بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوا فضا

 

بازار کار گرایش های ارشد هوافضا

 

 

بازار کار گرایش های کارشناسی ارشد رشته هوا فضا به دلیل اهمیت صنایع هوایی و ماهواره ای رو به پیشرفت می باشد. کشورهای صنعتی در حال حاضر جایگاه بسیار مناسبی از نظر صنعت هوا فضا دارند. بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوافضا با توجه به محدود بودن، دولتی و نظامی بودن صنعت هوافضا در کشور، با محدودیت مواجه است و شرایط خاص خود را دارد. توسعه صنایع هواپیمایی در کشور و تربیت مهندسانی مجرب در این رشته، امید به توسعه بازار کار رشته مهندسی هوافضا را در ایران افزایش می دهد. ادامه تحصیل در هر رشته ای نیاز به یک سری مهارت و تخصص دارد که از مهم ترین عوامل موفقیت شغلی محسوب می شود. ادامه تحصیل در گرایش های ارشد مهندسی هوافضا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. به همین دلیل در شرایط فعلی بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوافضا در ایران، علاقه به این حوزه، مهارت و تخصص حرف اول را می زند. به همین دلیل قبل از این که تصمیم بگیرید وارد این حوزه شوید مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد هوافضا برای ادامه تحصیل در این رشته را با 3گام تجربه کنید. با مشاوران ارشد هوافضا 3گام مشورت نمایید و اطلاعات تکمیلی در مورد گرایش های این رشته، وضعیت استخدام و برنامه ریزی برای مطالعه کنکور ارشد  98 را دریافت نمایید. با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی بسیار پیشرفته و هوشمند 3گام می توانید از یک جلسه مشاوره تخصصی بهره مند شوید.

معرفی کارشناسی ارشد هوافضا را در سایت 3گام بخوانید.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوافضا : گرایش جلوبرندگی (پیشرانش)

در حالت کلی با توجه محدود بودن و دولتی و نظامی بودن صنعت هوافضا در کشور، تمامی گرایش‌های این رشته با محدودیت بازار کار مواجه هستند و شرایط خاص خود را دارند. گرایش پیشرانش به دلیل مشترک بودن در تعدادی از دروس با مهندسی مکانیک امکان انجام کارهای مرتبط با رشته مکانیک را نیز به دانشجویان این گرایش می‌دهد. امکان ادامه تحصیل در این رشته در مقطع دکترا در داخل کشور وجود دارد و چند دانشگاه در تهران این گرایش را ارائه می‌کنند. 

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوافضا : گرایش مکانیک پرواز

در حالت کلی با توجه محدود بودن و دولتی و نظامی بودن صنعت هوافضا در کشور، تمامی گرایش‌های این رشته با محدودیت بازار کار مواجه هستند و شرایط خاص خود را دارند. گرایش دینامیک پرواز و کنترل به دلیل مشترک بودن در تعدادی از دروس با مهندسی مکانیک و همچنین ماهیت عمومی دروس کنترلی (قابل‌استفاده در تمامی تجهیزات نه فقط تجهیزات هوایی) امکان انجام کارهای مرتبط با رشته مکانیک و رشته‌های دیگر را نیز به دانشجویان این گرایش می‌دهد و از پرطرفدارترین و البته سخت رشته‌های مهندسی هوافضا است. امکان ادامه تحصیل در این رشته در مقطع دکترا در داخل کشور وجود دارد و چندین دانشگاه در تهران این گرایش را ارائه می‌کنند.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوافضا : گرایش سازه های هوایی

در حالت کلی با توجه محدود بودن و دولتی و نظامی بودن صنعت هوافضا در کشور، تمامی گرایش‌های این رشته با محدودیت بازار کار مواجه هستند و شرایط خاص خود را دارند. گرایش سازه‌های هوایی اشتراکات زیادی با گرایش طراحی کاربردی شاخه مکانیک جامدات دارد و امکان انجام کارهای مرتبط با رشته مکانیک را نیز به دانشجویان این گرایش می‌دهد اما به‌طورکلی وضعیت خود شاخه مکانیک جامدات هم چندان دل‌چسب نیست. امکان ادامه تحصیل در این رشته در مقطع دکترا در داخل کشور وجود دارد و چند دانشگاه در تهران و برخی دانشگاه‌های شهرستان این گرایش را ارائه می‌کنند.

 

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوافضا: گرایش آیرودینامیک 

بازار کار گرایش آیرودینامیک ضعیف است و به نحوی است که بسیاری از دانشجویان این رشته پروژه‌های خود را در زمینه‌های پیشرانش بر می‌دارند. امکان ادامه تحصیل در این رشته در مقطع دکترا در داخل کشور وجود دارد و چند دانشگاه در تهران و برخی دانشگاه‌های شهرستان این گرایش را ارائه می‌ کنند.

گرایش آیرودینامیک با توجه به اینکه از سخت‌ترین گرایش‌های این رشته است و مبحث اصلی مورد تحقیق در آن یعنی جریان هوا روی بال و بدنه هواپیما در صنعت کنونی ایران کاربرد زیادی ندارد. امکان ادامه تحصیل در این رشته در مقطع دکترا در داخل کشور وجود دارد و چند دانشگاه در تهران و برخی دانشگاه‌های شهرستان این گرایش را ارائه می‌کنند.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوافضا: گرایش فضا  

با توجه به اینکه بازار کار گرایش فضا به صنایع هوافضا و مخابراتی محدود می‌شود، بازار کار گسترده‌ای برای این گرایش وجود ندارد و محدود به شرکت‌های دولتی و نظامی می‌شود که آن‌ها هم شرایط خاص خود را دارند. امکان ادامه تحصیل در این رشته در مقطع دکترا در داخل کشور وجود دارد و دانشگاه‌هایی مانند امیرکبیر و خواجه نصیر و شهید بهشتی این گرایش را در مقطع دکترا ارائه می‌کنند.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوافضا : گرایش بررسی سوانح و صلاحیت‌های پروازی

بازار کار گرایش بررسی و صلاحیت های پروازی در حوزه صنایع نظامی بسیار محدود است و فقط در دانشگاه‌های نظامی ارائه می‌ شود و بازار کار آن در حوزه صنایع نظامی است که بسیار محدود است.امکان ادامه تحصیل در داخل کشور در مقطع دکترا در این گرایش وجود ندارد.

 

بازار کار گرایش های ارشد مهندسی هوافضا: گرایش مهندسی ماهواره

با توجه به  محدود بودن بازار کار گرایش مهندسی ماهواره به صنایع هوافضا و مخابراتی و با توجه به این که این صنایع دولتی و نظامی هستند و صنایع کوچکی نیز محسوب می‌شوند و شرایط خاص خود را دارند، بازار کار گسترده‌ای برای این گرایش وجود ندارد.امکان ادامه تحصیل در داخل کشور در مقطع دکترا در این گرایش وجود ندارد.