بهترین روش خواندن درس بیوشیمی کنکور ارشد وزارت بهداشت

برنامه و روش 3گام برای قبولی در ارشد پزشکی رشته بیوشیمی بالینی بر ارائه روش های مجزا برای هر درس استوار است. لذا بهترین روش خواندن درس بیوشیمی کنکور ارشد وزارت بهداشت را در اینجا مشاهده می کنید. یکی از مهمترین نکاتی که یک داوطلب کنکور ارشد وزارت بهداشت رو می تونه به موفقیت صد در صد برسونه، توجه به دروس و ضرایب کنکور ارشد پزشکی بیوشیمی بالینی است و اینکه که قلق درس خوندن درس های اصلی و مهم و پیچیده رو یاد بگیره و بتونه با روش منحصر بفرد خودش اونو مطالعه کنه. در اینجا سعی داریم بهترین روش خوندن بیوشیمی رو که یکی از مهم ترین درس های اکثر رشته های ارشد وزارت بهداشته رو توضیح بدیم. همچنین کسب اطلاعات درباره بودجه بندی، تعداد سوالات و تحلیل کنکور کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت را به داوطلبا پیشنهاد میدیم تا با نحوه کنکور و دروس مهم آن آشنا بشن.

 

یکمی آرامش...

آرامش بهترین راه تفکر و رسیدن به مقصد مورد نظر... چطوری باید درس بیوشیمی رو برای ارشد وزات بهداشت بخونیم؟ اصول درس خوندن و مرور بیوشیمی چیه؟ از چه میانبری استفاده کنیم که درس بیوشیمی رو صد بزنیم؟ اصلا میشه این حجم وسیع از مطالب رو طوری بخونیم که به آرامش خاطر برسیم که صد درصد موفق شدیم؟

اصول خواندن درس بیوشیمی در چهار قاعده ی اساسی خلاصه میشه: خلاصه برداری، نت برداری، تست محور خوندن، دوره و مرور مکرر

باید یه نوع تکنیک خاص رو تو درس خوندنتون استفاده کنید تا هم بتونید مفهومی بخونید و هم ارتباط بین مطالب رو کشف کنید و در نهایت بتونید همه این موضوعات مرتبط بهم رو بچسبونید. علاوه براین اصول ثابت، چیزای دیگه ای هم هستند که تو خوندن بیوشیمی خیلی میتونه به داوطلبا کمک کنه مثلا بچه هایی که از قبل با بیوشیمی آشنایی دارند نسبت به بچه هایی که هیچ پیش زمینه ای ندارند کارشون راحت تر خواهد بود، اما بچه هایی هم که هیچ پیش زمینه ای ندارند و یادشون رفته مباحث رو، اصلا نباید نگران بشن چون در ادامه براتون میگیم که چه تکنیکایی رو باید به کار ببرید برای موفقیتتون. برای داوطلبایی که نسبت به رشته بیوشیمی بالینی شناخت ندارن توصیه می کنیم مطلب معرفی کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی را در سایت 3گام مطالعه کنند.

 

 

کسانی که پایه بیوشیمی قوی دارند:

این افراد نباید به خودشون غره بشن که چون بیوشیمی رو بلدند دیگه خوندن بیوشیمی رو جدی نگیرند. اتفاقا برعکس بچه هایی که پایه بیوشیمی خوبی دارند باید برن سراغ نکات ریز و کلیدی که براشون ملموس تره و یادگیرییش راحت تره. اگه این ادما بخوان منابع رفرنس رو بخونن که خب کارشون یکم سخت تر میشه یعنی اولین اصول درس خوندن بیوشیمی که خلاصه برداری هست رو انجام بدن تو مرحله اول و بعد دیگه نباید برگردن دوباره از اول منبع رفرنس رو بخونن بلکه باید از خلاصه برداری که داشتن استفاده کنند و وقتشون رو هدر ندن. نکته مهم بعدی اینه که از همون خلاصه هایی که دارند، نت بردارند و هر وقت که زمان اضافه میارن نت هایی که برداشتن رو مرور کنند. اگه از منابعی استفاده می کنند که خلاصه تر ازمنابع رفرنس هستن باید نکات ریز و کلیدی این منابع رو در بیارن وروی این نکات مانور بدن و مرور کردن رو فراموش نکنند. اصل بعدی زدن تسته که بعد از هر قسمتی که میخونند حتما باید تست های مربوط به اون بخش رو بزنند و در اصل ماهیت تست زدن رو بشناسند. اصلی ترین و مهم ترین کاری که باید انجام بدن تو خوندن بیوشیمی مرور و مرور و مرور...شاید باورتون نشه اما یکی از رکن های اساسی تو خوندن بیوشیمی همین مرور کردن مطالبه...همه بچه ها باید بدونن که از روزی که شروع میکنند به بیوشیمی خوندن جوری برنامه ریزی کنند که به چندین بار مرور خودشون رو برسونند.

در برنامه ریزی 3گام دقیقا این چنین مدل برنامه ریزی گام به گام طراحی شده که جلو برید و سردر گم نشید. مرورهای مکرر و لایتنری در این سیستم، حتی مرور شما رو هم منظم می کنه. ویژگی منحصر به فرد برنامه ریزی موسسه 3گام اینه که در 2 فاز برنامه ریزی می کنه: فاز اول یک دور مطالعه مفهومی و تست زنی آموزشی و 3 دور مرور. فاز دوم: یک دور جمع بندی، 3 دور مرور و تست زنی می باشد.این مدل برنامه ریزی به قدری هوشمند و دقیق هست که دقیقا به شما میگه چه قدر وقت دارید تا روز کنکور درسا رو تموم کنید، مرور کنید، و به نوعی در رسیدن به مقصودتون به شما کمک شایانی خواهد کرد.

به عنوان مثال در زیر تصاویری از برنامه ریزی برای یک داوطلب قوی تو درس بیوشیمی رو می بینید که برای تست زنی، نت برداری و یادداشت نکات از کتاب گنجینه بیوشیی دکتر جعفرنژاد استفاده می کنه. چون این کتاب نکات کنکوری رو به صورت کاملا فشرده و منسجم و تست بیس جمع اوری کرده، یکی از بهترین کتاب ها برای این دسته از داوطلباست. تو برنامه ریزی 3گام، تقسیم و توزیع مطالب بر مبنای شرایط داوطلب تنظیم میشه و این برنامه کاملا شخصی سازی شده کمک میکنه تا داوطلب، بهترین مدیریت زمان رو برای مرورهای مکرر درس بیوشیمی داشته باشه.

 

 

روش خواندن و برنامه ریزی درس بیوشیمی
روش خواندن و برنامه ریزی درس بیوشیمی

 

در ضمن برنامه دوره به داوطلب داده میشه تا مطالبی که قبلا طی هفته های قبلی خونده مجددا مرور بشه تا با استفاده از این مرورها، دغدغه فراموشی مطالب قبلی مرتفع بشه. یه نمونه از برنامه دوره برای درس بیوشیمی رو می تونید تو تصویر زیر ببینید.

 

 

مرور درس بیوشیمی
مرور درس بیوشیمی

 

با عضویت در پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام، می توانید با این نوع از برنامه ریزی دقیق، جزء به جزء و البته کاملا شخصی سازی شده بهره مد شوید و در کنار مشاوران تخصصی رشته های مختلف، مشکلات خود را برطرف کنید.

 

 

کسانی هیچ پیش زمینه ای از بیوشیمی ندارند و یا بیوشیمی رو از قبل خوندن ولی یادشون رفته:

درسته که این بچه ها راه سخت تری رو در پیش دارند اما کار نشد نداره و اگه واقعا بخوان بهترین نتیجه رو میگیرن. این بچه ها اول از هر چیز باید بگردن دنبال منابعی که خلاصه تر و قابل مفهوم تر بیوشیمی رو توضیح داده چون خوندن منابع رفرنس که خیلی حجیم و وقت گیره نه تنها سر درگمشون میکنه بلکه کلی هم وقتشون رو هدر میده. بعد از اینکه یه منبع خلاصه و مفید رو پیدا کردن اولین کاری که انجام میدن اینه که هر مبحثی رو که مطالعه می کنند حتما ازش نت برداری کنند. می تونند یه دفترچه کوچک رو برای اینکار بگذارند که حتی زمانهای استراحتشون میتونند با یه نگاه کوچکی به این دفترچه انداختن مطالبی که خوندن رو تو ذهنشون یه مروری داشته باشن. درس بیوشیمی نیازمند یه تمرکز عظیم است، تمرکز داشتن یکی از مهم ترین مواردی هست که در طول درس خوندن باید بهش توجه داشت. عدم تمرکز هم باعث خستگی داوطلب و هم باعث سر درگمی می شود. دومین اصلی که باید انجام بدن تست محور خوندن مطالب هست. ابتدا یه منبع خوب تست که به همراه درسنامه هست رو تهیه می کنند وبعد که شروع می کنند به تست زدن باید ماهیت تست رو بشناسن و به صورت سوال جوابی تست ها رو بخونند، بهتره سوال های فرد رو به صورت سوال جوابی بخونند و سوالهای زوج رو برای ارزیابی خودشون به صورت جداگانه بزنند. شناختن نوع تست ها خیلی میتونه در نوع خوندن درس بیوشیمی کمک کنه، اینکه بتونید تست ها رو دسته بندی کنید یه پله جلو افتادید. مثلا بدونید که تست های جاخالی، ترکیبی، چرخه ای و ارتباطی رو که از قبل پیش زمینه ی ذهنی نسبت بهشون داشته باشید رو چطوری بزنید به راحتی.

گام اصلی و مهم در خوندن درس بیوشیمی دوره و مرور کردن چندین باره است، که میتونه شمارو برای روز کنکور به قدری آماده کنه که بدون هیچ استرسی و با اعتماد به نفس کامل سر جلسه حاضر کنه. داوطلبای عزیز باید حتما دقت کنند که برای مرور کردن نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارند که از روزی که شروع می کنند به درس خوندن حداقل باید تا روز کنکور 4 بار همه مطالب رو مرور کرده باشند. نکاتی که درس بیوشیمی هست واقعا نیاز به مرور چندین باره داره بدون مرور شما نمیتونید از پس این کنکور بربیاید اما مرور کردن مثل یه معجزه ذهن شما رو به قدری یاری میکنه که بهترین درصد رو تو کنکور بزنید.

تو برنامه ریزی 3گام دقیقا بچه ها با توجه به نوع برنامه ریزی و عملکردی که داشته اند طوری هدفمند عمل می کنند که چندین بار مرور رو در برنامه درسیشون به همراه تست زنی آموزشی  و مرور خواهند داشت. اون چیزی که یه داوطلب میتونه باهاش بهترین نتیجه رو بگیره یه برنامه کامل و هوشمنده که تا روز کنکور بتونه باهاش ادامه بده و یه انگیزه خیلی خوبی براش باشه تا با اعتماد بنفس کامل و بدون استرس سر جلسه کنکور حاضر بشه.

با بهره گیری از مشاوره های موسسه 3گام و همینطور برنامه ریزی های هدفمند، مسیر رسیدن خودتون به موفقیت رو در کنار کوتاه تر کردن، گارانتی نیز می کنید.