بازار کار کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی

دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی می توانند در آزمایشگاه های تشخیص طبی، بیمارستان ها درمانگاه ها و مراکز بهداشت، آزمایشگاه های خصوصی و در آزمایشگاه های غذا و دارو به عنوان کارشناس مسئول بخش بیوشیمی مشغول به کار شوند و همچنین امکان کار در حوزه های پژوهشی _آموزشی را هم دارند و در این مقطع وضعیت کارشناسان ارشد بیوشیمی بالینی تفاوت چندانی با کارشناسان علوم آزمایشگاهی از نظر سطح درآمد و حوزه ی کاری ندارد و تفاوت اساسی زمانی است که افراد وارد مقطع دکتری می شوند. به نظر می رسد معرفی کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی در اینجا ضروری است لذا توصیه می شود داوطلبان برای افزایش اطلاعات خود به لینک آبی شده مراجعه کنند.

فارغ التحصیلان مقطع دکتری  وزارت بهداشت می توانند طرح خود را در قالب هیئت علمی در دانشگاه ها بگذرانند و همچنین پس از فارغ التحصیلی می توانند در فراخوان های جذب هیئت علمی شرکت کنند، امکان کار به عنوان مسئول فنی آزمایشگاه تک رشته ی بیوشیمی و یا مسئول فنی بخش بیوشیمی آزمایشگاه های چند رشته ای هم برای آن ها وجود دارد.

و همچنین می توانند در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به عنوان محقق و پژوهشگر مشغول به کار شوند که از نظر درآمد و رتبه ی کاری تفاوت خیلی زیادی بین فارغ التحصیلان ارشد و دکتری بیوشیمی بالینی وجود دارد. در مجموع باید در نظر داشته باشید که اوضاع بازار کار ارشد بیوشیمی بالینی برای فارغ التحصیلان لیسانس علوم آزمایشگاهی، شرایط را بهینه می کند و کسانی که با لیسانس های غیرمرتبط و وزارت علوم وارد رشته بیوشیمی بالینی می شوند حتی الامکان برای رقابت مفید و موثر در بازار کار بیوشیمی بالینی باید در دانشگاه های تراز اول پذیرفته شوند تا این کمبود را جبران کنند. هر چند ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در کل گرفتن مدرک ارشد بیوشیمی بالینی، بسیار بهتر از گرفتن کارشناسی ارشد مرتبط با رشته لیسانس و وزارت علوم می باشد. با این توضیحات حالا لیست رشته های مجاز برای کنکور ارشد بیوشیمی بالینی را هم مطالعه کنید تا از لیست کامل مدارک مورد پذیرش بیوشیمی بالینی مطلع شوید.

در مجموع اگر نیاز به رتبه های خیلی خوب و پذیرفته شدن در دانشگاه های بسیار معتبر دارید باید برنامه ریزی بسیار دقیق، منابع متناسب با شرایط خودتان و مرورهای مکرر را داشته باشید. ما در 3گام تمامی این مشاوره ها و برنامه ریزی ها را به شما ارائه می دهیم تا متناسب با تلاشتان به ایده آل ترین نتیجه ممکنه دست یابید. 3گام برای مشاوره و برنامه ریزی های خود یک پنل هوشمند طراحی کرده است که در ابتدا باید در این پنل ثبت نام کنید.