تحلیل سوالات درس ریاضی عمومی 2 ارشد MBA:

یکی از مهم ترین اصول موفقیت در هر کنکور و امتحانی روش خواندن و یا به اصطلاح قلق مطالعه دروس می باشد. در این مطلب روش خواندن و مطالعه درس ریاضی عمومی (2) کنکور ارشد مدیریت کسب و کار یا MBA را مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار می توانند مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنند:

بهترین منابع ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)

بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (mba)

تحلیل و بودجه بندی سوالات کنکور ارشد مدیریت کسب و کار​

مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور ارشد مدیریت کسب و کار​

 

  • بخش ماتریس: در کنکورهای ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) معمولا از اهمیت حداقلی برخوردار است، چرا که علاوه بر طرح کم سوال به طور مستقیم، این فصل ارتباط خاصی هم با بقیه فصل های درس ریاضی عمومی (2) نداشته و بنابراین خیلی مهم نیست. البته با خواندن این فصل بسیار کم حجم، خیلی وقت خود را هم هدر نمی دهید.

 

  • بخش هندسه تحلیلی: در درس ریاضی عمومی (2) و در کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)، علی رغم تعداد سوالات کم در چند سال اخیر، معمولا در سوالات توابع چند متغیره و رویه ها نشانی دارد. بنابراین خواندن این بخش به عنوان ابزار پایه ای برای پاسخ به سوالات فصول دیگر ضروری به نظر می رسد.

 

  • فصل توابع چند متغیره به همراه فصل انتگرال روی خم: مهم ترین فصل درس ریاضی 2 در کنکور ارشد MBA است. شاید اگر به کسی توصیه کنم تا در کوتاه ترین زمان ممکن، مثلا یک هفته، بیشترین درصد تست در ریاضی را حل کنند، مطالعه این فصل را توصیه می کنم. سوالات، برخلاف ساده بودن در کنکور پرتعدادند و پاسخ دادن به سوالات هم خلاقیت نمی طلبد. بنابراین با پاسخگویی به چند تست تا حد فهمیدن قالب سوالات، می توان به تسلط کامل بر فصل رسید.

 

 

 

  • بخش رویه ها، خم ها و توابع برداری: کوتاه تر از فصل توابع چند متغیره است، ولی با وجود کم بودن مباحث، معمولا تعداد تست های این بخش به حد کافی است. حل کردن تست های این بخش هم نیازی به خلاقیت ندارد ولی شاید بشود گفت از تست های توابع چند متغیره در درس ریاضی عمومی (2) کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) سخت تر هستند.

 

  • فصل انتگرال های دوگانه و سه گانه: سخت تر از فصل های دیگر، طولانی تر از فصل رویه ها، خم ها و توابع برداری و البته با تست هایی برابر با این فصل است. البته این به معنی کم اهمیت بودن این فصل نیست، چرا که یاد گرفتن حل این انتگرال ها برای فصل بعدی، که مهم ترین فصل ریاضی 2 در کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)است، نیاز است.

 

  • فصل میدان های برداری و انتگرال گیری روی مسیر ها و سطوح: مهم ترین، سخت ترین و حفظی ترین بخش ریاضی عمومی 2 در کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) است. اگر وقت ندارید، این فصل و فصل قبل را کنار بگذارید و اگر به دنبال درصد بالا هستید، تمرکز خود را در مطالعه و تست زنی بر روی این فصل قرار دهید. تمام مباحث این فصل مهم هستند و معمولا به صورت همگن از آن ها سوال طرح می شود، به همین دلیل این فصل بخش بندی نشده و لازم است زمان یکسانی برای مطالعه هر مبحث اختصاص دهید.

 

جمع بندی:

در درس ریاضی عمومی 2، به نظر نمی رسد طراحان به طرح بیش از 15 سوال علاقه داشته باشند و احتمال اینکه بخواهند این 15 سوال را بر روی مباحث مختلف پخش کنند، به جای آنکه روی دو فصل مهم تکیه کنند، زیاد است. 

از آنجا که حتماً باید درصد خیلی خوبی را برای کسب رتبه خوب در کنکور ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) در درس ریاضی داشته باشید، ما علاوه بر پیش بینی دقیق تعداد سوالات احتمالی از هر مبحث در درس ریاضیات عمومی، شگرد حل مسئله و تست زنی در درس ریاضیات را در جریان مشاوره ها به شما اموزش می دهیم. درصد پایین در ریاضی مساویست با رتبه خیلی بد و احتمالا عدم قبولی در کنکور ارشد MBA.

برای دریافت این پیش بینی ها و مشاوره های پیگیرانه باید در پنل مشاوره و برنامه ریزی3گام ثبت نام کرده و عضو شوید.