تحلیل سوالات کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت

اولین گام هر داوطلب برای کنکور کارشناسی ارشد، آشنایی با تحلیل سوالات و تعداد تست های طرح شده از هر درس است. مشاوران ارشد اقتصاد بهداشت 3گام، برای تحلیل سوالات کنکور ارشد اقتصاد بهداشت از تجارب سال های گذشته بهره گرفته اند. سوالات کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت 160 سوال و زمان آن 160 دقیقه می باشد. یکی از منابع طرح این سوالات منابع وزارت بهداشت برای کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت می باشد که دواطلبان حتما باید آن ها را مطالعه کنند.

 

 

جدول تعداد سوالات کنکور ارشد اقتصاد بهداشت به تفکیک دروس

ردیف

نام درس

تعداد سوالات

1

 اقتصاد خرد

20

2

اقتصاد کلان

20

3

اقتصاد سلامت

30

4

سازمان و مدیریت خدمات بهداشتی

20

5

ریاضی

15

6

آمار

15

7

زبان

40

 

 

تحلیل سوالات اقتصاد خرد کنکور ارشد اقتصاد بهداشت

در کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد، سوالات اقتصاد خرد بسیار ساده مطرح می شود؛ یعنی با خواندن یک منبع بسیار مفید و ساده به راحتی می توانید به بیشتر سوالات آن پاسخ دهید. این درس دارای ضریب 2 می باشد و بسیار هم رتبه آور است. اکثر داوطلبانی که به دنبال رتبه های تک رقمی و یا دو رقمی هستند، این درس را جدی می گیرند و تقریبا همه ی آن ها می توانند درصد های بالایی را در این درس کسب نمایند. پس اگر قصد دارید نتیجه مطلوبی کسب کنید هرگز این درس را فراموش نکنید.

 

تحلیل سوالات اقتصاد کلان کنکور ارشد اقتصاد بهداشت

درس اقتصاد کلان، دومین درسی است که باید در اولویت قرار دهید. این درس در کنکور ارشد اقتصاد بهداشت، دارای ضریب 2 می باشد. در صورتی که داوطلب در دوره کارشناسی رشته اقتصاد خوانده باشد به راحتی می تواند به سوالات آن جواب دهد. داوطلبانی هم که از سایر رشته ها قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت را دارند، می توانند با خواندن یک منبع ساده و روان به سوالات کلان پاسخ دهند.

 

تحلیل سوالات اقتصاد سلامت کنکور ارشد اقتصاد بهداشت

سومین درسی که باید در اولویت قرار دهید، اقتصاد سلامت است. این درس در کنکور دارای ضریب 3 می باشد و به طرز شگفت انگیزی می تواند موجب موفقیت شما در کنکور شود. سوالات این درس شامل مطالبی است که شاید اطلاعات زیادی در مورد آن نداشته باشید ولی می توانید با خواندن یک منبع خوب و مرجع به سوالات آن پاسخ دهید. این درس در کنار اقتصاد کلان و خرد، درسی است که به طور حتم برای موفقیت شما الزامی است. تعدادی از سوالات این درس از آیین نامه ی بیمه ای کشور طرح می شود که برای پاسخ دادن به آن باید به آیین نامه بیمه ای مسلط باشید.

 

 

تحلیل سوالات ریاضی و آمار حیاتی کنکور ارشد اقتصاد بهداشت

درس بعدی که باید در اولویت قرار دهید، درس ریاضی و آمار حیاتی است. سوالات و مسائل ریاضی و آمار حیاتی کنکور ارشد اقتصاد بهداشت، بسیار ساده است. سوالات بخش آمار حیاتی آن همان سوالات مربوط به آمار اقتصاد و حتی ساده تر از آن است. تنها تفاوت آن در جامعه آماری است که در نظر می گیرد که مربوط به بیماران و یا بیمارستان ها می باشد. این درس در کنکور ضریب 3 دارد و شما می توانید با انتخاب منابع مناسب و در عین حال ساده به بیشتر سوالات این بخش پاسخ دهید. توصیه ما به شما داوطلبان این است که این درس را کاملا جدی بگیرید.

 

تحلیل سوالات سازمان و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی کنکور ارشد اقتصاد بهداشت

درس سازمان و مدیریت خدمات بهداشتی، در کنکور ارشد بهداشت ضریب 2 دارد. نکته ی منفی ای  که درباره این درس وجود دارد، این است که دارای منابع بسیار قطور و زیادی است و برای پاسخ دادن به سوالات این درس در کنکور ارشد اقتصاد بهداشت باید آن ها را مطالعه کنید. در صورتی که زمان کافی برای مطالعه دارید، این درس را مطالعه و بر روی آن سرمایه گذاری کنید، در غیر این صورت توصیه ما به شما این است که زمان زیادی را صرف این بخش نکنید و فقط به صورت روزنامه وار آن را مطالعه کنید تا در صورتی که سوالات ساده و ابتدایی مطرح شد، قادر به پاسخگویی باشید.

 

تحلیل سوالات زبان انگلیسی کنکور ارشد اقتصاد بهداشت

درس زبان انگلیسی در کنکور ارشد دارای ضریب 3 است که ضریب بالایی محسوب می شود. این درس می تواند به عنوان درس کمکی برای بهبود رتبه باشد و این امر به علاقه داوطلب بستگی دارد. در صورتی که داوطلب دارای زبان انگلیسی قوی است و در این زمینه مهارت لازم را دارد، می تواند به سوالات این بخش پاسخ دهد، ولی ما این درس را به داوطلبانی که پایه زبان ضعیفی دارند، توصیه نمی کنیم و به جای آن وقت گذاشتن برای دروس بالا طبق اولویت بندی انجام شده را پیشنهاد می نماییم.