بهترین منابع کنکور ارشد هماتولوژی

یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، انتخاب بهترین منابع کنکور ارشد هماتولوژی با توجه به شرایط و زمان می باشد. در این قسمت، گروه مشاوره و برنامه ریزی ارشد هماتولوژی 3گام، بهترین منابع کنکور ارشد هماتولوژی را به شما عزیزان پیشنهاد داده است. اگر تصمیم به شرکت در کنکور ارشد هماتولوژی را دارید به شما داوطلبان گرامی توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب زیر  را هم در سایت 3گام مطالعه کنید.

منابع وزارت بهداشت برای کنکور کارشناسی ارشد هماتولوژی

معرفی کارشناسی ارشد هماتولوژی (خون شناسی)

رشته های مجاز برای کنکور ارشد هماتولوژی​

 

در ادامه به ارائه بهترین منابع ارشد هماتولوژی خواهیم پرداخت:

  1. هماتولوژی، جزوات کلاسی و کتاب نکته آموز دکتر بشاش و به همراه کتاب تست IQB هماتولوژی
  2. ایمنی، کتاب تالیفی دکتر خلیلی یا جزوات کلاسی ایشون که فقط در صورت شرکت در کلاس امکان فراهم کردن  آن­ ها فراهم است و یا ایمونولوژی سلولی مولکولی ابوالعباس ترجمه دکتر عبدالحسین کیهانی به همراه کتاب تست IQB ایمنی شناسی
  3. بیوشیمی لنینجر ترجمه دکتر رضا محمدی دو جلد یا جزوات کلاسی دکتر احسانی به همراه کتاب گنجینه جامع و طبقه بندی شده بیوشیمی، انتشارات فرهنگ، دکتر جعفرنژاد
  4. زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش یا کتاب سلولی مولکولی دکتر محمد نژاد به همرا کتاب تست IQB سلولی و مولکولی به همراه پاسخ نامه آن ها یا تست­ های سلولی مولکولی دکتر عبادی، انتشارات فرهنگ
  5. زبان: لغات ضروری تافل به همراه کتاب 504 و کتاب امیر لزگی یا کتاب مهندس یعقوبی به همراه کتاب تست IQB  که اکیدا توصیه می شود.

 

 

نحوه مطالعه دروس ارشد هماتولوژی وزارت بهداشت

اطلاع از نحوه مطالعه دروس ارشد هماتولوژی وزارت بهداشت، با توجه به اهمیت این رشته، گسترده بودن مطالب و همچنین پذیرش کمتر نسبت به بیشتر رشته های ارشد وزارت بهداشت برای داوطلبان این رشته بسیار مهم و حیاتی می باشد.

داوطلبان این رشته، باید مطالعه دروس کنکور ارشد هماتولوژی را در اولویت کارهای خود قرار دهند. با راهنمایی مشاوران با تجربه بهترین منابع کنکور ارشد هماتولوژی را انتخاب کنند و با برنامه ریزی دقیق و گام به گام پیش بروند. پیشنهاد دپارتمان مشاوره و برنامه ریزی ارشد هماتولوژی 3گام این است که از سال آخر دوره کارشناسی (حدودا ترم 5 یا 6) اقدام به انتخاب منابع و برنامه ریزی کرده و سپس طبق برنامه شروع کنید.افراد شاغل نیز می توانند از یک سال قبل از کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت با برنامه ای منظم و متناسب با شرایط کاری خود شروع کرده و حدود 6 تا 8 ماه مانده به کنکور از کار کردن صرف نظر کرده و تمام تلاش خود را روی مطالعه بهترین منابع کنکور ارشد هماتولوژی متمرکز کنند. این شرایط ایده ال ترین حالت برای قبولی فرد است. در غیر این صورت نیز می توان با کمی شرایط سخت تر و برنامه فشرده تر هم نتیجه گرفت. 

شرایط داوطلبانی که امکان مطالعه به مدت 8-10 ساعت در روز و به مدت 8 ماه تا یک سال را دارند، بسیار ایده آل است. این افراد برای کسب رتبه های تک رقمی و 2 رقمی زیر 20، باید مطالعه خود را از ابتدا تا روز کنکور به صورت تدریجی و پیوسته ادامه دهند. زیرا با یک رقابت فشرده و پذیرش کم مواجه هستند که حتی یک لحظه غفلت هم ممکن است شرایط آن ها را تغییر دهد. یک برنامه مطالعه منظم و منسجم برای مطالعه و مرور بهترین منابع کنکور ارشد هماتولوژی زیر نظر مشاوران این رشته، بسیار بسیار کمک کننده می باشد. داوطللبانی که امکان مطالعه به مدت 4-5 ساعت در روز در بازه زمانی 8 ماه تا یکسال را دارند، هم نگران نباشند. این افراد با همین شرایط هم می توانند نتیجه مطلوب بگیرند؛ چون مهم بازه مطالعاتی است. ممکن است 4 تا 5 ساعت مطالعه این گروه از داوطلبان بازدهی در حد مطالعه داوطلبان گروه اول را داشته باشد. از طرفی این داوطلبان هم از بازه زمانی مطالعاتی کافی برخوردار هستند.

 

 

چند راهنمایی برای داوطلبانی که امکان مطالعه 8 تا 10 ساعت در روز در بازه زمانی 4 تا 5 ماه را دارند:

 یکی از مهم ترین اصول در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، اصل تکرار و مرور می باشد. ممکن است شما عزیزان در این مورد به علت بازه زمانی کوتاهی که دارید به چالش بیفتید! پس توصیه می کنیم برنامه مطالعه شما هم باید مانند گروه قبل باشد.

با این الگو که 4 تا 5 ساعت برای مطالعه و زمان باقی مانده را به مرور اختصاص دهید. به این صورت احتمالا می توانید با سطحی متناسب با سطح اطلاعاتی آن ها پیش بروید. پس نگران نباشید و شروع کنید.

و اما توصیه آخر این که، با توجه به اهمیت دروس و ضرایب آن ها پیشنهاد می شود هر سه گروه فوق به صورت زیر برای مطالعه دروس برنامه ریزی کنند:

-دروس هماتولوژی و زبان هر روز خوانده شود. ( پیشنهاد می شود استارت روز با هماتولوژی باشد و شب ها زبان خوانده شود.)

-در کنار درس اصلی که هماتولوژی است، 3 روز در هفته ایمنی خوانده شود.

-از 4 روز باقی مانده، در 2 روز در هفته در کنار درس اصلی، یک روز درس سلولی مولکولی و روز دیگر بیوشیمی خوانده شود.

-جمعه ها توصیه به خواندن زبان و جمع بندی دروسی که در طول هفته مطالعه کرده اید، می شود.

 بهترین روش برای تفهیم کامل مطالب این است که بلافاصله بعد از خواندن بهترین منابع کنکور ارشد هماتولوژی، تست زده و نکات مهم را در تست یاد بگیرید.