در اینجا برخی از سوالات متداولی که داوطلبان عزیز همواره می پرسند رو سعی می کنیم که پاسخ دهیم. سوالات به دو بخش عمومی و بخش سوالات مربوط به داوطلبانی که از نرم افزار تخصصی سه گام استفاده می کنند تقسیم شده است . البته این بخش به مرور تکمیل و تکمیل تر خواهد شد

 

 

الف- سوالات عمومی:

سوال: روند کلی مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد مکانیک چگونه است؟

پاسخ: به مطلب "نحوه ی مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک" مراجعه کنید.

 

سوال: در هر درس کدام فصول مهم تر است و بیشتر سوال آمده است؟

پاسخ : به مطلب "تحلیل درس به درس کنکور کارشناسی ارشد" مراجعه کنید.

 

سوال: بهترین منابع برای مطالعه کدام است؟

پاسخ : به مطلب "منابع پیشنهادی 3گام در کارشناسی ارشد مهندسی مكانيك" مراجعه کنید .

 

سوال : درس زبان رو چگونه مطالعه کنم ؟

پاسخ : به مطلب " نحوه ی مطالعه درس زبان انگلیسی در کنکور ارشد" مراجعه کنید .

 

سوال: آیا باید در کنکورهای آزمایشی شرکت کنم ؟اگر بله در همه ی آزمون ها یا فقط جامع ها؟

پاسخ: در این شکی نیست که حتما باید در کنکورهای آزمایشی شرکت کنید زیرا باعث آشنایی شما با شرایط امتحان می شود و تمرین کردن برای کنترل وقت در سر جلسه کنکور را هم باید در طول آزمون های آزمایشی انجام دهید .

اما در مورد تعداد روند کلی آزمون های مختلف بدین گونه است که در ابتدا کل کتاب به چهار قسمت تبدیل شده و در آزمون های 25 درصدی گنجانده شده است و بعد از اتمام 25 درصد چهارم آزمون های جامع شروع می شود البته آزمون های 50 درصد هم بعد از هر 25  درصد وجود دارد . حال برای شرکت در آزمون ها اگر زمان شروع شما سازگاری دارد با زمان شروع آزمون ها و برنامه ی شما هم به نحوی است که تطبیق دارد با برنامه ی آزمون تمامی آزمون ها را شرکت کنید اما اگر دیر شروع کرده اید (مثلا در ابتدای 25 درصد سوم) و یا برنامه  مطالعه تون با برنامه ی آزمون متفاوت است (مثلا قصد دارید دو سه درس رو به ترتیب تموم کنید) و یا کلا آدم استرسی می باشید و نتایج آزمون ها شما رو بهم می ریزد پیشنهاد می کنیم که فقط آزمون های جامع رو شرکت کنید اما اگر شدت مواردی که گفته شد کم است می توانید دو آزمون 50 درصد هم شرکت کنید . اما حداقل آزمون های جامع حتما شرکت شود .

سوال: آیا حذف کردن چند درس باعث لطمه دیدن نتایج من نمی شود؟

پاسخ : مطمئنا اگر شما درسی رو حذف کنید تعدادی سوال هم از دست می دهید اما باید واقع بین بود در شرایطی حذف درس پیشنهاد می شود که شما زمانی که دارید نمی تونید تمامی دروس رو بخونید و با تست زنی به تسلط برسید بنابراین باید یک یا چند درس رو حذف کنیم که بتونیم در بقیه به تسلط برسیم . به این نکته توجه کنید که اگر شما یک درسی رو بخونید اما تست نزنید یا کم بزنید عملا با اینکه اون درس رو نخونده باشید هیچ فرقی نمی کنه در واقع تست زنی مهم ترین بخش فرایند آماده سازی برای کنکور می باشد.

 

کاربرانی که در سیستم برنامه ریزی هوشمندانه 3گام عضو می شوند، علاوه بر دو هفته برنامه ریزی رایگان، یک جلسه مشاوره رایگان تلفنی نیز خواهند داشت.

همین الان می توانید ثبت نام کنید

ب- سوالات مربوط به کاربران سایت:

سوال: برخی از مباحثی که در برنامه من بوده رو نتونستم بخونم چی کار کنم که در هفته ی بعد هم تکرار شود ؟

پاسخ: در سایت امکانی به نام ارزیابی قرار گرفته است که به وسیله ی آن می توانید مباحثی رو که مطالعه نکرده اید رو معلوم کنید .

اگر برنامه ی شما روزانه می باشد نحوه ارزیابی به این صورت است که در برنامه شما در کنار هر مبحث (سمت چپ) یک گزینه به اسم ارزیابی و جود دارد که با کلیک بر روی اون یک منوی جدید ظاهر می شود و در این منو تیک کنار عنوان خوندم رو  برای مباحثی که نخوانده اید بردارید تا دوباره در هفته های بعد تکرار شوند .مانند شکل زیر:

 

 

اگر برنامه ی شما هفتگی است در ارزیابی برنامه تست مانند بالا انجام دهید و در ارزیابی برنامه مطالعه مانند عکس زیر عمل کنید البته در این حالت اگر درصدی از مطلب رو خونده باشید می تونید بر روی درصد دلخواه تنظیم کنید و اگر اصلا مطلب رو نخونده اید روی صفر قرار دهید:

 

 

سوال : مطلبی رو خارج از برنامه خونده ام چه طور در برنامه اون رو ثبت کنم که در هفته های بعد در برنامه نیاید .

در این حالت مانند شکل زیر به بخش ویرایش برنامه ریزی رفته تیک مبحث مورد نظر را زده در صورتی که تست هم کار شده تیک تست مبحث مورد نظر هم زده شود.

 

 

همین الان می توانید ثبت نام کنید