منابع خودخوان آیلتس

منابع خودخوان آیلتس، بسیار گسترده و متنوع هستند. بسته های منابع خودخوان آیلتس موسسات بزرگ انگلیسی زبان، همچون کمبریج، کالینز، بارونز، مک میلان و کاپلان، هر کدام در جای خود اگر استفاده شوند، منابع خودخوان بسیار قدرتمندی هستند. در اینجا تلاش دارم تا از بین منابع خودخوان و گسترده آیلتس، منابعی را پیشنهاد بدهم که برای شما طبقه بندی شده باشد و شما با توجه به سطح خودتان، زمانی که می خواهید بگذارید و روشی که می توانید بهتر یاد بگیرید، منابع خودخوان خود را برای مطالعه آیلتس انتخاب کنید.

عوامل موثر در انتخاب منابع خودخوان آیلتس

بنابراین منابع خودخوان آیلتس را باید براساس سه پارامتر انتخاب کنیم:

زمان

سطح

روش

وقتی می خواهیم منابع خودخوانی را برای مطالعه و آمادگی آیلتس بخوانیم باید در نظر بگیریم که چقدر می خواهیم زمان بگذاریم. اگر زمان زیادی داریم، می توانیم منابع خودخوان آیلتس را از بین منابعی انتخاب کنیم که با مثال ها و توضیحات زیاد، آموزش را شروع کرده اند و کتاب های تست و تمرین بیشتری را نیز برای تسلط بر روی مهارت های آیلتس تهیه کنیم. اگر زمان خیلی کمی داشته باشیم، باید به سراغ منابع خودخوانی برویم که مار در مدت کوتاه برای آیلتس آماده می کنند.

سطح شما در زبان، در تعیین منابع خودخوان آیلتس بسیار اهمیت دارد. هر قدر سطح شما بالاتر باشد، می توانید از مجموعه منابع خودخوانی برای آیلتس استفاده کنید که در لول های پیشرفته نوشته شده اند و هر قدر سطح شما پایین تر باشد مجبور هستید از سطوح بسیار مقدماتی و INTERMEDIATE منابع خودخوان آیلتس خود را انتخاب کنید.

یکی از مواردی که در انتخاب منابع آیلتس به خصوص منابع خودخوان آیلتس اهمیت دارد این است که بدانیم روش یادگیری و یادسپاری ما به چه شکل است. ممکن است یک نفر با روش های تمرین و تکرار مسلط شود و یک نفر دیگر با روشهای شنیداری و دیداری بهتر یاد بگیرد. کسی که با تمرین و تکرار بهتر آموزش می بیند و به خاطر می سپارد باید به سراغ منابعی برود که به طور کامل بر روی مثال ها و تمرینات متعدد تمرکز کرده است. افرادی با توانایی یادگیری شنیداری و دیداری، بهتر است از منابع صوتی و ویدیویی استفاده کنند.

 

 

منابع خودخوان آیلتس: منابع آیلتس کمبریج

موسسه کمبریج، بهترین و پر کاربردترین منابع خودخوان آیلتس را دارد. بین منابع خودخوان آیلتس، منابع کمبریج، از مجموعه های منسجم با کاربردهای مختلف طراحی شده است. در هر مجموعه تلاش شده است تا دسته خاصی از مخاطبان مورد هدف قرار بگیرد. کمبریج به جای پرداختن جداگانه به هر مهارت آیلتس در منابع خودخوان خود، سعی کرده است تا براساس سطح مخاطب و نمره یا بنداسکور مورد نظر مخاطب، مجموعه های خودخوان خود را ارائه کند.

 

منابع خودخوان آیلتس: مجموعه Mindset for IELTS:

کتاب Mindset for IELTS در 4 سطح یا لول، طراحی شده است که در سطح پایین تا نمره 5/5 مناسب است و هر قدر سطح ان بالاتر می رود، نمره ای که می تواند پوشش دهد نیز افزایش می یابد و در نهایت بالاتر از 7/5 را هدف قرار می دهد. پس لول 1 آن به درد سانی م یخورد که پایه ضعیفی دارند و هر قدر پایه قوی تری داشته باشید سطح بالاتری را برای مطالعه باید انتخاب کنید. این مجموعه بریا آیلتس آکادمیک مناسب است نه آیلتس جنرال.

Mindset for IELTS
Mindset for IELTS

منابع خودخوان آیلتس: مجموعه IELTS Complete:

عالی ترین کتاب ها برای مطالعه آیلتس. این منابع خودخوان نیز براساس نمره یا همان بند اسکوری که برای آیلتس نیاز است طراحی شده است و از بند اسکور 4 تا 5، بند اسکور 5 تا 6/5 و بند اسکور 6/5 تا 7/5 سه جلد کتاب دارد. بنابراین مبتنی بر نمره مورد نظر می توانید منابع خودخوان آیلتس خود را از بین مجموعه IELTS Complete انتخاب کنید.

Complete IELTS
Complete IELTS

 

 

 

منابع خودخوان آیلتس: The Official Cambridge Guide to IELTS:

برای شروع مطالعه اصلا منبع خودخوان خوبی نیست. هدف کمبریج از این منبع این است که یک منبع بسیار کامل را برای همه سطوح آیلتس آماده کرده باشد. از نمره 4 به بالا. نکته مهم درباره این کتاب این است که به قدری پرطرفدار و پر استفاده است که حتی اپلیکیشن آن نیز در گوگل پلی موجود است.

کتاب the official cambridge guide to ielts
کتاب the official cambridge guide to ielts

منابع خودخوان آیلتس: New Insight into IELTS:

این کتاب به درد افراد با سطح ضعیف زبان نمی خورد و باید سطح شما حتما بالاتر از نمره 6 باشد.

New insight into IELTS
New insight into IELTS

منابع خودخوان آیلتس: مجموعه Objective IELTS:

این مجموعه در دو سطح متوسط (Intermediate) و پیشرفته ((Advanced طراحی شده است. سطح متوسط برای افراد با بند اسکور 5 تا 6 و سطح پیشرفته برای بند اسکور 6 تا 7 مناسب است. در کل این منبع برای کسانی که پایه ضعیفی دارند هیچ کاربردی نخواهد داشت.

Objective IELTS
Objective IELTS

 

 

منابع خودخوان آیلتس: مجموعه Cambridge IELTS Books 1-14:

در بین منابع خودخوان آیلتس، اصلی ترین منبع خودخوان و البته منبع خودخوانی که همه باید داشته باشند، مجموعه 14 کتابی Cambridge IELTS است که مجموعه سوالات واقعی آیلتس را پوشش می دهد. توجه داشته باشید که تا جلد 7 آن، قدیمی است و سوالات نسل جدید آیلتس را پوشش نمی دهد و بهتر است برای تمرین از جلد 8 شروع کنید. به خصوص اگر زمان کمی دارید بهتر از جلد 9 و 10 شروع کنید.

Cambridge IELTS 1-14
Cambridge IELTS 1-14

منابع خودخوان آیلتس: مجموعه Official IELTS Practice Materials:

این منبع خودخوان آیلتس، یک مجموعه دو جلدی است. مانند کتاب Cambridge IELTS حاوی نمونه سوالات واقعی آیلتس است و تفاوت ان در این است که سعی می کند براساس مهارت سوالات را تمرین کنید. قطعاً این کتاب برای همه مرد نیاز است. به خصوص اگر در یک مهارت ضعف دارید و می خواهید هر چه سریعتر آن را درست کنید و به تسلط برسانید.

Official IELTS Practice Materials
Official IELTS Practice Materials

منابع خودخوان آیلتس: Cambridge Grammar for IELTS:

می توان گفت این منبع خودخوان مخصوص همه آزمون های زبان است و شاید چندان تخصصی برای آیلتس نباشد. گرامر تدریس شده در این کتاب همراه با مثال ها و تمرینات خوب، سطح گرامر شما را افزایش می دهد. البته این کتاب گرامر را به کسانی توصیه می کنم که سطح زبان متوسطی دارند. کسانی که ضعیف هستند بهتر است مجموعه گرامر in use کمبریج استفاده کنند. منابع خودخوان آیلتس موسسه کمبریج، سعی دارد برای سطوح مختلف کتاب های خود را طراحی کند.

Cambridge grammar for IELTS
Cambridge grammar for IELTS

 

 

 

منابع خودخوان آیلتس: مجموعه Cambridge Vocabulary for IELTS:

در بین منابع خودخوان آیلتس برای لغت یا همان مهارت وکب، مجموعه Cambridge Vocabulary مجموعه رده متوسطی است که البته بین ایرانی ها چندان جایگاه خود را پیدا نکرده است. این مجموعه در دو نسخه مقدماتی و پیشرفته ارائه شده است بهتر است کسانی که دایره لغات متوسطی دارند از نسخه پیشرفته استفاده کنند ولی کسانی که ضعیف هستند می توانند با کتاب هایی نظیر 504 و یا لغات ضروری آیلتس، بنیان لغت خود را تقویت کنند و بعد به سراغ کمبریج بیایند.

Cambridge Vocabulary for IELTS
Cambridge Vocabulary for IELTS

منابع خودخوان آیلتس: Top Tips for IELTS:

این یک کتاب جمع و جور و چکیده طور است که در بین منابع خودخوان آیلتس برای سطوح بسیار بالا و عملاً برای هفته های پایانی نزدیک به آزمون آیلتس کاربرد دارد. ماهیت این کتاب، یک کتاب چکیده و خلصه دربرگیرنده همه نکات کلیدی و طلایی در هر 4 مهارت آیلتس است.

منابع خودخوان آیلتس: Common mistakes at IELTS:

مجموعه Common mistakes at IELTS موسسه کمبریج، مجموعه ایست که در دو سطح متوسط و پیشرفته ارائه شده است و هدف آن این است که به شما اشتباهات رایج را گوشزد کند و از طریق نشان دادن اشتباهات و تصحیح شما در آنها، شما را به آیلتس مسلط کند. این کتاب قطعاً به درد کسانی می خورد که عاشق تمرین حل کردن برای یادگیری بیشتر هستند.

Common Mistakes at IELTS
Common Mistakes at IELTS

منابع خودخوان آیلتس: کالینز

منابع خودخوان آیلتس کالینز، برخلاف منابع خودخوان آیلتس کمبریج، به تک تک مهارت های آیلتس به صورت جداگانه پرداخته است و کتاب های کالینز به جای تمرکز بر روی سطح زبان مخاطب بر روی مهارت ها تمرکز کرده است. بنابراین ویژگی منحصر بفرد و بارز منابع خودخوان کالینز این است که مهارت ها را مجزا پوشش می دهد.

 

منابع خودخوان آیلتس: Collins Vocabulary For IELTS

در بین منابع خودخوان آیلتس برای لغت، کتاب لغت آیلتس کالینز نیز در بازار وجود دارد. اگر چه برای لغت، برای آزمون های زبان، منابع خودخوان آیلتس موسسه بارونز محبوب ترین و عملاً بهترین است ولیکن مطالعه لغات آیلتس کالینز با عنوان Collins Vocabulary for IElTS نیز می تواند مفید باشد. موسسه کالینز در تمامی مهارت های آیلتس کتاب جداگانه ای منتشر کرده است و کتابی که همه مهارت ها را یکجا با هم پوشش دهد ندارد. تفاوت کتاب های کالینز و کمبریج در همین است. کمبریج کل مهارت های آیلتس را در منابع خودخوان آیلتس خود پوشش می دهد ولی کالینز، هر مهارت را در منابع خودخوان منحصر به آن مهارت آموزش می دهد.

Collins Vocabulary for IELTS
Collins Vocabulary for IELTS

منابع خودخوان آیلتس: Grammar for IELTS

کتاب گرامر کالینز با عنوان Collins Grammar for IELTS، نیز در بین منابع خودخوان آیلتس، محبوبیت بالایی ندارد و می توان گفت بعد از منابع خودخوان آیلتس موسساتی همچون کمبریج و آکسفورد قرار می گیرد.

Collins Grammar for IELTS
Collins Grammar for IELTS

منابع خودخوان آیلتس: Collins Writing For IELTS

سخت ترین مهارت در آزمون آیلتس به شهادت بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون آیلتس، مهارت نوشتن یا همان رایتینگ است. سختی رایتینگ در این است که عملاً در نوشتن به زبان انگلیسی قواعدی وجود دارد که دایره لغات فراوانی نیاز است و از طرفی لغت انتخاب شده و همچینی گرامر مورد استفاده نباید از روانی متن بکاهد. این کار را چندین برابر سخت می کند. می توان گفت یکی از بهترین کتاب ها برای مهارت رایتینگ، کتاب Collins Writing For IELTS است. بنابراین در بین منابع خودخوان آیلتس، انتخاب کتاب کالینز، انتخاب درستی است.

Collins Writing for IELTS
Collins Writing for IELTS

 

 

منابع خودخوان آیلتس: Collins Speaking For IELTS

مهارت دیگری که سخت است ولی البته به پای رایتینگ نمی رسد، مهارت صحبت کردن است. مهارت اسپیکینگ یا صحبت کردن، شاید چندان با منابع خودخوان میسر نباشد و یا اگر باشد، شاید هیچگاه با منابع خودخوان آیلتس به تسلط نرسد. در نتیجه در کنار منابع خودخوان آیلتس باید شما به تمرین با یک نفر دیگر بپردازید و یا در کلاس های فری دیسکاشن یا صحبت آزاد، شرکت کنید. منابع خودخوان آیلتس کالینز برای اسپیکینگ نیز منبع منحصر بفرد و جداگانه ای را آماده کرده است که عنوان آن Collins Speaking For IELTS است و در بین منابع خودخوان آیلتس، منبع خودخوان بسیار قوی و خوبی است.

Collins Speaking for IELTS
Collins Speaking for IELTS

 منابع خودخوان آیلتس: Collins Listening For IELTS

برای مهارت شنیداری یا همان مهارت لیسنینگ آیلتس، کالینز باز هم یک کتاب جداگانه را معرفی کرده است. کتاب Collins Listening For IELTS عنوان این کتاب است که کتاب بسیار خوب و کاملی در این مهارت است و خواندن آن توصیه می شود.

Collins Listening for IELTS
Collins Listening for IELTS

منابع خودخوان آیلتس: Collins Reading For IELTS

مهارت ریدینگ را اگر می خواهید به صورت خودخوان، انجام دهید و دنبال یک منبع خودخوان خوب برای آیلتس هستید، بهتر است با کتاب ریدینگ کالینز این کار را انجام دهید. عنوان این کتاب، Collins Reading For IELTS است.

Collins Reading for IELTS
Collins Reading for IELTS

منابع خودخوان آیلتس: Practice Tests For IELTS

در بین منابع خودخوان آیلتس، آن دسته از کتاب هایی که برای آزمون و تست طراحی شده اند، محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب ها هستند. کتاب Practice Tests For IELTS موسسه کالینز کتلب خوبی است ولی قطعاً به پای کتاب موسسه کمبریج نمی رسد ولی اکثر شرکت کنندگان از این کتاب نیز استفاده می کنند. تمرین و تست بیشتر، یعنی درصد شانس بالاتر برای گرفتن بند اسکورهای بهتر.

Collins Practice Tests for IELTS
Collins Practice Tests for IELTS

منابع خودخوان آیلتس: بارونز

منابع خودخوان آیلتس بارونز، چندان زیاد و گسترده نیستند و تنها یک کتاب بر پایه مهرات با عنوان Barrons Writing for the IELTS ارائه کرده است. معروفترین کتابهای خودخوان آیلتس بارونز، کتابهای لغات ضروری آیلتس یا همان کتاب معروف Essential Words For The IELTS و Barrons IELTS Practice Exams و Barron's IELTS است.

 

منابع خودخوان آیلتس: Barrons IELTS Practice Exams

این منبع و کتاب مخصوص نمونه سوالات و تمرین هایی است که شما را برای آزمون آیلتس محک زده و آماده تر م یکند. در بین منابع خودخوان آیلتس این کتاب هم ردیف کتاب تمرینات تستی کالینز با عنوان Collins Practice Exams است و بسته به نوع ساختار مورد تقاضای مخاطب، یکی از این دو کتاب باید انتخاب شود.

Barrons IELTS Practice Exams
Barrons IELTS Practice Exams

منابع خودخوان آیلتس: Barrons Writing for the IELTS 

تنها کتاب بارونز که بر روی مهارت تاکید کرده است، کتاب Barrons Writing for the IELTS است. پس بارونز فقط برای مهارت رایتینگ یک منبع خودخوان ارائه کرده است. مهارت رایتینگ، سخت ترین و دشوارترین مهارت آیلتس به شمار می آید و به همین دلیل در کنار منابع خودخوان آیلتس، کتاب های رایتینگ در اختیار مخاطب نسبت به سایر مهارت ها بیشتر به چشم می خورد.

Barrons Writing for the IELTS
Barrons Writing for the IELTS

 

 

منابع خودخوان آیلتس: Barrons IELTS Strategies and Tips

این کتاب، کتابیست مشابه با کتاب Top Tips For IELTS کمبریج است. در واقع در این کتاب، به استراتژی ها و تیپی های سوالات آیلتس پرداخته شده است. در بین منابع خودخوان آیلتس، این دسته از کتاب ها در جایگاه خاصی قرار دارند و بیشتر ماهیت آشنایی بیشتر با آیلتش را دارند تا مبنای آمادگی و پیش آمادگی داشته باشند.

Barrons IELTS Strategies and Tips
Barrons IELTS Strategies and Tips

منابع خودخوان آیلتس: Barron's IELTS

نمونه سوالات و تست های واقعی آیلتس توسط موسسه بارونز در این کتاب جمع اوری شده است کتابیست همانند کتاب های Cambridge IELTS Booksموسسه کمبریج است. این کتاب محبوبیت خوبی بین شرکت کنندگان و متقاضیان آزمون آیلتس دارد .

Barron's IELTS
Barron's IELTS

منابع خودخوان آیلتس: Essential Words For The IELTS

معروف ترین کتاب لغت برای آزمون های زبان را بارونز ارائه می دهد. کتاب معروف لغات ضروری برای آیلتس با عنوان Essential Words For The IELTS کتابیست که به عنوان یکی از کتاب ها توسط متقاضیان آزمون آیلتس مورد مطالعه قرار می گیرد. در واقع این کتاب در بین منابع خودخوان آیلتس در جایگاه بسیار بالایی برای افزایش دایره لغت قرار دارد.

Essential Words For The IELTS
Essential Words For The IELTS

منابع خودخوان آیلتس: موسسه کاپلان

موسسه کاپلان در زمینه آیلتس دو منبع دارد. بین منابع خودخوان آیلتس، منابعی که بیشتر ماهیت تمرینی و تست دارند را موسسه کاپلان پوشش می دهد. بنابراین در بین منابع خودخوان آیلتس، کتاب های کاپلان، در مراحل پایانی آمادگی برای آیلتس کاربرد دارد.

 

منابع خودخوان آیلتس: 2020-2019 Kaplan The IELTS Prep Plus

کتاب Kaplan The IELTS Prep Plus، بر روی تستها و نمونه سوالات آیلتس تمرکز کرده است. در این کتاب در ویرایش پایانی آن، 6 آزمون آیلتس آکادمیک و 2 آزمون آیلتس جنرال وجود دارد. بزرگترین ویژگی این کتاب، سبک آموزش تمرین محور آن است. یعنی در قالب آزمون های واقعی و از طریق پایخ های تشریحی، آموزش شما را بر عهده می گیرد.

 2020-2019 Kaplan The IELTS Prep Plus
2020-2019 Kaplan The IELTS Prep Plus

منابع خودخوان آیلتس: IELTS Premier with 8 Practice Tests

کتاب IELTS Premier with 8 Practice Tests دارای بیش از 900 سوال و بیش از 40 ساعت تمرین است. این کتاب نیز ماهیت تستی و آموزشی دارد که به هر 4 مهارت آیلتس پرداخته است.

IELTS Premier with 8 Practice Tests
IELTS Premier with 8 Practice Tests

 

 

منابع خودخوان آیلتس: مک میلان

انتشارت مک میلان، معرف آن دسته از منابع خودخوان آیلتس است که تمرکزش را بر روی بهبود مهارت ها به صورت جداگانه گذاشته است و کتاب های Improve Your Skills را روانه بازار کرده است. می توان گفت، شبیه ترین کتاب ها را به منابع خودخوان آیلتس کالینز دارد با این تفاوت که کتاب ها را همانند منابع خودخوان آیلتس کمبریج براساس نمره و بنداسکور مورد تقاضا طراحی کرده است. کالینز، کتاب های خود را براساس مهارت ارائه کرده است ولی مک میلان بر اساس بند اسکور و مهارت ارائه کرده است. در واقع مک میلان منابع خودخوانی را برای آیلتس پیشنهاد مییدهد که دو نوع طبقه بندی دارد: هم مهارت و هم سطح مورد نیاز. این کتاب ها براساس بنداسکورهای 4/5 تا 6 و 6 تا 7/5 ارائه شده است. دو کتاب معروف دیگر این انتشارت دو کتاب تمرکز بر روی آیلتس با عنوان اصلی Focusing on IELTS است که در یکی از آنها روی دو مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ و در دیگری روی دو مهارت دیگر یعنی ریدینگ و رایتینگ تمرکز داشته است. منابع خودخوان آیلتس، برای آیلتس آکادمیک بیشتر طراحی شده است و کاربرد ان بیشتر برای آیلتس آکادمیک است تا جنرال.

 

منابع خودخوان آیلتس: Improve Your Skills: Listening and Speaking for IELTS

منابع خودخوان آیلتس مک میلان برای مهارت های لیسنیگ و اسپیکینگ، با عنوان های (6-4.5) Improve Your Skills: Listening and Speaking for IELTS و (7.5-6) Improve Your Skills: Listening and Speaking for IELTS ارائه شده است. ویژگی منحصر به فرد منابع خودخوان آیلتس مک میلان برای مهارت های لیسنیگ و اسپیکینگ در این است که تمرکز ویژه ای بر روی تلفظ یا همان pronunciation  دارد و در واقع معتقد است که بهبود مهارت شنیدن و گفتن یا همان لیسنینگ و اسپیکینگ براساس آموزش صحیح تلفظ امکان پذیر است. طبیعی است که متقاضیان با سطح ضعیف تر باید به سراغ منبع 6-4/5 و متقاضیان با سطح بالاتر زبان به سراغ منبع 7/5-6 بروند.

Improve Your Skills for IELTS: Lisening and speaking for IELTS
Improve Your Skills for IELTS: Lisening and speaking for IELTS

منابع خودخوان آیلتس: Improve Your Skills for IELTS: Reading for IELTS

منابع خودخوان آیلتس مک میلان برای مهارت ریدینگ، با عنوان های (6-4.5) Improve Your Skills: Reading for IELTS و (7.5-6) Improve Your Skills: Reading for IELTS ارائه شده است. ویژگی منحصر به فرد منابع خودخوان آیلتس مک میلان برای مهارت ریدینگ در این است که تمرکز ویژه ای بر روی کلیدواژه یابی در متنهای ریدینگ  دارد و  بهبود مهارت خواندن یا همان ریدینگ را با آموزش یافتن کلیدهای مهم متن، ارائه می کند. طبیعی است که متقاضیان با سطح ضعیف تر باید به سراغ منبع 6-4/5 و متقاضیان با سطح بالاتر زبان به سراغ منبع 7/5-6 بروند.

Improve Your Skills for IELTS: Reading for IELTS
Improve Your Skills for IELTS: Reading for IELTS

منابع خودخوان آیلتس: Improve Your Skills for IELTS: Writing for IELTS

منابع خودخوان آیلتس مک میلان برای مهارت رایتینگ، با عنوان های (6-4.5) Improve Your Skills: Writing for IELTS و (7.5-6) Improve Your Skills: Writing for IELTS ارائه شده است. ویژگی منحصر به فرد منابع خودخوان آیلتس مک میلان برای مهارت رایتینگ همانند مهارت ریدینگ، در این است که تمرکز ویژه ای بر روی کلیدواژه چینی در نوشتن متن های رایتینگ دارد و  بهبود مهارت نوشتن یا همان رایتینگ را با آموزش گذاشتن کلیدهای مهم و امتیازآور، ارائه می کند. طبیعی است که متقاضیان با سطح ضعیف تر باید به سراغ منبع 6-4/5 و متقاضیان با سطح بالاتر زبان به سراغ منبع 7/5-6 بروند.

Improve Your Skills for IELTS: Writing for IELTS
Improve Your Skills for IELTS: Writing for IELTS
 

منابع خودخوان آیلتس: Focusing on IELTS – Listening and Speaking Skills

این کتاب ها ماهیت تقریباً مشابهی با کتاب های سری Improve Your Skills دارند و تفاوت بنیادی آنها در این است که بیشتر بر روی استراتژیهای مورد نیاز بر روی مهارت های مورد نیاز در لیسنینگ و اسپیکینگ از صفر می پردازد. این منابع خودخوان آیلتس با عنوان اصلی Focusing on IELTS – Listening and Speaking Skills ارائه شده است.

Focusing on IELTS – Listening and Speaking Skills
 Listening and Speaking Skills

منابع خودخوان آیلتس: Focusing on IELTS – Reading and Writing Skills

این کتاب ها ماهیت تقریباً مشابهی با کتاب های سری Improve Your Skills دارند و تفاوت بنیادی آنها در این است که بیشتر بر روی استراتژیهای مورد نیاز بر روی مهارت های مورد نیاز در ریدینگ و رایتینگ از صفر می پردازد. این منابع خودخوان آیلتس با عنوان اصلی FFocusing on IELTS – Reading and Writing Skills ارائه شده است.

Focusing on IELTS – Reading and Writing Skills
Reading and Writing Skills

 

منابع خودخوان آیلتس: Tips For IELTS

در بین منابع خودخوان آیلتس، کتابی با عنوان Tips for IELTS یک کتاب فرمال است که سعی دارد تا تیپیک سوالات آیلتس را در مهارت های 4 گانه آیلتس، مورد نقد و بررسی و اموزش قرار دهد.  این کتاب به مهارت های آیلتس آکادمیک می پردازد تا آیلتس جنرال. مهارت رایتینگ آیلتس آکادمیک، ریدینگ آیلتی آکادمیک و مهارتهای لیسنینگ و اسپیکینگ که مشترک بین دو آیلتس آکادمیک و جنرال است، می پردازد. 

Tips For IELTS
Tips For IELTS

منابع خودخوان آیلتس: Academic Practice Tests

کتاب Academic Practice Tests مک میلان همانطور که از نام آن پیداست ویژه، تمرینات و سوالات آیلتس آکادمیک است. این کتاب مکملی بسیار قوی و خوب بعد از مطالع کتاب های سری Focusing in IELTS است.

Academic Practice Tests
Academic Practice Tests

منابع خودخوان آیلتس: General Practice Tests

کتاب General Practice Tests مک میلان همانطور که از نام آن پیداست ویژه، تمرینات و سوالات آیلتس جنرال است. این کتاب مکملی بسیار قوی و خوب بعد از مطالع کتاب های سری Focusing in IELTS است.

General Practice Tests
General Practice Tests