برنامه ریزی برای داوطلبان رشته هوا فضا و داوطلبان تغییر رشته ای

با توجه به این که رشته مهندسی هوا فضا یکی از رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد است، داوطلبان هر رشته که دارای مدرک کارشناسی می باشند، می توانند در کنکور ارشد مهندسی هوا فضا شرکت نمایند. چون بسیاری از شرکت کنندگان کنکور ارشد مهندسی هوا فضا از رشته های دیگر هستند، تیم مشاوره و برنامه ریزی 3گام در این مطلب یک راهنمای کلی برنامه ریزی برای این داوطلبان منتشر کرده است. بدیهی است که شرایط هر داوطلب متفاوت است و و روش مطالعه با توجه به رشته ی پایه ی داوطلب تعیین می گردد.

 مشاوران تخصصی 3گام برنامه ویژه ای برای داوطلبان رشته های دیگر کنکور ارشد مهندسی هوا فضا دارد. برای مشاوره تخصصی می توانید در سیستم برنامه ریزی و مشاوره سایت ثبت نام کنید.

 

کانال کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا به تازگی راه اندازی شده است. برای عضویت در این کانال بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

 

دفترچه سوالات کنکور ارشد هوا فضا

در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، مجموعه مهندسی هوا فضا یکی از مجموعه های گروه فنی و مهندسی و دارای یک کد ضریب است. سوالات مربوط به دروس امتحانی این کد ضریب در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه سوالات کارشناسی ارشد مهندسی هوا فضا، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. این دفترچه در مجموع حدود 14 درس را شامل می شود. ممکن است بسیاری از این دروس برای داوطلبان تغییر رشته ای جدید باشد و نیاز به مطالعه از صفر داشته باشند.

نحوه مطالعه کنکور ارشد هوا فضا ویژه داوطلبان با مدرک کارشناسی هوا فضا

نحوه مطالعه کنکور کارشناسی ارشد مهندسی هوا فضا به این صورت می باشد که در ابتدا داوطلب باید با توجه به نقاط ضعیف یا قوت دروس مختلف، پایه خود، مدت زمان باقی مانده تا کنکور و ساعات مطالعه ی روزانه، تعدادی از دروس را که باید مطالعه کند انتخاب نماید.

پیشنهاد ما این است که داوطلبانی که وقت خیلی زیادی دارند و پایه علمی خیلی قوی ای دارند حدود 12 تا 14 درس را انتخاب کنند. داوطلبانی که وقت کمتری یا پایه ی ضعیف تری دارند 10 تا 12 درس را انتخاب کنند و داوطلبان ضعیف تر و با وقت کمتر بین 8 تا 10 درس را انتخاب کنند. تعیین تعداد دقیق دروس کاملا وابسته به شرایط اختصاصی هر داوطلب است و بعد از صحبت مشاور با دانشجو  تعیین می شود.

مطالعه دروس ارشد مهندسی هوا فضا ویژه داوطلبان تغییر رشته ای

مطالعه تمامی دروس کارشناسی ارشد مهندسی هوا فضا برای داوطلبان تغییر رشته ای، لازم و عملا امکان پذیر نیست. قطعا باید تعدادی از این دروس حذف شوند. با توجه به نا آشنا بودن داوطلبان تغییر رشته ای با دروس کارشناسی ارشد مهندسی هوا فضا، یکی از مهم ترین چالش های این داوطلبان، تعیین تعداد دروس حذفی و این که کدام دروس حذف شوند می باشد.

نحوه مطالعه دروس ارشد مهندسی هوا فضا ویژه داوطلبان تغییر رشته ای 

نحوه مطالعه کنکور کارشناسی ارشد مهندسی هوا فضا به این صورت می باشد که در ابتدا داوطلب باید با توجه به گرایش پایه خود، مدت زمان باقی مانده تا کنکور و ساعات مطالعه ی روزانه، تعدادی از دروس را که باید مطالعه کند انتخاب نماید.

پیشنهاد ما این است که داوطلبانی که وقت آزادتری دارند و رشته کارشناسی آن ها دارای اشتراکات زیادی با رشته مهندسی هوا فضا است، بین 10 تا 15 درس، داوطلبانی که وقت زیادی برای مطالعه دارند ولی رشته کارشناسی آن ها به رشته مهندسی هوا فضا نزدیک نیست حدود 8 تا 12 درس و داوطلبانی که وقت کم و رشته کارشناسی نامرتبط دارند نیز حدوداً باید بین 6 تا 10 درس را برای مطالعه انتخاب کنند. تعیین تعداد دقیق دروس، کاملا وابسته به شرایط اختصاصی هر داوطلب و بعد از صحبت مشاور با دانشجو تعیین می شود.

 دپارتمان مهندسی هوا فضا 3گام با توجه به شرایط اختصاصی هر داوطلب، نحوه مطالعه و تعداد دقیق دروس را مشخص می نمایند.

 

انتخاب دروس کارشناسی ارشد هوا فضا

بعد از تعیین تعداد دروسی که باید مطالعه شود نوبت به انتخاب دروس کارشناسی ارشد هوا فضا می رسد. متاسفانه هیچ روند کلی ای برای انتخاب دروس وجود ندارد و با توجه به گرایش کارشناسی داوطلب و سطح علمی هر داوطلب کاملا متفاوت است و باید به صورت اختصاصی توسط مشاور تعیین شود.

سه عامل مهم برای انتخاب دروس کارشناسی ارشد هوا فضا

ما در دپارتمان مهندسی هوا فضا موسسه 3گام برای انتخاب دروس سه عامل بسیار مهم را در نظر می گیریم و به هر داوطلب پیشنهاد می کنیم. این سه عامل مهم عبارتند از:

  1. نقاط قوت و ضعف، تیپ شخصیتی و میزان علاقه و شناخت داوطلب از دروس مختلف که در اولین جلسه مشاوره از او پرسیده می شود.
  2. سختی و زمان بر بودن مطالعه و مشکلاتی که مطالعه هر درس کنکور ارشد مهندسی هوا فضا برای داوطلبان رشته های مختلف دارد.
  3. سختی و وقت گیر بودن و مشکلاتی که پاسخگویی به سوالات کنکور ارشد هوا فضا برای داوطلبان رشته های مختلف دارد.

موارد 2 و3 در حوزه تخصصی مشاوران است و متناسب با شرایط داوطلب تعیین می گردد.

تیم مشاوره تخصصی رشته مهندسی هوا فضا 3گام با در نظر گرفتن این 3 عامل، دروس متناسب با شرایط داوطلب را تعیین می کنند.

منابع کنکور ارشد هوا فضا

بعد از تعیین دروس و تعداد آن ها به مرحله انتخاب منابع کنکور ارشد هوا فضا می رسیم. منابع کنکور ارشد هوا فضا با توجه به سطح هر داوطلب و میزان آشنایی او با سر فصل دروس کارشناسی ارشد هوافضا تعیین می شود. در مرحله بعد داوطلب باید برنامه ریزی و مطالعه خود را آغاز نماید. برای آشنایی با روند مطالعه و برنامه ریزی پیشنهادی 3گام بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

برنامه ریزی پیشنهادی 3 گام برای کنکور ارشد مهندسی هوا فضا