نحوه مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد سم شناسی پزشکی

در معرفی کارشناسی ارشد رشته سم شناسی پزشکی باید گفت که یکی از رشته های وزارت بهداشت است و با اینکه تعداد داوطلبان آن هر سال اضافه می شوند اما می توان با داشتن یک مطالعه خوب و کاربردی بهترین نتیجه را در کنکور ارشد وزارت بهداشت کسب کرد.

آنچه که داوطلبان عزیز ارشد سم شناسی باید بدانند این است که با توجه به شرایط، منابع و ساعات درس خوندن را انتخاب کنند.

در ابتدا وضعیت دروس مختلف را بیان می کنیم و سپس به روند درست مطالعه می پردازیم:

دروس و ضرایب کنکور کارشناسی ارشد سم شناسی پزشکی در به دست آوردن رتبه، مهم می باشد. در درجه اول دو درس مهم و تاثیر گذار در رتبه کنکور ارشد سم شناسی دروس بیوشیمی و زبان می باشند. این دروس نسبت به سایر دروس دیگر خوندنشون سخت تره و نیاز به مرور بیشتری دارد. اگر پایه ای از درس بیوشیمی ندارید جای هیچ نگرانی و ترسی وجود ندارد و باید قاطعانه بر روی این درس سرمایه گذاری کنید.

با ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام، از یک برنامه ریزی دقیق و صحیح و نتیجه بخش و مشاوره های پیگیرانه بهره مند می شوید.

 

 

فاز اول:

فاز اول، فرآیند آماده سازی شما برای کنکور است. بعد از تهیه منابع برگزیده و تعیین دروسی که می خواهید بخوانید فاز اول شروع می شود. هدف از این فاز، مطالعه عمیق و فهم دروس می باشد. با توجه به اینکه ممکنه یه سری از مطالب را فراموش کرده باشید و یا هیچ پایه ای از دروس نداشته باشید و در خوندن دروس مشکل داشته باشید، در این فاز باید سعی خودتون رو بکنید تا مطالب را به یاد بیاورید و بفهمید، چرا که اگر در این فاز مباحث را خوب و مفهومی یاد نگیرید در فاز دوم وقتی برای فهم دروس ندارید. مثلا در درس زیست شناسی عمیق و مفهومی بخونید چرا که بخاطر حجم زیاد بهتر است نکات مهم را خلاصه برداری کنید تا دوباره همه مطالب را از نو نخوانید. در این فاز علاوه بر مطالعه مفهومی و حفظی، تست زنی هم باید انجام دهید چرا که با این کار مباحثی که خواندید به حافظه بلند مدت شما منتقل می شود، مثلا اگر شما درس بیوشیمی را بدون تست زدن بخوانید و بگویید اول یه دور میخونم و بعد برمی گردم و تست ها را میزنم بزرگترین اشتباه را کردید، چرا که در کنار خواندن هر فصل، زدن تست به شما کمک می کند تا علاوه بر مرور مطالب فرار قسمت های پرتکرار و مهم را در کنکور ارشد برآورد کنید. بنابراین در کنار خوندن و یادگیری مطالب، تست زنی فراموش نشود.

در برنامه ریزی 3گام در فاز اول، یک دور مطالعه مفهومی و سه دور مرور و یک دور تست زنی آموزشی وجود خواهد داشت که زمان اتمام آن دقیقا بر اساس آنالیز شرایط و زمان مطالعه شما اعلام می شود.

فاز دوم:

الف) تست زنی فصل به فصل:

بعد از یک دور مطالعه مفهومی و یادگیری مطالب و تست زنی که انجام دادید، فاز دوم شروع می شود که در این فاز تمرکز بر روی تست زدن و مرور می باشد. در ابتدا باید مطالب رو به طور خلاصه مرور کنید و اگر خلاصه برداری داشتید سعی کنید آن ها را حتما بخونید و مرور کنید بعد از آن فصل به فصل دروس را شروع کنید به تست زدن. مثلا در درسی مثل بیوشیمی خلاصه برداری هایی که در فاز اول داشته اید را مرور کنید و فصل به فصل تست های مربوط را بزنید و نکاتی را که در هر تست مشکل داشتید نت بردارید که در فرصت مناسب آنها را مرورکنید. در درسی مثل زبان لغاتی که از متن های زبان استخراج کردید را مرور کنید.

  قابل ذکر است در صورت استفاده از نرم افزار برنامه ریزی 3گام برنامه شما به نحوی چیده می شود که مباحث فوق در آن رعایت شود. در فاز دوم در برنامه ریزی 3گام، دو دور جمع بندی و سه دور تست زنی وجود خواهد داشت.

ب) تست زنی کلی:

در چند هفته پایانی برخلاف تست زنی فصل به فصل که پس از اتمام هر فصل انجام میدادید و می دونستین که مباحثی که می خونید و تست می زنید مربوط به همان فصل است در تست زنی کلی با تست های مربوط به همه فصل ها مواجه می شوید بنابراین علاوه بر کتاب هایی که مرجع تست زنی منابع هستند، می توانید از تست های سال گذشته کنکور ارشد سم شناسی استفاده کنید تا قسمت هایی که مهم و پر تکرار هستند هم براتون مشخص شود. فقط به این نکته توجه کنید که درگیر درست و غلط زدن تست ها نشوید و فقط جاهایی که فراموش کرده اید را مرور کنید و بخاطر بسپارید.

در دو سه روز آخر سعی کنید فشار کاری رو پایین بیارید و شروع کنید به ورق زدن کتاب ها و نت برداری که انجام داده اید.