بازار کار ارشد بیوتکنولوژی پزشکی

بازار کار ارشد بیوتکنولوژی پزشکی با توجه به پایان نامه دانشجو است و بیشتر در شرکت های دانش بنیان کاربرد دارد .رشته بیوتکنولوژی، یک رشته جدید در ایران است و بی شک مدتی زمان خواهد برد تا فارغ التحصیلان آن جایگاه واقعی خود را پیدا کنند؛ اما این به معنی آن نیست که موقعیت شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته مهیا نباشد. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی عمده که در این زمینه در ایران فعالند مانند پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، انجمن بیوتکنولوژی ایران، مرکز تحقیقات سرطان، پژوهشکده رویان و پژوهشکده علوم شناختی، مشغول به کار شوند.

 علاوه بر این دانش آموختگان ارشد بیوتکنولوژی پزشکی می توانند به عنوان کارشناس کنترل کیفیت در آزمایشگاه های غذا، دارو و مواد بهداشتی مشغول به کار شوند. همچنین به بررسی و انجام آزمایشات کنترل کیفی مواد اولیه مورد استفاده در صنایع و کارگاه های تولیدی محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آموزش مسئولین فنی کارخانه های تولیدی بپردازند.

 

مطالب مرتبط با کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی را می توانید در لینک های زیر مطالعه کنید:

معرفی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی

منابع ارشد بیوتکنولوژی پزشکی

رشته های مجاز برای کنکور ارشد بیوتکنولوژی پزشکی​

 

چه افرادی در مشاغل بیوتکنولوژی پزشکی موفق می شوند؟

نمی توان دقیقا گفت که فقط تیپ های شخصیتی خاصی در مشاغل بیوتکنولوژی پزشکی موفق می شوند. چون به طور کلی همیشه افراد موفق در تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل وجود دارند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته افراد مشتاق به کسب تجارب جدید و کنجکاو عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

 

 

زمینه کاری دانش آموختگان ارشد بیوتکنولوژی پزشکی

زمینه کاری دانش آموختگان ارشد بیوتکنولوژی پزشکی پس از فارغ التحصیلی عبارت است از:

  • ابداع روش های جدید برای تشخیص مکانیسم مولکولی بیماری زایی
  • طراحی و تولید واکسن های نو ترکیب و جدید
  • استفاده از باکتری ها و ویروس ها و موجودات مختلف بیولوژیک برای تولید مواد پزشکی
  • تولید کیت های تشخیصی و آنتی بادی های نوترکیب به منظور درمان و مطالعات سرطان

 تنوع و جذابیت در این رشته بسیار بالا می باشد و همین امر باعث می شود که رقابت در رشته زیست فناوری پزشکی بسیار زیاد باشد. به همین دلیل این رشته به افرادی که علاقه به بیوتکنولوژی پزشکی دارند، توصیه می شود .