بازار کار رشته هماتولوژی (خون شناسی)

 

 

بازار کار رشته هماتولوژی (خون شناسی)

بازار کار رشته هماتولوژی یکی از مباحث مهم در معرفی کارشناسی ارشد هماتولوژی (خون شناسی) است. لذا بازار کار رشته هماتولوژی (خون شناسی) در آزمایشگاه های مراکز درمانی و بهداشتی، در امور مربوط به کارهای آزمایشگاهی بیماری ­های خونی، تشخیص لام خون محیطی در بدخیمی های هماتولوژیکی و انجام تست ­های تخصصی به منظور کمک به تشخیص بیماری ­های خونی می باشد. همچنین این افراد می توانند در سازمان انتقال خون ایران در تهیه و استفاده از خون و فرآورده ­های خون سالم و انتقال خون مناسب مشغول به کار شوند.

داوطلبان گرامی دقت داشته باشند برای شرکت در کنکور ارشد هماتولوژی باید از رشته های مجاز برای کنکور ارشد هماتولوژی مطلع باشند که برای این منظور می توانید در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام ثبت نام کنید و از یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شوید.

 

 

بازار کار دکتری هماتولوژی

بازار کار دکتری هماتولوژی در مراکز درمانی با نظارت بر هموویژلانس (سیستم نظارت کشوری بر سلامت خون و فرآورده ­های آن) و به حداقل رساندن عوارض انتقال خون در بیمارستان­ ها می باشد. این افراد همچنین می توانند وارد حیطه آموزش، پژوهش و تحقیقات شده و یا به عنوان هیئت علمی در دانشگاه ­ها کرسی استادی را بدست آورند. همچنین بازار کار دکتری هماتولوژی در مراکز دانش بنیان دولتی و خصوصی مثل انستیتوپاستور ایران، رویان، بن یاخته، مرکز تحقیقات خون و انکولوژی و پیوند مغز استخوان بیمارستان های شریعتی و طالقانی می باشد. متخصصان دارای مدرک دکتری هماتولوژی می توانند در این مراکز مشغول به فعالیت­ های پژوهشی و طرح­ های تحقیقاتی در زمینه سرطان خون (لوسمی)، بیماری ­های انعقادی و تحقیقات مربوط به سلول­ های بنیادی به عنوان مجری یا همکار طرح شوند یا حتی خودشان اقدام به تاسیس یک مرکز پژوهشی بالینی نمایند.

بازار کار دکتری هماتولوژی در دنیای تشخیص و بالین نیز می باشد. متخصصان این رشته می توانند وارد دنیای تشخیص و بالین شده و با عزیزان دارای مدارک دکترای بیوشیمی و باکتری شناسی همراه شده و یک آزمایشگاه تشخیص طبی جنرال تاسیس کنند که احتمالا از نظر درآمد شرایط مطلوب تری خواهد داشت. اما بالطبع با مشکلات کاری خاص خود اعم از کسب مجوز روبرو خواهند شد.

 

 

بازار کار رشته هماتولوژی در ایران

 بازار کار رشته هماتولوژی در ایران به دلیل عدم وجود شرایط و امکانات کافی و ایده ال برای انجام کارهای پژوهشی نسبت به سایر کشورهای پیشرفته مثل آمریکا، انگلیس، آلمان و کانادا وضعیت مناسبی ندارد. توصیه می شود اگر امکان ادامه تحصیل در  خارج از کشور را دارید برای دوره ارشد یا دکترا و یا حتی به منظور فرصت مطالعاتی اقدام بفرمایید و از دنیای پربهای برون از مرزها بهره مند شوند. همچنین به دلیل عدم مطلوب بودن وضعیت اشتغال درآمد و جذب هیئت علمی در رشته خون شناسی و معطوف بودن کانون توجه وزارت بهداشت به عزیزان پزشک متخصص، عزیزان پیراپزشک مثل ما که در اصل بنیادی تر مسائل پزشکی را فرا می گیرند و مهد پژوهش و تحقیقات هستند، باید امید به حداقل دستمزد داشته باشند! اما باز هم با این اوصاف همه چیز به میزان مهارت علمی و عملی و زیرکی شما عزیزان برای کسب شغل و درآمد مناسب بستگی دارد.

برای ارتباط با مشاوره تخصصی این رشته و ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی ما بر روی لینک زیر کلیک نمایید.