تعداد سوالات هر درس در کنکور کارشناسی ارشد برق

یکی از اصلی ترین و پر تکرار ترین سوالاتی که ذهن داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برق را همیشه مشغول خودش می کند این است که در هر درس توزیع سوالات کنکور بین فصول مختلف چگونه بوده است و هر فصل از کتاب چند سوال در کنکور سال های اخیر داشته. ما در دپارتمان کارشناسی ارشد برق موسسه 3گام تصمیم گرفتیم به صورت کامل به این پرسش پاسخ بدهیم .

در زیر به صورت درس به درس در ابتدا در یک جدول، سهم هر بخش از درس مورد نظر در کنکور 10 سال اخیر آورده شده است و سپس در ادامه یک سری نکات در مورد آن درس بیان شده است.

حتما قبل از خواندن ادامه متن به نکات زیر توجه کامل کنید .

 

 

 در این جدول ها سعی شده که سرفصل ها منطبق بر جزوات و کتاب های پرطرفدار و موجود در بازار برای کارشناسی ارشد برق باشد و اگر از فصل هایی در کنکور سوالی مطرح نشده است، در جدول ذکر نشده و این به این معنی است که آن فصل از نظر طراحان سوالات کنکور از اهمیت کمتری برخوردار بوده است هرچند ممکن است در کنکور امسال از آن فصول سوالاتی مطرح بشود. فلذا اگر وقت کافی برای مطالعه همه سرفصل را دارید، توصیه می شود همه فصول را مطالعه بفرمایید ولی اگر به هر دلیلی تمایلی یه مطاعه تمام سرفصل ها ندارید، این جدول ها کمک خوبی برای تشخیص اهمیت فصول از نظر طراحان تست های کنکور ارشد هست و می توانید بر اساس اهمیت فصول، بخشی از سر فصل ها در برنامه مطالعاتی خود قرار دهد.

حتما توجه داشته باشید که در فصل بندی که براساس آن جدول ها تشکیل شده اند یا بر اساس سر فصل های مصوب وزارت علوم می باشند و یا بر اساس یکی از کتاب های پر طرفدار کنکوری می باشند بنابراین در بعضی از دروس ممکن است فصل بندی با منبع مورد مطالعه شما متفاوت باشد .

تمامی کلماتی از قبیل سخت و آسان که در این متن به کار برده شده اند همگی نسبی بوده و در مقایسه با بقیه ی دروس می باشد و وقتی می گوییم یک درس سخت است این سختی می تواند شامل دو وجه زیر باشد:

1- خواندن خود درس سخت و زمان بر می باشد.

2- تست های یک درس سخت و زمان بر می باشد.

برخی از سوالات به نحوی بوده اند که مجموعه ای از چند فصل کتاب را شامل می شده اند در این حالت، یا سوال در فصلی که بیشترین تاثیر را بر حل گذاشته قرار داده شده است و یا بین فصول مختلف تقسیم شده است.

بزرگترین کمکی که مشاوران کارشناسی ارشد برق 3گام می توانند به شما کنند این است که با توجه به شرایط شما، تعیین کنند که روی چه درسی و چه سرفصل هایی برای کنکور کارشناسی ارشد برق زمانبندی داشته باشید. در نظر داشته باشید که لزوما دانستن سرفصل های مهم و بودجه بندی و تحلیلی کنکورها به تفکیک گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی برق چند سال اخیر به شما کمکی در گرفتن نتیجه نیم کنند و فقط راهنمایی هستند تا شما بهترین تصمیم را برای شیوه برنامه ریزی خود بگیرید. مشاوره و برنامه ریزی کارشناسی ارشد 3گام، بهترین پیشنهادات و برنامه ها را برای شما انجام خواهد داد.

 

 

در بخشهای زیر می توانید تحلیل و بودجه بندی و تعداد سوالات از هر درس کارشناسی ارشد برق را درس به درس از سال 91 تا 1400مشاهده نمایید.

 

بودجه بندی و تعداد سوالات دروس ریاضیات در کنکور کارشناسی ارشد برق:

یکی از درس های ساده که بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برق در نگاه اول با توجه به حجم بالای آن نگران می شوند درس ریاضیات است.ریاضیات از سه بخش ریاضی مهندسی، معادلات دیفرانسیل و آمار تشکیل شده است. شاید به نظر برسد خواندن 3 کتاب حجیم ارزش ندارد اما با نگاهی دقیق تر متوجه می شویم بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برق درصد بالایی در این درس دارند، علت چیست؟ به دلیل اینکه ریاضیات در همه رشته ها و گرایش ها در کنکور سراسری حضور دارد. همه سوالات آن مشخص شده پس اگر داوطلبی بر سوالات ریاضی که در همه رشته ها آمده است مسلط شود مسلما درصد بالایی از این درس کسب می کند.

ادامه مطلب

 

 

بودجه بندی و تعداد سوالات درس مدارهای منطقی و سیستم های دیجیتال در کنکور کارشناسی ارشد برق:

یکی از درس هایی که بیشتر مرتبط با رشته کامپیوتر است و به دلیل بین رشته ای بودن بین کامپیوتر و برق، وارد کارشناسی ارشد برق نیز شده است. سوالات این درس در کنکور کارشناسی ارشد برق، همراه با درس الکترونیک می باشد.

ادامه مطلب

 

بودجه بندی و تعداد سوالات درس الکترومغناطیس در کنکور کارشناسی ارشد برق:

به درس دشوار کنکور ارشد مهندسی برق رسیدیم.اکثریت داوطلبان یا با ترس زیاد سراغ این درس می روند یا به کل این درس را حذف می کنند.این درس از دو قسمت الکتریسیته و مغناطیس تشکیل شده است که به نحوی دوگان همدیگر بوده و تقریبا از هر قسمت به طور مساوی سوال می آید. در صورتیکه درس مغناطیس جزء دروس ساده کنکور گروه برق طراحی شود، کسانی که از آن غفلت کرده باشند، به نوعی متضرر می شوند.

ادامه مطلب

 

اساسی ترین رمز موفقیت، برنامه ریزی همراه با منابع مناسب است. بدون داشتن برنامه ریزی، تمام تلاش شما بی نتیجه خواهد ماند.

 

 

بودجه بندی و تعداد سوالات درس سیستم های قدرت (تحلیل سیستم های انرژی) در کنکور کارشناسی ارشد برق:

سوالات این درس همراه با سوالات درس ماشین های الکتریکی در کنکور کارشناسی ارشد برق مطرح می شود و در نظر داشته باشید که مهم ترین درس برای گرایش قدرت به حساب می آید. بیشتر سرفصل های امتحانی درس تحلیل سیستم ­های انرژی از درس بررسی سیستم های قدرت دانشگاه می­باشد که کلیه دانشجویان حتی غیر قدرتی در دانشگاه آن را گذرانده اند در نتیجه داوطلبانی که قصد تغییر گرایش به قدرت را دارند نگران آن نباشند. با توجه به سادگی این درس جای نگرانی برای داوطلبن کارشناسی ارشد برق نمی باشد.شاید تنها ایراد در این درس کم بودن سوالات کنکوری آن باشد.

ادامه مطلب

 

بودجه بندی و تعداد سوالات درس کنترل در کنکور کارشناسی ارشد برق:

این درس در ابتدا که در کنکور کارشناسی ارشد برق قرار گرفت  تا 6 الی 7 سال قبل سوالات ساده ای طراحی می شد، اما رفته رفته سوالات آن به صورت مفهومی درآمد و شخصی در این درس موفق است که کتاب رفرنس را به خوبی یاد گرفته باشد و از نظر مفاهیم مشکلی نداشته باشد.

ادامه مطلب

 

بودجه بندی و تعداد سوالات درس ماشین های الکتریکی در کنکور کارشناسی ارشد برق:

سوالات این درس در کنکور کارشناسی ارشد برق همراه با درس تحلیل سیستمهای انرژی یا همان بررسی سیستمهای قدرت مطرح می شود. ماشین های الکتریکی به طور کلی به 5 فصل اصلی تقسیم می­شود: مدارهای مغناطیسی ،تبدیلات الکترومکانیکی، ماشین های DC، ترنسفورماتورها و ماشین های القایی. به طور کلی فصل دشوار در این درس ماشین های DC یا همان جریان مستقیم میباشد که تا حدودی باید مفاهیم آن کامل برایتان جا بیافتد و بعد سراغ تست بروید.از سال 84 که آوردن ماشین حساب سر جلسه کنکور ممنوع شد سوالات این درس رو به سادگی رفت.

ادامه مطلب

 

بودجه بندی و تعداد سوالات درس تجزیه و تحلیل سیستم ها و سیگنال ها در کنکور کارشناسی ارشد برق:

این درس از جزء دروسی در کارشناسی ارشد برق به حساب می آید که بحث ریاضیات در آن زیاد به چشم می ­خورد. بیشتر داوطلبان گرایش مخابرات در این درس راحت تر هستند چون کلا ریاضیاتشون قوی تر هست. مباحث این درس نسبت به الکترونیک از نظر حجمی کمتر است ولی خوب از نظر مفهمومی کمی بیشتر نیازمند کار و تلاش است.

ادامه مطلب

 

یک مشاور متخصص که تمام زیر و بالای کنکور کارشناسی ارشد برق را می شناسد باعث می شود تا موفقیت و کسب رتبه توسط شما قطعی و تضمین شود.

 

 

بودجه بندی و تعداد سوالات درس الکترونیک در کنکور کارشناسی ارشد برق: 

درس الکترونیک از کنکور سال 96 همراه با درس سیستم دیجیتال شده است که از مجموع 15 سوال ارائه شده در کنکور 9 سوال به درس الکترونیک 1و2 و 6 سوال به درس دیجیتال اختصاص یافته است. این درس به عنوان یکی از درس­های  پر حجم مطرح است که دانشجوها معمولا با این درس مشکل دارند. البته معمولا کسانی که پایه مدار قوی دارند برای الکترونیک مشکلی ندارن و درصدهای خوبی در این درس می زنند. بخش های اصلی درس الکترونیک عبارت اند از تقویت کننده­ های عملیاتی، فیدبک، تقویت کننده ­های تفاضلی، تنظیم کننده ولتاژ، منابع جریان و پاسخ فرکانسی که البته از هر دو نوع ترانزیستورهای BJT و FET همراه با دیود سوال مطرح می­ گردد. سیستم­های دیجیتال نیز تقریبا دارای سر فصل­هایی بسیار نزدیک به مدارهای منطقی می­ باشد.

ادامه مطلب

 

بودجه بندی و تعداد سوالات درس مدارهای الکتریکی در کنکور کارشناسی ارشد برق:

این درس که شامل 15 تست میباشد به صورت تقریبی 45 دقیقه زمان دارد به عبارتی هر تست 3 دقیقه. از 15 تست این درس به طور معمول 7 سوال از سرفصل های مدار 1 و 8 سوال از مدار 2 سوال می آید. درس مدارهای الکتریکی نیاز به تمرین حل کردن زیاد دارد تا دستتان راه بیافتد. مسائل آن را به روش های مختلف می توان حل کرد ولی باید بدانید از کجا شروع کنید و به کجا برسید.

ادامه مطلب