وضعیت بازار کار رشته مشاوره

 

 

وضعیت بازار کار رشته مشاوره

استرس و فشارهای روحی و روانی امروزه جزئی از زندگی افراد جامعه می باشد. برخی از این مشکلات را می توانند به تنهایی حل کنند و برای حل برخی دیگر نیازمند کمک مشاور می باشند. به عبارتی مشاوره دریافت کمک اطلاعاتی درباره یک موضوع بین مراجع (کمک گیرنده) و متخصص (مشاور) انجام می باشد و از مشکلات روحی و روانی جلوگیری می کند. به همین دلیل نیاز مردم به مشاوران خبره و با تجربه روز به روز بیشتر می شود و وضعیت بازار کار رشته مشاوره نیز رو به افزایش می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت بازار کار رشته مشاوره و مقایسه آن با بازار کار رشته روانشناسی می توانید با تیم مشاوران ارشد 3گام در ارتباط باشید و همچنین می توانید مطلب ارشد مشاوره یا روانشناسی؟ را مطالعه کنید.

 

 

وضعیت بازارکار گرایش های ارشد مشاوره

گرایش های کارشناسی ارشد مشاوره عبارتند از 4 گرایش مشاوره خانواده، مشاوره مدرسه، مشاوره شغلی، مشاوره توانبخشی می باشد. در این قسمت به وضعیت بازار کار گرایش های کارشناسی ارشد مشاوره می پردازیم.

فارغ التحصیلان ارشد مشاوره علاوه بر این که می توانند دفتر مشاوره خصوصی بزنند، می توانند در نهاد های دولتی همچون آموزش و پرورش، کلینیک، زندان ها، بیمارستان ها، بهزیستی، مراکز بازپروری، کمیته امداد، مربی مهدکودک ها، مراکز پیش دبستانی و دیگر ارگان های مرتبط مشغول به کار شوند.  مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد مشاوره در این زمینه می تواند. داوطلبان را بیشتر راهنمایی کرده تا انتخاب درستی داشته باشند

همه گرایش های ارشد مشاوره می توانند در تمامی مراکز بالا کار کنند ولی در ادامه وضعیت بازار کار رشته مشاوره به تفکیک گرایش ها اولویت بندی شده است. همچنین وضعیت ادامه تحصیل، رتبه بندی دانشگاه های معتبر دنیا و بازار کار در رشته مشاوره به صورت مفصل در سایت 3گام توضیح داده شده است که داوطلبان می توانند به آن مراجعه کنند.

 

بازارکار رشته مشاوره خانواده

بازار کار رشته مشاوره خانواده در تمام مراکز بالا می باشد، ولی اولویت بیشتر با بیمارستان ها یا کلینیک ها، زندان و یا دفاتر خصوصی است.

 

بازار کار رشته مشاوره مدرسه

بازار کار مشاوره مدرسه در تمام مراکز بالا می باشد، ولی اولویت با آموزش پرورش، مربی مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی است.

 

بازارکار رشته مشاوره شغلی

بازار کار رشته مشاوره شغلی در تمام مراکز بالا می باشد، ولی اولویت با کارخانه ها و کلینیک ها است.

 

بازارکار رشته مشاوره توانبخشی

بازار کار رشته مشاوره توانبخشی در تمام مراکز بالا می باشد، ولی اولویت با بهزیستی، مراکز بازپروی، کمیته امداد و زندان ها است.

 

 

آینده شغلی فارغ التحصیلان ارشد مشاوره

در معرفی کارشناسی ارشد مشاوره و بازار کار آن باید گفت که آینده شغلی درخشانی پیش روی فارغ التحصیلان ارشد مشاوره می باشد. آن ها می توانند در مراکز مختلفی مشغول به کار شوند. همچنین با توجه به مشکلات روحی و روانی که جامعه روز به روز بیشتر با آن درگیر است، نیاز روز افزون جامعه به وجود افراد متخصص در رشته مشاوره و آینده شغلی این رشته را روز به روز بهتر می کند.

 

چه افرادی می توانند در رشته مشاوره تحصیل کنند؟

 همه ی افراد می توانند در رشته مشاوره تحصیل کنند، ولی اگر قصد زدن مطب در این رشته را دارند حتما باید در دو مقطع پشت هم، رشته تحصیلی فرد مشاوره باشد. یعنی افرادی که کارشناسی آنها غیرمرتبط است نیاز دارند کارشناسی ارشد و دکترای رشته مشاوره را بخوانند تا بتوانند در این رشته مجوز مطب بگیرند. همچنین بخشی از رشته مشاوره علاوه بر کسب تجربه، وجود هنرذاتی ارتباط با افراد و داشتن حس همدلی و کمک به افراد است که باعث موفقیت بیشتر در این رشته می شود.