بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک

 

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک

شناساندن و معرفی ارشد مهندسی مکانیک بدون پرداختن به بازار کار این رشته کاری بیهوده خواهد بود. به ویژه که با توسعه حرکت های صنعتی در چند سال اخیر، نیاز به فارغ التحصیلان ارشد مکانیک در هر مجتمع و کارگاه صنعتی امری ضروری و مشهود است. در این مطلب مشاوران ارشد مهندسی مکانیک 3گام، به توضیح بازار کار گرایش های کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی مکانیک برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، پردا خته اند. برای رزرو یک جلسه مشاوره با مشاور تخصصی این رشته بر روی لینک زیر کلیک نمایید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ملاک های انتخاب رشته در گرایش های مهندسی مکانیک به مطلب مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد مکانیک مراجعه کنید.

 

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک: گرایش طراحی کاربردی

با توجه به گستردگی گرایش طراحی کاربردی، نمی‌ توان به‌ صورت کلی در مورد بازار کار این رشته صحبت کرد و با توجه به زمینه تخصصی متفاوت است؛ اما به‌ طورکلی می‌ توان گفت در زیرشاخه‌ های کنترلی و ارتعاشاتی به نسبت وضعیت بازار کار بهتر از قسمت جامداتی است.

در بسیاری از دانشگاه‌ های کشور دوره دکترای این گرایش در هردو زیرشاخه اصلی ارائه می‌ شود و همچنین امکان گذراندن دوره دکترای این رشته در خارج از کشور هم به ‌خوبی فراهم است.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک: گرایش تبدیل انرژی

مانند گرایش طراحی کاربردی در مورد گرایش تبدیل انرژی هم نمی‌ توان به‌ صورت کلی صحبت کرد؛ اما در زمینه‌ های تأسیسات، مباحث مربوط به نفت و گاز و شبیه‌ سازی‌ های عددی به نسبت بازار کار بهتری وجود دارد.

بسیاری از دانشگاه‌ های کشور دوره دکترای این گرایش را ارائه می‌دهند و امکان خوبی برای ادامه تحصیل در این گرایش در خارج از کشور نیز وجود دارد.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک: گرایش ساخت و تولید

با توجه به ماهیت عملی و مناسب با صنعت این رشته، می‌ توان گفت که بازار کار خوبی برای افرادی که تجربه کار کارگاهی دارند وجود دارد اما نکته‌ای که بسیار مهم است این است که دانش در سطح کارشناسی بیشتر مورد نیاز بازار است و در دوره ارشد بیشتر به مباحث تئوری و پیشرفته در یک زمینه خاص پرداخته می‌شود؛ بنابراین افرادی که از رشته و یا گرایش دیگری به قصد بازار کار این رشته می ‌خواهند در دوره ارشد این گرایش را انتخاب کنند به این موضوع توجه کنند و پس بررسی کردن تمامی جوانب این گرایش را انتخاب کنند.

با توجه به سابقه این گرایش، در بسیاری از دانشگاه‌ های کشور دوره دکترای این گرایش ارائه می ‌شود و مشکلی برای ادامه تحصیل وجود ندارد.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک: گرایش مهندسی پزشکی – بیومکانیک

در سال‌های اخیر توجه زیادی به این رشته شده است و داوطلبان بسیاری علاقه‌ مند به ادامه تحصیل در کلیه گرایش‌های مهندسی پزشکی شده‌اند و به نظر می‌ رسد در آینده شرایط بهتری در این رشته به وجود می‌آید و شرایط فعلی بازار کار این رشته بد نیست و شرکت فعالی در این زمینه وجود دارند.

سه و یا چهار دانشگاه در داخل کشور این رشته را در مقطع دکترا ارائه می‌ دهند و امکان خوبی برای پذیرش در خارج از کشور در این رشته وجود دارد.

 

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک: سیستم محرکه ی خودرو

بازار کار سیستم محرکه خودرو، صنعت خودروسازی است. با اینکه صنعت خودروسازی یکی از بزرگ‌ترین صنعت ‌های کشور است اما با توجه به راکد بودن این صنعت بازار کار قابل‌ توجه‌ ای در این گرایش وجود ندارد؛ اما این به معنی عدم وجود کار نیست اما شرایط مقداری سخت است و توسعه خودروهای هیبریدی و الکتریکی در داخل کشور می‌ تواند در آینده جان دوباره ‌ای به این صنعت بدهد.

با توجه به خاص بودن این گرایش، دانشگاه‌ های محدودی (یک یا دو دانشگاه) در کشور دوره دکترای این رشته را ارائه می‌ دهند.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک: طراحی سیستم های دینامیکی خودرو

بازار کار سیستم های دینامیکی خودرو، صنعت خودروسازی است. با اینکه صنعت خودروسازی یکی از بزرگ‌ ترین صنعت‌ های کشور است اما با توجه به راکد بودن این صنعت بازار کار قابل‌ توجه ای در این گرایش وجود ندارد؛ اما این به معنی عدم وجود کار نیست و برای فردی که رزومه‌ ی و ایده‌ های خوبی داشته باشد، همیشه کار هست.

با توجه به تخصصی بودن این گرایش، دانشگاه‌ های محدودی (یک یا دو دانشگاه) در کشور دوره دکترای این رشته را ارائه می‌ دهند.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک: گرایش سازه بدنه خودرو

بازار کار گرایش سازه بدنه خودرو، صنعت خودروسازی است. با اینکه صنعت خودروسازی یکی از بزرگ‌ترین صنعت ‌های کشور است اما با توجه به راکد بودن این صنعت بازار کار قابل ‌توجه ای در این گرایش وجود ندارد اما این به معنی عدم وجود کار نیست و برای فردی که رزومه‌ ی و ایده‌ های خوبی داشته باشد همیشه کار هست. با توجه به خاص بودن این گرایش، دانشگاه ‌های محدودی (یک یا دو دانشگاه) در کشور دوره دکترای این رشته را ارائه می ‌دهند.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی مکانیک: گرایش مکاترونیک

ارشد مکاترونیک جزو رشته‌ های نو و بین‌ رشته‌ ای است و مطمئناً در سال‌های آینده می‌ توان بازار کار مناسبی را برای این رشته متصور شد؛ هر چند که ناشناخته بودن این رشته در زمان فعلی ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد؛ اما در صورت خلاق بودن و داشتن ایده حتی امکان راه‌ اندازی کسب‌ و کار جدید نیز دور از دسترس نیست.

در کنکور دکترا گرایشی با این نام وجود ندارد؛ اما می‌ توان در گرایش پایه مانند دینامیک و ارتعاشات ادامه تحصیل داد.