مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی - مهدی هوشیاری

من مهدی هوشیاری هستم دانشجوی دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه تهران و مشاور رشته های مهندسی شیمی و شیمی در 3 گام.

در کنکور سراسری با پشتکار و تلاش فراوان ، روش مناسب مطالعه و استفاده از منابع کارآمد توانستم رتبه 194 را کسب کنم و در رشته مهندسی دانشگاه تهران پذیرفته بشم. سپس در کنکور ارشد در گرایش طراحی فرآیند رشته مهندسی دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شدم. در مقطع دکتری  با کسب رتبه 10 در دانشگاه تهران رشته مهندسی شیمی  مشغول به تحصیل هستم. من در دوران دبیرستان به شیمی علاقه مند شدم و دوست داشتم در رشته ای تحصیل کنم که در حوزه کاربرد شیمی در صنعت (مثل پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و...) باشد به همین دلیل با بررسی و تحقیق رشته مهندسی شیمی را انتخاب کردم. مهندس شیمی در حقیقت مهندس مکانیکی هست که کاملا مبانی و مباحث شیمی را درک می کند. به همین دلیل فردی که مهندسی شیمی را انتخاب می کند باید در درجه اول به مباحث ریاضی و در درجه دوم به مباحث شیمی علاقه مند و آشنا باشد. از جمله دروس اصلی این رشته می توان به پدیده های انتقال( انتقال جرم، انتقال ممنتوم و انتقال حرارت)، عملیات واحد، ترمودینامیک و طراحی رآکتور اشاره کرد. به صورت کلی بازار کار این رشته را می توان شامل صنایع نفت، صنایع پالایشی، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، صنایع فولاد، معادن، شرکت های تحقیق و توسعه، صنایع غذایی، مراکز آموزشی و آزمایشگاه ها دانست که مهندسین شیمی عموما به عنوان مدیر عملیات، مسئول و کارشناس کنترل فرآیند، مهندس بهینه سازی، کارشناس آزمایشگاه، پژوهشگر و مسئول تحقیق و توسعه ، مدرس و... در صنعت مشغول به فعالیت می شوند. برنامه ریزی برای آمادگی در کنکور کارشناسی ارشد با توجه به طیف عظیم منابع علمی بعضا غیر مفید، وجود گرایش های مختلف در مقطع ارشد، ظرفیت کم دانشگاه های سطح بالا، کمبود وقت برخی داوطلبین به دلیل شاغل یا دانشجو بودن و... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تمام تلاش و کوشش بنده این است که بر اساس آموخته ها و تجربیات خود و اشرافیت کامل به موضوع با ارائه مشاوره و برنامه ریزی اصولی شما عزیزان را در زمینه دستیابی به موفقیت همراهی کنم.

به طور کلی مواد زیر باید در برنامه ریزی برای کنکور ارشد جهت نیل به اهداف مورد توجه قرار بگیرد:

1-  انتخاب منابع مناسب: با توجه به هدف داوطلب از لحاظ دانشگاه و گرایش مدنظر، وضعیت فعلی داوطلب(دانشجو بودن یا نبودن، شاغل بودن یا نبودن، متاهل یا مجردی) و مدت زمان مطالعه روزانه؛ باید منابع مناسب و استاندارد انتخاب شود. متاسفانه به دلیل وجود منابع فراوان و بعضا کم کیفیت در بازار ضرورت دارد که در امر انتخاب منابع دقت کافی صورت گیرد. من و موسسه 3گام آمادگی داریم که منابع مناسب و استاندارد را به شما عزیزان معرفی نماییم.

 

2-  برنامه ریزی زمانی مناسب: یکی از موضوعات مهم در امر مطالعه برای کنکور ارشد، برنامه ریزی اصولی و علمی است. در زمینه باید با توجه به هدف داوطلب، مدت زمان در دسترس برای مطالعه  و فرصت تا کنکور زمان بندی مناسبی جهت مطالعه، تست زنی و مرور مطالب صورت گیرد. بنده در کنار سیستم برنامه ریزی دقیق و علمی 3گام آمادگی دارم با ارائه نکات لازم و مفید در زمینه برنامه ریزی راه شما عزیزان را جهت دستیابی به هدف خود تسهیل نمایم.

3- شیوه مناسب مطالعه: در کنار انتخاب منابع مناسب و برنامه ریزی اصولی ضرورت دارد که دانشجویان با توجه به حجم منابع مطالعاتی شیوه مناسبی را برای مطالعه انتخاب نمایند تا هم تسلط کافی بر مطالب پیدا کنند و هم در زمان مناسب مطالب به پایان برسد. بنده در این زمینه آماده ارائه تجربیات و آموخته های خود به شما عزیزان هستم.

4- مشاور با تجربه و کارآمد: حضور یک مشاور با تجربه و مسلط به امر برنامه ریزی برای کنکور در کنار داوطلب که بتواند با توجه به شرایط و اهداف داوطب برنامه ریزی مناسب و کارآمد را انجام داده ، منابع مناسب مطالعه را معرفی کرده و شیوه صحیح مطالعه را در اختیار داوطلب قرار دهد و در صورت بروز مشکل راهکار مناسب برون رفت از این مسئله را به داوطلب ارائه نماید بسیار ضروری و تعیین کننده است.

بنده حدود دو سال هست که با موسسه سه گام در زمینه مشاوره تحصیلی رشته مهندسی شیمی همکاری دارم و بسیار مفتخرم که توانستم به بسیار از داوطلبین عزیز در زمینه آمادگی برای کنکور مشاوره دهم و قدمی در جهت پیشرفت این عزیزان بردارم. بنده به دروس ترمودینامیک، انتقال حرارت، انتقال جرم، طراحی راکتور  و عملیات واحد بسیار علاقه مند هستم و تسلط کافی در این دروس دارم. هم اکنون بنده علاوه بر همکاری با موسسه سه گام؛ مشغول تدریس دروس مهندس شیمی در یکی از دانشگاه های دولتی کشور هستم. علاوه بر این در حوزه ایمنی و HSE صنایع شیمیایی با یکی از شرکت های توانمند همکاری دارم؛ همچنین در یکی از بزرگترین شرکت های فولاد سازی ایران در زمینه مدیریت پسماند های شرکت مشغول فعالیت و ارائه مشاوره هستم.

ضمن آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان رشته های شیمی و مهندسی شیمی امیدوارم که بتوانم در این زمینه راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشم.

 

به توصیه مشاور تخصصی کارشناسی ارشد شیمی مطلب معرفی ارشد مهندسی شیمی را مطالعه کنید.

 

 

مصاحبه با رتبه های برتر ارشد مهندسی شیمی 

 

 

 

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی - محمد جواد آزاد

مهندس محمد جواد آزاد، در سال 1393 با شرکت در کنکور سراسری و با کسب رتبه 700 دوره کارشناسی خود را در رشته مهندسی نفت گرایش بهره برداری در دانشگاه صنعت نفت گذراند، اما پس از بررسی بازار کار و مشکلات پیش آمده در رشته مهندسی نفت در سال های اخیر و علاقه بیشتر به رشته مهندسی شیمی در سال آخر دوره کارشناسی خود تصمیم به شرکت در کنکور ارشد در رشته مهندسی شیمی گرفت و در سال 1397 موفق به کسب رتبه 50 کنکور کارشناسی ارشد شد. هم اکنون ایشان دانش آموخته دانشگاه تهران در رشته مهندسی شیمی گرایش طراحی می­باشند. با وجود علاقه وی به حوزه انرژی و باتری ها، به طور تخصصی در این دوره در حوزه نانومواد و الکتروشیمی فعالیت داشته اند و مقالاتی در همین زمیه به چاپ رسانده اند و یا در حال چاپ هستند.

مهندس آزاد، از سال 97 ضمن تدریس دروس ترمودینامیک، انتقال حرارت،کنترل فرایند، ریاضیات عددی و... به مدت 3 سال مدیر گروه شیمی ، مهندسی شیمی و شیمی دارویی موسسه سه گام بوده است و در این مدت با استفاده از برنامه ها، تکنیک ها و رهنمود های ایشان داوطلبان بسیاری موفق به کسب رتبه­های تک رقمی و دورقمی در هر سه رشته  شده اند

مهندس آزاد، هم اکنون علاوه بر ادامه مسیر تدریس، مشاوره و برنامه ریزی، وارد بازار کار تخصصی مربوط به رشته خود شده اند و شاغل در واحد R&D یک شرکت دانش بنیان بزرگ در حوزه مهندسی شیمی و کاتالیست هستند.

علاوه بر مشاوره تخصصی، مطالعه کتاب های روانشناسی یکی از علایق وی بوده است که همین امر کمک کرده تا داوطلبان علاوه بر رهنمود های تخصصی از مشاوره های روانشناسی ایشان نیز بهره برند و مهارت های جانبی مورد نیاز را نیز کسب و بر مشکلات خود فائق آیند.

بنابراین تمام نیازها و سوال های یک داوطلب اعم از تغیررشته، برنامه ریزی، پیاده سازی تکنیک های مطالعاتی، رتبه برتر شدن، تجربه دانشگاه سطح یک کشور، بازار کار تخصصی و همچنین کمک به بهبود مشکلات روانشناختی با استفاده از تجارب ایشان البته با تلاش و صرف فعل خواستن خود داوطلبان و همچنین از استفاده رهنمود های مورد نیاز، برطرف خواهد شد و بهانه ای برای عدم موفقیت در کنکور کارشانسی ارشد مهندسی شیمی یا شیمی و حتی شیمی دارویی وزارت بهداشت، وجود نخواهد داشت.