منابع مکانیک سیالات کنکور ارشد مکانیک

 

 

منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک - درس مکانیک سیالات

در این مطلب مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک 3 گام، به تحلیل منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک موجود در بازار برای درس مکانیک سیالات پرداخته اند. درس مکانیک سیالات یکی از دروس مهم رشته مهندسی مکانیک است که در کنکور ارشد نیز اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل اطلاع از بهترین منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک در درس مکانیک سیالات به شما کمک می کند تا با مطالعه اصولی این منابع بتوانید درصد بالایی را کسب کنید. بسیاری از داوطلبان برای انتخاب منابع دچار مشکل و سردرگمی می شوند و به دلیل انتخاب منابع نادرست وقت زیادی را از دست می دهند. انتخاب بهترین منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک به همراه برنامه منظم و مرورهای منسجم از مهمترین فاکتورهایی است در معرفی ارشد مهندسی مکانیک به آن پرداخته می شود که به ویژه برای موفقیت در کنکور ارشد مهندسی مکانیک لازم است. مشاوران ما با توجه به زمان شروع مطالعه، ویژگی های فردی و مشغله های روزانه داوطلب با استفاده از سیستم هوشمند برنامه ریزی 3گام، برنامه ی او را تنظیم می کنند. 

در ادامه به بررسی سه کتاب سیالات انتشارات نصیر، راهیان ارشد (دو جلدی) و مدرسان در دو بخش درس نامه و تست ها پرداخته شده است.

 

 

منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک در درس سیالات: کتاب سیالات انتشارات نصیر

کتاب سیالات انتشارات نصیر به نویسندگی دکتر کیوان صادقی در یازده فصل تالیف شده است. هر فصل داری درس نامه، تمرین های حل شده و مسایل تشریحی است. نکته ای که در مورد این کتاب قابل توجه می باشد، این است که هیچ بخشی با عنوان تست در کتاب آورده نشده است؛ ولی می توان بخش مثال های حل شده را به عنوان تست های انتهای فصل در نظر گرفت.

 

بررسی درس نامه: به جرات می توان گفت درس نامه ی این کتاب، بهترین درس نامه موجود است و کاملا مطالب به صورت مفهومی بیان شده اند. همچنین از بیان تستی مطالب پرهیز شده است.

 

بررسی تست ها: بخش مثال های حل شده این کتاب که به نوعی همان تست های انتهای فصل است به صورت متفاوتی از کتاب های دیگر آورده شده است. جواب هر سوال هم بلافاصله بعد از سوال آورده شده است ولی تعداد  این تست ها کم می باشد و احتمالا دانشجویان به منبع دیگری برای حل تست های بیشتر نیاز خواهند داشت.

 

بررسی کلی: این کتاب از درس نامه ی خوبی برخوردار است و برای داوطلبان ضعیف منبع بسیار خوبی قلمداد می شود. همچنین داوطلبان قوی تر نیز برای فهم بهتر می توانند از این کتاب استفاده کنند؛ اما ممکن است برای حل تست بیشتر به کتاب دیگری نیاز داشته باشند.

 

 

منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک در درس سیالات: کتاب سیالات راهیان ارشد (دو جلدی) 

کتاب سیالات راهیان ارشد، یکی از معروف ترین کتاب های موجود در بازار است  که در دو قالب یک جلدی و دو جلدی تالیف شده است. نسخه دو جلدی در این تحلیل و بررسی مد نظر ما قرار دارد. کتاب سیالات راهیان ارشد به نویسندگی دکتر خداکرمی در دو جلد و در قالب سیزده فصل تالیف شده است. هر فصل دارای دو بخش درس نامه و تست است و انتهای کتاب یک سری تست پنج گزینه ای و  تست کنکور های سال های گذشته در رشته های مختلف آورده شده است.

 

بررسی درسنامه: در این کتاب درس نامه، به صورت مختصر و بدون باز کردن کامل مفاهیم آورده شده است. تا حدودی مخصوص داوطلبان قوی است و داوطلبان ضعیف با درس نامه این کتاب ممکن است که کاملا مفاهیم را یاد نگیرند و در تست ها با مشکل مواجه شوند.

 

بررسی تست های انتهای فصل: به دلیل وجود تست های رشته های دیگر در این کتاب، منبع بسیار خوبی برای حل تست می باشد. تعداد بالای تست ها به خصوص برای داوطلبان قوی می تواند خیلی مفید باشد.

 

بررسی تست های انتهای کتاب: در انتهای کتاب یک سری تست پنج گزینه ای قرار داده شده است که خیلی مشابه کنکور نیستند؛ اما پیشنهاد می شود که برای مرور مفاهیم مطالعه شوند. همچنین پیشنهاد می شود تست های کنکورهای مهندسی مکانیک سال های گذشته در دور دوم مطالعه کتاب حتما تمرین شوند و منبع بسیار خوبی برای مرور و جمع بندی کتاب هستند.

 

بررسی کلی: این کتاب به دلیل تعداد تست های زیادی که دارد یکی از منابع خوب در سیالات است، اما درس نامه خوبی ندارد. داوطلبان ضعیف به یک منبع دیگر برای مطالعه و یادگیری مفهومی نیاز دارند.

 

منابع کنکور ارشد مهندسی مکانیک در درس سیالات: کتاب سیالات مدرسان 

کتاب مکانیک سیالات مدرسان به نویسندگی دکتر محمد افتخاری یزدی به طور تخصصی برای رشته خاصی نوشته نشده است و کتابی عمومی برای تمامی رشته هایی است که این درس را در کنکور ارشد دارند. این کتاب در یازده فصل و 622 صفحه نوشته شده است و هر فصل آن شامل دو قسمت درس نامه و تست ها است. در انتها ی کتاب سوالات کنکور سال های گذشته در تمامی رشته هایی که این درس را دارند آورده شده است. 

 

بررسی درسنامه: در درسنامه برخی از فصول این کتاب، مطلب به طور کامل باز نشده است و مشکلاتی را برای داوطلبان ایجاد می کند. در کل، درسنامه کتاب در یک سطح متوسطی نوشته شده است.

 

بررسی تست های انتهای فصلبه نسبت زیادی تست های متنوع از رشته های مختلف آورده شده است. پاسخ نامه تست ها نیز با کیفیت خوبی نوشته شده است. مشکل خاص زیادی در بخش تست ها دیده نمی شود و منبع خوبی برای حل تست می باشد.

 

بررسی تست های انتهای کتاب: در انتهای کتاب، تست های کنکور های سال گذشته آورده شده است. پیشنهاد می شود که در دور دوم مطالعه حتما این تست ها تمرین شوند و منبع بسیار خوبی برای مرور کلی و جمع بندی کتاب هستند.

 

بررسی کلی: کتاب سیالات مدرسان در کل می تواند به عنوان یک کتاب متوسط رو به بالا معرفی شود که فقط ممکن است در بخش درس نامه آن اشکالات کمی دیده شود و مطالب به صورت کامل توضیح داده نشده باشد.