت 98، همین درس منابع انسانی بوده است که داوطلبان میتوانستند هم با مطالعه کتاب های رفرنس هم کتاب های جامع کنکوری به درصد قابل قبولی دست پیدا کنند. از داوطلبان متوسط و قوی درس منابع انسانی انتظار می رود بتوانند حداقل به 11 سوال از 15 سوال این درس پاسخ صحیح بدهند.

از 15 سوال درس منابع انسانی در بودجه بندی ارشد مدیریت 98، 4 سوال از مدیریت استراتژیک منابع انسانی، 2 سوال از تجزیه تحلیل شغل، 2سوال از آموزش کارکنان، 4سوال از مدیریت عملکرد، 3 سوال از سیستم جبران خدمت، طرح شده بود که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان کنکور ارشد مدیریت روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

 

بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس منابع انسانی

نام مبحث

تعداد سوال

مدیریت استراتژیک منابع انسانی

4

تجزیه و تحلیل شغل

2

آموزش کارکنان

2

مدیریت عملکرد

4

سیستم جبران خدمت

3

مجموع

15

 

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس بازاریابی

تحلیل درس بازاریابی کنکور ارشد مدیریت در سال های اخیر نشان می دهد که این درس، هر ساله روندی رو به مفهومی تر شدن را در پیش گرفته و صرفا با حفظ کردن و یا گزیده خوانی نمی توان به کسب درصد بالا امیدوار بود. اما از آنجایی که این درس مفهومی و کاربردی می باشد، داوطلبانی که مطالب مختلف را به شکل مفهومی خوانده اند و با کاربرد مفاهیم آن آشنا شده اند باز هم در این درس مشکلی نداشته اند و توانسته اند درصد های خوبی را کسب کنند. به طور کلی می توان گفت برای پاسخ به تعداد قابل توجهی از سوالات این درس، داوطلبان باید ضمن دانستن تعریف ها در بازاریابی، سطح مفهومی آن را نیز بتوانند درک کنند. در کنکور امسال هم چند سوال بود که داوطلبان صرفا با تحلیل مناسب و درست می توانستند به جواب برسند و برای پاسخ به آن ها فقط تعاریف اولیه موجود در کتاب ها کافی نبوده است. نکته ی دیگر قابل توجه که به آن تا حدودی اشاره شد این است که نمی توان صرفا با مطالعه مطالب به ظاهر با اهمیت بیشتر و پر تکرار، به درصد های خوب امید داشت. از داوطلبان متوسط و قوی این درس انتظار می رود از 15 سوال درس بازاریابی بتوانند حداقل به 9 سوال پاسخ بدهند.

از 15 سوال درس بازاریابی در بودجه بندی سوالات ارشد مدیریت 98، 3 سوال از مبانی و مفاهیم بازاریابی،1 سوال از محیط بازاریابی، 2 سوال از تحلیل رفتار مصرف کننده،1سوال تقسیم بازار و تعیین بازار هدف، 2سوال مدیریت محصول،1سوال قیمت گذاری،3 سوال از فعالیت های ترفیعی،1 سوال از انواع بازاریابی،1 سوال از برند طرح شده بود که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس بازاریابی

نام فصل

تعداد سوال

مبانی و مفاهیم بازاریابی

3

محیط بازاریابی

1

تحلیل رفتار مصرف کننده

2

تقسیم بازار و تعیین بازار هدف

1

مدیریت محصول

2

قیمت گذاری

1

از فعالیت های ترفیعی

3

انواع بازاریابی

1

برند

1

مجموع

15

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس مدیریت تولید

تحلیل درس مدیریت تولید کارشناسی ارشد مدیریت 98، نشان می دهد که این درس هم به جز در  یکی دو سوال، سوالات سخت و یا زمانبر غیر معقول نداشته است. به طور کلی سطح سوالات این درس متوسط و مطابق با سال های گذشته بوده است. داوطلبانی که زمان مناسبی برای این درس صرف کرده بودند، می توانستند تعداد قابل قبولی از سوالات را پاسخ دهند. از داوطلبان متوسط و قوی در این درس انتظار می رود بتوانند از 15 سوال موجود حداقل به 9 سوال پاسخ دهند

از 15 سوال درس مدیریت تولید در بودجه بندی ارشد مدیریت 98، 1 سوال از پیش بینی تقاضا، 1 سوال از طراحی استقرار، 2 سوال از روش سنجی و کار سنجی، 2 سوال از طراحی محصول و قابلیت اطمینان، 2 سوال از مدیریت و کنترل موجودی، 1 سوال از برنامه ریزی و برآورد تعداد ماشین آلات، 3 سوال از برنامه ریزی سیستم های غیر پیوسته، 1 سوال از کیفیت،1سوال از زنجیره تامین و 1 سوال از تئوری صف طرح شده بود که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس مدیریت تولید

نام مبحث

تعداد سوال

پیش بینی تقاضا

1

طراحی استقرار

1

روش سنجی و کار سنجی

2

از طراحی محصول و قابلیت اطمینان

2

مدیریت و کنترل موجودی

2

برنامه ریزی و برآورد تعداد ماشین آلات

1

برنامه ریزی سیستم های غیر پیوسته

3

کیفیت

1

زنجیره تامین

1

تئوری صف

1

مجموع

15

 

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس مدیریت سرمایه گذاری و ریسک

در تحلیل درس مدیریت سرمایه گذاری و ریسک کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98 هم مانند سال های اخیر، نکته ای که جلب توجه می کند عدم وجود گزینه صحیح برای دو سوال می باشد. همچنین یکی از سوالات، مربوط به مباحث مدیریت مالی می باشد که در این درس پرسیده شده است و جای تامل دارد. داوطلبان کنکور ارشد مدیریت گرایش مالی، باید به این نکته بیشتر توجه کنند که با توجه به روند کنکور های سال های اخیر، ممکن است باز هم این گونه سوالات طرح شود. این افراد باید مراقب باشند که تمرکز خود را سر جلسه کنکور از دست ندهند و متاسفانه داوطلبانی که به این نکته توجه نکنند ممکن است متضرر شوند. از نظر سطح سوالات می توان گفت به غیر از سه سوال که اشتباه یا خارج از سرفصل بودند، سطح سوالات متوسط بود؛ هر چند که سوالات ساده و سخت هم می توان در سوالات پیدا کرد، اما اکثر سوالات ساده بودند. از داوطلبان متوسط و قوی در درس مدیریت سرمایه گذاری و ریسک انتظار می رود بتوانند حداقل به 9 سوال از 15 سوال پاسخ صحیح بدهند.

از 15 سوال مربوط به درس مدیریت سرمایه گذاری و ریسک در بودجه بندی ارشد مدیریت 98، 3 سوال از مفاهیم پایه در نظریه نوین پرتفوی، 1سوال از تجزیه و تحلیل و بهینه سازی پرتفوی، 2 سوال از مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای،1سوال از مدل قیمت گذاری آربیتاژ، 2 سوال از تئوری بازار سرمایه، 3 سوال از ارزش گذاری اوراق با درآمد ثابت، 2 سوال از معاملات آتی و سواپ و 1 سوال از ارزش گذاری حق تقدم از مباحث مدیریت مالی طرح شده بودند که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس مدیریت سرمایه گذاری و ریسک

سرفصل

تعداد سوال

مفاهیم پایه در نظریه نوین پرتفوی

3

تجزیه تحلیل و بهینه سازی پرتفوی

1

مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای

2

مدل قیمت گذاری آربیتاژ

1

تئوری بازار سرمایه

2

ارزش گذاری اوراق با درآمد ثابت

3

معاملات آتی و سواپ

2

ارزش گذاری حق تقدم (مدیریت مالی)

1

مجموع

15

 

 

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98: درس حسابداری مالی و صنعتی 

در تحلیل کلی درس حسابداری مالی و صنعتی کارشناسی ارشد مدیریت 98، می توان گفت سطح اکثر سوالات ساده است. به نوعی ساده ترین درس ضریب 4 گرایش مالی کنکور ارشد مدیریت 98، همین حسابداری مالی و صنعتی بود. داوطلبان با انتخاب منابع درست و انجام مطالعه خوب، می توانستند تعداد قابل توجهی از سوالات را پاسخ دهند؛ چرا که از مجموع 15 سوال به جرات می توان گفت 11 سوال آن را به سادگی می توان پاسخ داد که تعداد قابل توجهی از این سوالات به صورت حفظی مطرح شده بود. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که از مجموع 15 سوال 11 سوال از مباحث حسابداری مالی و 4 سوال از مباحث حسابداری صنعتی مطرح شده بود. از داوطلبان متوسط و قوی در درس حسابداری و مالی انتظار می رود بتوانند حداقل به 12 سوال از 15 سوال پاسخ دهند.

از 15 سوال درس حسابداری مالی و صنعتی در بودجه بندی سوالات ارشد مدیریت 98، 3 سوال از مروری بر چرخه حسابداری، 2سوال از چرخه حسابداری واحدهای بازرگانی،1 سوال از حسابداری دارایی ها، 3 سوال از شرکت های سهامی،1 سوال از صورت های مالی اساسی ،1سوال از شرکت های تضامنی، 2 سوال از آشنایی با حسابداری صنعتی، 2سوال از تجزیه تحلیل سربار طرح شده بود که در جدول بودجه بندی زیر مشاهده می کنید.

 

بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت 98 در درس حسابداری مالی 

نام فصل

تعداد سوال

مروری بر چرخه حسابداری

3

چرخه حسابداری واحدهای بازرگانی

2

از حسابداری دارایی ها

1

شرکت های سهامی

3

صورت های مالی اساسی

1

 شرکت های تضامنی

1

آشنایی با حسابداری صنعتی

2

تجزیه تحلیل سر بار

2

مجموع

15

 

 

نتیجه گیری کلی از بودجه بندی و تحلیل سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت 98

داوطلبان گرامی باید توجه داشته باشند که با توجه به روند تغییرات بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت سال های اخیر، دیگر نباید به تحلیل های قدیمی خیلی دل ببندند. داشتن یک استراتژی صحیح برای یادگیری عمیق مطالب باعث می شود تا تغییرات بعدی شما را غافلگیر نکند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، سوالات اشتباهی است که در کنکور با آنها مواجه می شوید. باید خود را آماده کنید تا علاوه بر مدیریت زمان و غلبه بر استرس، بتوانید از این سوالات گذر کنید تا متضرر نشوید. این نکته را هم در ذهن داشته باشید که اگر سال دوم یا چندمین سالی است که کنکور داده اید ولی در سال های گذشته موفقیتی برایتان حاصل نشده است، دلیل بر ضعف علمی شما نیست و حتما در فرآیند مطالعه و آمادگی شما نقصی وجود دارد. پس سعی کنید به کمک مشاوران با تجربه و متخصص در این رشته، این موانع و نواقص را اصلاح کنید. 

 

برای آشنایی با منابع مناسب، نحوه یادگیری، مطالعه و تست زنی دروس کنکور ارشد مدیریت، در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما ثبت نام نمایید. با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما می توانید از یک جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی رایگان نیز بهره مند شوید.