ظرفیت پذیرش گرایش های ارشد زبان انگلیسی

 

ظرفیت پذیرش گرایش های مختلف ارشد زبان انگلیسی

 

 

در میان دانشجویان داوطلب کنکور ارشد زبان انگلیسی بسیاری از دانشجویان، مخصوصا دانشجویانی که از رشته های دیگر به این رشته روی می آورند، هستند که اطلاعات دقیقی از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در گرایش های مختلف ارشد زبان انگلیسی را ندارند. این عدم اطلاع باعث می شود که داوطلب شناخت کافی از تعداد داوطلبان هر گرایش و شدت رقابت برای رسیدن به دانشگاه های دلخواه نداشته باشد. با توجه به تغییر اندک تعداد پذیرش دانشگاه ها در هر سال، اعداد اعلام شده تقریبی می باشند. دپارتمان مشاوره و برنامه ریزی ارشد زبان انگلیسی 3گام در این مطلب به معرفی کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی با تمرکز بر تعداد پذیرش دانشگاه های سراسری کشور و به طور خاص شهر تهران می پردازد.

داوطلبانی که هنوز مطالعه برای کنکور ارشد را شروع نکرده اند و اطلاع کافی در مورد منابع و نحوه سوال و ارزیابی سر جلسه کنکور ندارند، می توانند با مشاور تخصصی این رشته در ارتباط باشند. به خصوص داوطلبانی که به دنبال کسب رتبه های زیر 100 هستند، داوطلبان شاغل و دانشجویان سال آخر کارشناسی که زمان برایشان بسیار حائز اهمیت است، می توانند از این فرصت مشاوره با ثبت نام در سیستم مشاوره وبرنامه ریزی ما استفاده نمایند تا در صورت نیاز به برنامه مطالعاتی هر چه سریع تر این روند صورت پذیرد.            

 

 

                                                                

ظرفیت پذیرش ارشد زبان انگلیسی گرایش آموزش زبان 

ظرفیت پذیرش ارشد زبان انگلیسی گرایش آموزش دانشگاه های سراسری کشور در نوبت اول (روزانه) 610 نفر و در نوبت شبانه 170 نفر می باشد. از این تعداد، حدود 65 نفر در دانشگاه های شهر تهران در نوبت روزانه قبول می شوند.

 ارشد آموزش زبان انگلیسی بیشترین ظرفیت پذیرش و داوطلب را در بین گرایش های زبان دارد.

 

 ظرفیت پذیرش ارشد زبان انگلیسی گرایش مترجمی زبان

ظرفیت پذیرش ارشد زبان انگلیسی گرایش مترجمی حدود 45 نفر در نوبت اول (روزانه) و حدود 27 نفر نیز در نوبت شبانه می باشد. از میان این تعداد، حدود 17 نفر در دانشگاه های شهر تهران در نوبت روزانه و 13 نفر در نوبت دوم قبول می شوند.

این گرایش تعداد داوطلب بسیار کمتری نسبت به گرایش آموزش دارد. اما تعداد قبولی های آن در دانشگاه های کشور نیز به همین نسبت کم می باشد.

 

ظرفیت پذیرش ارشد زبان انگلیسی گرایش ادبیات انگلیسی

ظرفیت پذیرش ارشد زبان انگلیسی گرایش ادبیات انگلیسی در دوره روزانه در کشور حدود 180 نفر و در دوره شبانه 50 نفر می باشد. از این تعداد، 30 نفر موفق به قبولی در دانشگاه های شهر تهران در دوره روزانه می شوند که از میان آن ها 8 نفر حتما خانم هستند. (قبولی در دانشگاه الزهرا)

امیدواریم با آگاهی از ظرفیت های دانشگاه ها در گرایش های مختلف، در مورد گرایش انتخابی خود هوشمندانه عمل کنید.

 

 

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی 

برای مشاهده جداول تفکیکی، استان به استان و دانشگاه به دانشگاه ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی شامل آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی به لینک زیر مراجعه فرمایید. می توانید با کلیک بر روی نام دانشگاه، استان، نوع دوره، گرایش و هر پارامتر دیگر، لیستها را فیلتر کنید تا اطلاعات را با جزئیات دقیق تر بررسی نمایید.

بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

جدول دانشگاه ها و ظرفیت های پذیرش کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی  شامل آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی